Macbook dla studenta (Praca zdalna)

0

Cześć,

Mam pytanie, które może wywołać trochę bałaganu, dlatego na początku trochę disclaimerów:

  • Wiem, że można znaleźć komputer tańszy i bardziej wydajny od macbooka.
  • Wiem, że niektórych oprogramowań może nie być na OSX, a instalowanie na tym windowsa to dla niektórych świętokradztwo
  • Wiem też, że niektórzy powiedzą, że to nie być najlepszy wybór dla początkującego studenta informatyki.
    Znam powyższe argumenty, zaciąłem się jednak na wypróbowanie komputera z applowym OS i chciałbym kupowanie windowsowego lapka pozostawić jako plan B, gdy nie uzyskam satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie, które brzmi:
    Czy macbook pro 13 calowy (w wersji 2016 lub nowszy) z dwurdzeniowym i5 3.1GHz i ósemką ramu będzie wystarczający zasobowo do obsługi softu do programowania np intelIJ czy postawienia ewentualnej maszyny wirtualnej z windowsem ( jeśli jakiegoś nie będę mógł znaleźć w wersji na MacOS ). Nie jestem pewien jak taka praca pożera zasoby na tej platformie i nie wiem czy nie trzeba będzie posiadać dla dobra ewentualnej wirtualki trzeciego i czwartego rdzenia lub dodatkowych ośmiu gb ramu, a to może faktrycznie skłonić do jakiegoś XPSa od Dell'a.

Wybaczcie moje być może laickie podejście do sprawy i proszę o wyrozumiałe potraktowanie :D

1

Używałem mniej więcej takiego Macbooka z 8 GB ramu do robienia w Unity. Edytor Unity 3D, IDE MonoDevelop, Blender i GIMP otwarte jednocześnie, wszystko uciągnęło i działało płynnie. Oczywiście w Blenderze nie miałem nie wiadomo jakich AAA modeli. W 1k-2k face'ach się mieściłem spokojnie. Gra też nie miała nie wiadomo ile rzeczy jednocześnie na scenie.

Na wirtualce (VirtualBox) odpalałem tylko Linuksa Mint. Więc nie opowiem jak działa tam Windows. Linuksa odpaliło, a na nim pod Wine odpalałem grę Reflux (Robo Rumble). Wszystko działało (zasobów starczyło), ale niezbyt płynnie, ale to pewnie przez zagmatwaną emulację - normalne apki nie miały takich problemów ;) Nie testowałem, czy na raz uciągnie wirtualkę i Unity 3D, ale coś czułem, że lepiej nie próbować. To urządzenie nie ma tradycyjnego chłodzenia - jest dość zamknięte, większość ciepła oddaje przez obudowę. Już przy wirtualce, czy Unity nieźle się grzało i starało chłodzić wszelkimi siłami.

Największy mankament to była pojemność dysku SSD, 120GB. Zainstaluje się trochę tych programów, potrzyma kilka większych projektów i już system nie ma miejsca, by pobrać aktualizacje. Jeśli chcesz się obejść bez podłączania zewnętrznego dysku, to lepiej by było mieć chociaż te 240GB. Ja na tych 120GB dawałem radę i zawsze starałem się sprzątać pliki (przenosić na dysk USB, albo usuwać niepotrzebne) tak żeby chociaż te 5GB mieć wolne.

0

Ja powiem tak, czy twój mózg starcza do przeniesienia dwóch cegieł?

Teoretycznie jak nie będziesz musiał w milisekundach przenosić tych cegieł to starczy.
Ale prawdopodobnie ci starczy widać to po tobie.

Jakbyś grał w gry to taki gtx 1060 + minimum>

Ale CPU zwykle 1% ma obciążenia, nawet same benchmarki są trudne do napisania na cpu.

Dlatego łatwo o błąd, bo naprawdę muszą cpu obciążać.

0

A ja jeszcze inaczej:

  1. Kwota przeznaczona na zakup:
  2. Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość):
  3. Główne zastosowanie (np. gry, inne multimedia, praca biurowa, konkretny program itp.)
  4. Wymagania specjalne (np. matowa matryca.):
  5. Osobiste preferencje:
  6. System operacyjny (laptop z systemem bądź bez niego)
    Zestawienie polecanych laptopów i Ultrabooków na luty 2018 r.: https://forum.techlords.pl/co-kupic-f4/co-kupi-zestawienie-polecanych-laptop-w-i-ultraboo-t5.html

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1