dbus[6839]: arguments to dbus_message_new_method_call() were incorrect

0

Wczoraj zainstalowałem sobie kilka różnych gier dostępnych w repozytorium Fedory, ale nie udało mi się ich uruchomić. Dwa razy, a dziś trzeci, wyskoczył mi następujący komunikat, więc pomyślałem, że zapytam, może ktoś wie, co on oznacza:

dbus[6839]: arguments to dbus_message_new_method_call() were incorrect, assertion "path != NULL" failed in file ../../dbus/dbus-message.c line 1362.
This is normally a bug in some application using the D-Bus library.

W zasadzie to jest jedynie część wspólna, która pokazywała się w takiej lub podobnej postaci po próbie uruchomienia tych gier. Dziś podobny komunikat wyskoczył mi w przypadku gry 0 A.D..

Nie łączę tej informacji w ogóle z konkretną grą, ale nie mam pomysłu, gdzie szukać rozwiązania. Google za bardzo nie wie. Cały komunikat dla "0 A.D." wygląda tak:

[m@localhost ~]$ 0ad 
TIMER| InitVfs: 63.1477 ms
Writing the mainlog at /home/[moja nazwa użytkownika]/.config/0ad/logs/mainlog.html
TIMER| CONFIG_Init: 23.4934 ms
Sound: AlcInit success, using OpenAL Soft
TIMER| shutdown ConfigDB: 0.609 us
AL lib: (WW) FreeContext: (0x9c86140) Deleting 64 Sources
TIMER| resource modules: 9.42382 ms
TIMER TOTALS (9 clients)
-----------------------------------------------------
  tc_pool_alloc: 0 c (0x)
  tc_png_decode: 0 c (0x)
  tc_dds_transform: 0 c (0x)
  tc_transform: 0 c (0x)
  tc_plain_transform: 0 c (0x)
  tc_ShaderGLSLLink: 0 c (0x)
  tc_ShaderGLSLCompile: 0 c (0x)
  tc_ShaderValidation: 0 c (0x)
  xml_validation: 0 c (0x)
-----------------------------------------------------
TIMER| shutdown misc: 535.979 us
TIMER| InitVfs: 225.657 ms
Writing the mainlog at /home/[moja nazwa użytkownika]/.config/0ad/logs/mainlog.html
TIMER| CONFIG_Init: 2.55754 ms
Sound: AlcInit success, using OpenAL Soft
dbus[6839]: arguments to dbus_message_new_method_call() were incorrect, assertion "path != NULL" failed in file ../../dbus/dbus-message.c line 1362.
This is normally a bug in some application using the D-Bus library.

  D-Bus not built with -rdynamic so unable to print a backtrace
/usr/bin/0ad: linia 4:  6839 Przerwane               (zrzut pamięci) LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib/0ad /usr/bin/pyrogenesis "$@"

System, jakiego używam, to: Fedora 27 32-bit.

1

Ustaw w /etc/security/limits.conf rozmiar coredumpa na unlimited, potem przez coredumpctl (w Ubuntu trzeba to doinstalować, nie wiem jak w Fedorze) dobierz się do odpowiedniego dumpa i jazda z debugowaniem.
Dodatkowo przeczytaj to:
https://dbus.freedesktop.org/doc/dbus-monitor.1.html
https://www.freedesktop.org/wiki/Software/dbus/
a potem płacz. ;)
Kolejnym krokiem będzie przesiadka na Archa/Gentoo/BSD/Slackware/cokolwiek bez systemd i dbusa ;)

Tip: generalnie coredumpctl może pokazać ileś dumpów z jednego przedziału czasowego, jeżeli gra była uruchamiana jako zestaw procesów. Wtedy interesuje Cię ten, który rzucił (raise) sygnał abort, nie te, które nim "dostały" (poza rzuczającym, bo on pewnie też nim oberwał).

0

Dziękuję! :) Po tych informacjach widzę, że jednak to nie dla mnie, szczególnie że to tylko gra. Pozwolę sobie na razie odpuścić.


UPDATE: Co ciekawe, teraz udało mi się bezproblemowo uruchomić 0ad na innym komputerze (taka sama Fedora 27 32-bit), ale on jest za to zbyt wolny do rozgrywki…

0

Możesz mieć race condition między usługami, zdarza się ;)

1

0a.d. miała w tamtym roku tego typu problemy przy przesiadce projektu na SDL 2.0. Wyświetlony trace wygląda praktycznie identycznie.

https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=1497483

0

@alagner: nie pomyślałbym, żeby race condition był możliwy, ale…? W końcu system operacyjny jest od tego, by uruchamiać je we właściwej kolejności…

@Smutny Terrorysta Dzięki! Wygląda w porządku. Zobaczę, jak będę mieć możliwość, może to kwestia właśnie wspomnianego tam pakietu.

0

@Silv z tym race condition to strzał na ślepo, ale takowe problemy wcale nie są aż tak rzadkie. Generalnie im dłużej dłubię w rzeczach systemowych tym bardziej widzę, że systemy robią ludzie a nie bogowie

0

Temat chyba już jest zamknięty, bo od czasu stworzenia wątku gra zaczęła mi działać. Niestety nie pamiętam, w jakim momencie to się stało (może po którejś aktualizacji Fedory? Obecnie mam najnowszą, 31).

@Smutny Terrorysta: przepraszam, że nie piszę, czy Twoje informacje były pomocne. Nie mam dostępu już do swojej konfiguracji Fedory w tym okresie, więc nie wiem, co się zmieniło w stosunku do konfiguracji w bilecie, do którego podałeś link. W każdym razie teraz mam zainstalowane SDL w wersji 2.0.10-1.fc31. Przy uruchomieniu w logu w konsoli nie ma żadnego błędu, gra działa normalnie.

Jeszcze raz dzięki, @Smutny Terrorysta i @alagner.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1