VS 2012 - openGL

0

Chcę wreszcie zabrać się za OpenGL'a, ale kilka dni siedzę nad instalacją i nie mogę przejść dalej :P VS 2012 ma wbudowaną bibliotekę GLUT, więc napisanie:

#include <windows.h>
#include <GL/gl.h>

załatwia sprawę. Jednak przydało by się jeszcze skombinować bibliotekę do otwierania okienek itp - GLFW. Tego VS 2012 już nie ma. Jak to zainstalować? Ściągnąłem rar'a z tą biblioteką, przeniosłem glfw.h w to samo miejsce gdzie siedzi gl.h, ale po includowaniu tego pliku nawet go nie wykrywa.

Zdaje sobie z tego ze wgrywajac plik naglowkowy nie zaimportuje kodu :U Jak to zrobić?

0

Zastanowmy sie terazm do czego jest GLUT? http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenGL_Utility_Toolkit

  • Zepsules sobie instalacje VS'a...
0

VS 2012 ma wbudowaną bibliotekę GLUT, więc napisanie:
VS2012 nie ma wbudowanej biblioteki GLUT.

VS2012 ma wbudowane nagłówki OpenGL i GLU (<GL/gl.h> i <GL/glu.h>) ale bardzo stare (z wersji 1.1 czy coś koło tego).
Na początek wersja 1.1 wystarczy (to jest zresztą tylko kwestia nagłówka, u mnie na Radeonie i tak tworzony jest kontekst 4.x domyślnie), ale im dalej w las, tym bardziej te nagłówki denerwują i co chwilę trzeba jakiegoś brakującego #define'a łatać.

0

Racja, pomyliłem się, dopiero ogarniam co i jak - tutoriali jest mnóstwo ale każdy korzysta z innych bibliotek i inaczej każe je instalować -.- Jak zainstalować tą bibliotekę GLUT w takim razie? (freeglut tak właściwie). Mam cały folder z najnowszą wersją, a w nim kilka folderów i masa plików - gdzie to wypakować?

0

Wystarczy że dodasz odpowiednie .h i .lib do projektu.
ALBO
Wypakuj gdzie chcesz, a w opcjach projektu dodaj ścieżki wyszukiwania nagłówków i libek.

Ale nic nie wypakowuj do katalogów Visuala. On tego nie lubi ;-)
Poza tym lepiej zewnętrzne biblioteki mieć skonfigurowane per projekt, a nie per komputer. W ten sposób łatwo przenieść cały projekt na inny komputer.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1