Wątek zablokowany 2015-02-04 11:27 przez dzek69.

Aplikacja / skrypt do tworzenia własnej bazy wiedzy

0

Nie wiedziałem jak nazwać temat, ale potrzebuję jakiegoś narzędzia do tworzenia tak jakby poradników dla samego siebie. Chodzi o to, że gdy np. opanuję coś technicznego, to chciałbym sobie opisać krok po kroku jak trzeba to robić, opcjonalnie dodać jakieś zdjęcia / załączniki / linki itp. Później gdy będę chciał do tego wrócić, a zapomnę jak się to robiło to użyję sobie wyszukiwarki i przeczytam to, co wcześniej napisałem.

Wiecie, chodzi o coś takiego jak strona z tutorialami, albo dokumentacja techniczna (np. MSDN). Może to być aplikacja .exe, albo jakiś skrypt do postawienia na localhoście. Mógłbym takie coś samemu napisać, ale pewnie istnieje już coś co by się mogło nadać. Potrzebne mi to nie tylko do programowania, ale też grafiki czy spraw zupełnie nie związanych z informatyką.

Mógłbym oczywiście zapisywać sobie to wszystko np. w plikach .docx ale nie będzie to zbyt wygodne.

1

Nie myśle że tych "rekordów" będzie nie wiadomo ile, więc może po prostu zrób to w pliku HTML? Według mnie świetnie się do tego celu nadaje.

0

No właśnie kiedyś o tym myślałem, ale właśnie to zajmuje zbyt dużo czasu, a mi zależy m.in na formatowaniu tego w jakiś sensowny sposób, chodzi o kolorowanie składni, ale też zagnieżdżenie zdjęć, pogrubienia tekstu, wyszukiwarka (jak już wspomniałem) itd. A pewnie są aplikacje posiadające nawet inne ciekawe funkcje, które mogłyby mi się przydać, a na razie nawet na nie nie wpadnę :) Uprzedzając pytanie - wiem, że mogę wykorzystać np. TinyMCE lub CKEditor, ale na razie nie chcę tracić czasu na pisanie własnego skryptu do tworzenia takiej bazy.

0

A może wykorzystać xwiki, sporo możliwości ma, i może być dostęp webowy.

0

wiki

0

O wiki nie pomyślałem. Na razie się tym pobawię. W międzyczasie niech wątek pozostanie otwarty - może ktoś poda inne propozycje.

0

Może skorzystaj z jakiegoś edytora html po prostu? Takiego jak masz w mailach, allegro... Nie będziesz musiał wpisywać ręcznie tagów.

0

Do MediaWiki możesz spróbować wersję Wikii, w której między innymi ja pisaliśmy edytor wizualny, który HTMLa przekształca na wikitext. Nie trzeba znać składni (choć jest na tyle prosta, ta podstawowa, że ja tam zawsze wolałem pisać w trybie źródłowym).

0

Od jakiegoś czasu „do wszystkiego” czyli do bieżących notatek i przechowywania wiedzy używam Microsoft OneNote, z tym że:

⊖ nie jest darmowy,
⊕ dane trzyma w chmurze,
⊕ jest dobry do trzymania „listy zakupów na jutro”, ale
⊖ już widzę, że kiepsko się skaluje; gdy zaczyna się robić kilkanaście-kilkadziesiąt stron, nawigacja i szukanie przestają być wygodne.

1

Na razie korzystam z MediaWiki, podpiąłem sobie GeSHi i na razie wszystko mi bardzo odpowiada, chyba głównie dlatego, że ten skrypt idealnie nadaje się do pisania artykułów i linkowania z jednego do drugiego w wygodny sposób. W końcu to sprawdzony mechanizm z Wikipedii. Szkoda, że wcześniej sam nie wpadłem na pomysł wykorzystania tego skryptu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1