Nie czytałem całego tematu ale ponieważ właśnie w tej chwili zrobiłem to o czym pisał autor w pierwszym poście, wytłumaczę dla zainteresowanych jak to zrobiłem:
Film HD: 23.976 FPS, 51 minut 19.829 sekundy -> 3079.829 sekund
Film DIVX: 25 FPS, 49 minut 6.672 sekundy -> 2946.672 sekund
Po zapisaniu dźwięku z DIVIXa (format stereo MP3), ma on dokładnie taki sam czas jak film DIVX. Lektor w nim był nagrany PO dopasowaniu ścieżki audio do czasu przy 25 FPS. W związku z tym "wydłużenie czasu" dźwięku spowoduje obniżenie tonacji w dół. Co zresztą słychać.
Autor wspominając o GODLWAVE na początku miał dobry trop. Da się w nim zrealizować ten cel :)
Mianowicie po otwarciu pliku audio w GW, należy skorzystać z jednej tylko opcji: PLAYBACK RATE - czyli ile próbek ma być odtwarzane w ciągu 1s. UWAGA! Nie ma to wpływu na próbkowanie sygnału, to jest właśnie "rozciąganie próbek" w czasie. Ale jaką wartość tu trzeba wpisać? Ano łatwo to wyliczyć z tej proporcji:
Zakałdając, że próbkowanie MP3 wynosi 48000Hz:
3079.829 - 48000
2946.672 - 45924,710755045166468657837821515
Ponieważ parametr ten może przyjąć tylko wartości naturalne, zaokrąglamy do 45925.
Niezależnie od długości filmów, jeśli są dokładnie tak samo "przycięte" (podstawowy warunek), wartość ta (45925) jest stała przy przerabianiu w ten sposób z 25 do 23.976 FPS. W odwrotną stronę - wiadomo jak należy liczyć. Tak aby wyszło więcej niż 48000 a dźwięk z kolei będzie miał wyższą tonację.
Zapisujemy z poziomu GW (bo można) od razu do MP3 i taki plik "muxujemy" (np. w AVIDEMUX) z samą ścieżką wideo HD.
Jeszcze jedna uwaga. Ta mała różnica wynikająca z tego ogona: 45924,710755045166468657837821515 spowoduje, że film będzie odtwarzany ciut szybiciej. Minimalnie szybciej niż 23.976 FPS ale to jak zauważyłem mniej przeszkadza a w zasadzie w ogóle, w stosunku do efektu spowodowanego obniżeniem tonacji dźwięku.
Teraz robię eksperyment, polegający na zastosowaniu pluginu do winampa (nie pamiętam jak się nazywa), który przyśpiesza/spowalnia dźwięk bez zmiany tonacji :) Funkcja ta jest też dostępna w nowym WMP na którejś karcie efektów. Problem tutaj przewiduję innego rodzaju, mianowicie skok jednostkowy parametru zmiany prędkości to o ile pamiętam 1%, więc na pewno nie uda się dopasować czasu z dokładnością większą niż kilka(naście) sekund.
Ale w tym momencie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Zastosować "zgrubnie" zmianę prędkości w winampie (ile się da ale nigdy za dużo) i dopasować resztę zmianą PLAYBACK RATE w GW, z tym że już teraz ta zmiana będzie rzędu kilku(nastu) próbek co praktycznie będzie niezauważalne :)
Dodam, że praktycznie nigdy nie jest tak, że filmy nawet pochodzące z tego samego źródła mają tą samą długość, co w efekcie spowoduje, że będziemy musieli popracować nad liczbą 45925 aby dokładnie dopasować czasy. U mnie np. DIVX był na tyle obcięty z obu stron, że różnica ta wyniosła około 6 sekund!
Powodzenia
Pozdrawiam
Vavoom