Różnica między kiepskim (czyt. popularnym i dość tanim, np podświetlenie krawędziowe z białymi diodami) podświetleniem LED, a CCFL jest znikoma jeśli chodzi o jakość obrazu. LEDy powinny jednak brać mniej prądu (tu nie jestem pewien - najlepiej sprawdzić jakieś recenzje laptopów). Inna sprawa to czas rozgrzewania się lampy CCFL. Tuż po włączeniu monitor LCD z lampą CCFL daje dużo niższą jasność niż po kilku minutach - tak mi się przynajmniej wydaje, albo mam kiepskiej jakości lamplę CCFL w monitorze :P LEDy na pewno nie mają takiej przypadłości. Mimo wszystko nie stawiałbym LEDów jako warunek przy kupnie laptopa.
Jeśli chodzi o inne bebechy, to ja szedłbym w stronę:
- dwurdzeniowiec od Intela, wysoko taktowany lub z dużym Turbo Boost na obydwa rdzenie, warunki te spełniają nowe procesory Sandy Bridge, np Core i5-2410M, czy Core i5-2520M, być może wyłączyłbym Hyper-Threading - czasem spowalnia gry,
- karta grafiki od AMD z jak najnowszej serii (czyli aktualnie HD6000M), z pamięciami typu GDDR5 i minimum 400 shaderów (czy tam potoków, albo jak oni to tam zwą, chodzi mi o te marketingowe liczby),
Nie wiem czy da się wstawić 6 GiB RAMu jako dwukanałową pamięć. Chyba niewiele chipsetów to obsługuje. W takim razie zostawałyby ci konfiguracje z 4 GiB RAMu lub 8 GiB RAMu.
Poszukaj jakichś interesujących cię lapków, zrób listę, przedstaw, to ci doradzę co wybrać z nich. Sporo profesjonalnych recenzji laptopów jest np na AnandTech. Zanim wybierzesz lapka poszukaj recenzji czy opinii o danym lapku.
Aaaa i jeszcze co do ekranów LCD. Ważny jest rodzaj matrycy LCD, np są takie typy jak:
- TN - najtańsza i generalnie najszybsza (przy włączonym OverDrive),
- (?)VA - dość przystępne ceny, szybkość chyba w miarę, kolory OK,
- (?)IPS - te są podobno najlepsze, ale drogie,
Jakoś tak to idzie. W każdym razie nawet zawężając się do jednego rodzaju matrycy, to niektóre są znacznie gorsze od innych. Chodzi mi między innymi o kąty widzenia w tanich TNkach. Jeśli będą małe to nie pooglądasz komfortowo filmu razem z drugą osobą.
Czas reakcji i smużenie (obojętne czy to smużenie przy braku OverDrive, czy ghosting przy włączonym OverDrive) generalnie jest bardzo ważny jeżeli chodzi o granie w szybkie FPSy w których trzeba szybko celować w małe lub oddalone obiekty.