Unity 2d animacja

Odpowiedz Nowy wątek
2018-05-05 20:07
0

Przepraszam, zwracam się z prośbą ponieważ nie mam pojęcia czym jest to spowodowane, szukałem na internecie ale niewiele znalazłem, chodzi o to że
jeśli dodam, stworzę animację, rozmiar sprita się automatycznię zwiększa, i podstać znika pod trawą, (trawa i player są posortowane na layou-cie foreground, bez animacji postać nornmalnie się porusza nad terenem)
Czym to może być spowodoawne, i jak naprawić?, dodam że jak tworzyłem pierwszą animację wszsytko było ok, za dodaniem innej się popsuło, usunołem wszystko i zaczołem od nowa, ale nie naprawiło się i dalej zwiększa rozmiar sprita.

4p.jpg

  • 4p.jpg (0,13 MB) - ściągnięć: 40

Pozostało 580 znaków

2018-05-05 21:00
0

Dostosuj opcję pixels per unit. Im więcej, tym mniejszy sprite.

Poza tym w przypadku wrap mode powinno być Clamp, a nie per axis.

Sprawdź jeszcze konfigurację SpriteRenderera. Chyba powinno być Single ;)

edytowany 2x, ostatnio: Spine, 2018-05-05 21:04

Pozostało 580 znaków

2018-05-05 21:24
0

0_0 dobra, nic nie zrozumiałem
jak się tego nauczyć od czego zacząć? zaczołem robić tutaorail na yt ale jest tutaj tyle wszystkiego , jak pisałem w pygame to przynajmniej wiedziałem co się dzieje,
a tutaj to nie mam pojęcia co się odbywa, iteraz mam pytanie do Ciebie...
od czego zacząć, ogląałem tut na yt ale gość mało co tłumaczy, a podejrzewam że każdy taki jest, chodzi o naukę np. co to jest rigidbody i jak działa i wszystkie te komponenty
PS.wystarczyło usunąć spprita z objektu ninja czyli player xd

edytowany 2x, ostatnio: bartek164, 2018-05-05 21:55
@bartek164: jeśli to rozwiązało problem główny, możesz zaakceptować swój post. - Silv 2018-05-05 22:30

Pozostało 580 znaków

2018-05-06 04:35

Wcześniej pisałem całkiem sporo w OpenGL. Tam można się naciąć np. na wspomniane parametry typu Clamp przy ładowaniu tekstur. Jak mój silniczek miał repeat, to przez niedokładność floata, kawałki tła na krawędziach miewały artefakty - prawa strona prostokąta pożyczała piksele z lewej.

Rigidbody i Collidery to nakładka na silnik fizyczny. Nikt nie musi wiedzieć jak dokładnie działa silnik fizyczny, on ma po prostu wykonywać symulacje zgodnie z parametrami jakie mu ustawisz. W Pythonie używałem Box 2D + pygame + pyopengl.

O parametrach colliderów, rigidbody itp. Można poczytać w dokumentacji Unity. Tego nie jest wcale tak dużo do ogarnięcia ;) Jak raz załapiesz, to już wszędzie sobie poradzisz, bo będziesz wiedział o co pytać google ;)

Fajnie, że sobie poradziłeś.

dziękuje za odpowiedż - bartek164 2018-05-06 19:04

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0