Wymiana kabla tel pod router (Orange) + zmiana routera

0

W Orange mam Neostradę, od bardzo długiego czasu są problemy z łącznością WiFi często traci zasięg, bywają i rozłączenia. I to bardzo często. Dzwoniłem, diagnozowali, byli nawet technicy - stwierdzili, że to prawdopodobnie wina kabla/gniazdka. W każdym razie zamierzam wymienić kabel na nowy, tu pytanie jaki to kabel powinien być, nie chcę kupować badziewia, wolę dopłacić.

Chwilę poszukałem i znalazłem np. https://www.kablesklep.pl/ytksy-9468 nie wiem jednak, czy będzie on właściwy?

Druga sprawa. Mam własny router (ADSL2+, TP-LINK zwykły router kupiony w Media Expert za ok. sto zł) postanowiłem też go wymienić, znalazłem ASUSA dokładnie ten http://www.x-kom.pl/p/241113-[...]b-g-n-ac-2xusb-3g-4g-qam.html

Nie mam dużego mieszkania (niecałe 50mkw), ale w łazience często mam problem z zasięgiem. Ten w/w router od Asusa odpowiednio zwiększa zasięg i zakup Access Point nie będzie wymagany?

Prędkość od Orange to DO 10MB (niestety pod moją lokalizację więcej nie pójdzie), wykonałem teraz test prędkości
prędkość pobierania 1.37MB/s, opóźnienie 38ms

0
  1. który kabel chcesz wymienić?
  2. Do 10 MB czy do 10Mb bo to jest dość istotna różnica - 10Mb to 1,25MB i to by się z Twoją prędkością zgadzało.
  3. do mieszkania 50m2 to Ci wystarczy router z Wi-Fi za 200-300zł i to jeszcze z zapasem - ważne jest dużo bardziej odpowiednie umiejscowienie
0

Skretka katergoria 5e do 1GigaBita calkowicie Ci wystarczy chyba że masz jakieś duże odległości tego przewodu ok 20m wtedy kategori 6 :)

Obie są w standardzie rj45
https://www.kablesklep.pl/komputerowe-utp-i-ftp-13309 cat5e

https://www.kablesklep.pl/kabel-f/utp-4x2x05-kat.6a cat6

0

Niezaleznie ktory przewod wymienia moja odpowiedz jest dalej aktualna :) do czy od gniazka jest ten sam typ przewodu .

Ps. 1 gigabit to jest maksymalna przepustowosc przewodu.

0

a widziałeś kiedykolwiek na oczy kabel telefoniczny??

0

Właśnie i samemu mi nasunęło się pytanie: ten DO gniazdka - on przypadkiem nie powinien być wymieniony przez dostawcę? A miałem na myśli ten od gniazdka.

0

Czlowieku nie wprowadzaj ludzi w blad przewod telefoniczny jest 2-4 zylowy i nie nadaje sie do internetu . W teori dostawca wymienia .. zalezy jak sie dogada.

0

to nadal nie potrafię zrozumieć dlaczego proponujesz pytaczowi aby właśnie taki użył??? Kabel dostawca wymienia do GNIAZDKA! a od gniazdka do modemu jest TWÓJ! Co ty tam chcesz skrętką łączyć? Masz skrzynkę na słupie - kabel 2 żyły (plus nośna jak wisi) potem wtyczkę na ścianie do tego kabel 4 żyły (chociaż i tak tylko dwie są używane) od gniazdka do routera i dalej Wi-Fi. Gdzie tam masz skrętkę?

0

Czytales w ogole moj post ? Gdzie ja mu pisze aby wymienial przewod do gniazdka.? Pyta jaki przewod ? Moze neostrada dziala na 2 zylach.. ale i tak dalbym tu skretke byc moze kiedys dostawce zmieni do lan trzeba 4 zyly gdy przewod zostanie uszkodzony nie musisz pruc scian bo masz rezerwe .

W nowym budownictwie nie spotkalem sie z tym aby ktos dawal przewod 4 , 2 zylowy z szafki niskopradowej do gniazdek poniewaz mija sie to z celem gdy musisz robic remont bo uszkodzil sie przewod

Jak juz cos robic to nie z mysla o dzisiaj tylko troche dalej :) dlatego cat 6 bym dawal

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0