komputer dla grafika

0

Znajomi poprosili mnie aby zlożyć im komputer dla grafika, konkretnie do tworzenia ulotek, siatek, itd... Praca odbywa się w programach adobe photoshop cs 2, Corelu. Limit 7-8 tys. Nie interesuje mnie jakiś komp ogółem w tej cenie tylko bardziej wyprofilowany pod obróbkę grafiki.

0

wobec tego nastaw sie najbardziej na procesor i pamiec ram - grafika odziwo moze byc przecietna

0

Za 7-8k można kupić wszystko wypasione.

0

Co do adobe photoshop cs 2, Corelu, w ogóle grafiki 2d to raczej nie ma za dużego znaczenia. Wystarczy za 2 tys komp. Gorzej już na grafice 3d. To wtenczas trzeba włożyć większość kasy na procek. Są oczywiście w 2d filtry które zajmują czas, ale max 3 min przy 1024x768, a nie jak w 3d 24h.

0

dzięks, nigdy nie zajmował się profesjonalnie grafiką i po prostu nie mam pojęcia co może być tak potrzebne.
A propos siatek(reklam) o powierzchni 200m2 nie robi się raczej w rozdzielczości 1024x768, z resztą nie znam sie na tym :/

0

Ajj... myślałem że reklamy internetowe :/ Nie nie czytałem za uwaznie

0

U grafika w sumie to najwazniejsze sensowny proc, duzo ramu i mega super monitor, ze wskazaniem na ten monitor wlasnie. Cala reszta jesli to 2D nie ma takiego duzego znaczenia. Mozna sobie ustalic proporcje kasy w stylu komp 40%, monitor 60%.

0

Monitor już jest limit nie obejmuje go.

0

No to w zasadzie mocny proc i duzo RAMu jest podstawa. Wiekszosc kart graficznych bije sie o wypasne wsparcie dla 3D w gierach, a to tutaj nie ma znaczenia. Jak jest tyle kasy to doloz jakis szybki dysk i peryferia przydatne dla grafika (tablet na przyklad) i mysle, ze bedzie ladnie.

0

Wbrew pozorom karta tez ma znaczenie. Pomysl o czyms takim np.
http://www.nvidia.pl/object/quadro_fx_4500_x2_pl.html

0

@WIktorDelphi: znaczy jakie znaczenie? I co to jest 'pozorą'?

0

O wybacz ort'a.

Profesjonalne karty potrafia wyswietlac obraz w duzych rozdzielczosciach, na 4 monitorach na raz. Do tego sa wyposarzone w kilka GPU, co jest wspierane przez porzadniejsze aplikacje. Wyobraz sobie taka ulotke w rozdzielczosci kosmicznej (kolo 1xxxx na 1xxxx). A teraz chcesz jej zmienic gamme i troche barw. CPU tez to potrafi, ale pro GPU zrobi to natychmiast.

0

No jesli programy wykorzystuja GPU karty to jest pieknie. Ale nie jestem pewien czy wspomniane tutaj rowniez to robia.

PS. O ile wiem druki wielkoformatowe nie maja kosmicznych rozdzielczosci. Bo zauwaz, ze po zblizeniu do bilboardu wielkosci 20x10 widac wielkie 'piksele' (nie wiem jak to sie nazywa w drukarstwie). Zreszta znajoma graficzka mi kiedys mowila, ze to rozdzielczosc rzedu 5tys x 5tys (czy jakos tak).

0
WIktorDelphi napisał(a)

Wyobraz sobie taka ulotke w rozdzielczosci kosmicznej (kolo 1xxxx na 1xxxx). A teraz chcesz jej zmienic gamme i troche barw. CPU tez to potrafi, ale pro GPU zrobi to natychmiast.

Tydzien temu kupilem sobie nowego procka pod nowa stacje robocza (programowanie & grafika), wybor padl na c2d e4600, zapuscilem mu na kubuntu livecd gimpa i zrobilem wlasnie taki test: obrazek 10000 x 10000 pikseli (888MB/2GB) ramu, obraz zostal utworzony, ale wypelnienie go kolorem zawiesilo(?) system do tego stopnia ze mysz nie reagowala, nie chcialo mi sie czekac to poszedl reset, jestem ciekaw czy w normalnych warunkach to przejdzie i w jakim czasie. Co do tematu, jezeli grafika 2D to przede wszystkim masa ramu (4GB to norma), procek - po powyzszym tescie ciezko mi powiedziec, co do grafiki to powinna byc obsluga przynajmniej 2 monitorow w wysokiej rozdzielczosci.

Hmm troche watpie w te mozliwosci "pro GPU", obrobka grafiki to troche inna bajka niz wizualizacja, a chyba nie wszystko da sie przeniesc na gpu - algorytmy czesto wymagaja dostepu do pojedynczych pikseli i to z otoczenia a nie tylko scanline.

0

Jeśli ktoś chce byś profesjonalistą:

  1. Grafika 3D = Monitor 1440p+, procesor 4 rdzeniowy, min 16 GB Ram, karta graficzna ze wsparciem np. z CUDA

  2. Grafika 2D = Monitor 1080p+, procesor 2 rdzeniowy+, min 8GB Ram, karta graficzna zintegrowana

  3. Grafika 2D (obróbka zdjęć z RAW, portrety, zdjęcia grupowe ludzi, pejzarze) = Monitor 1080p+ z min 95% palety SRGB, procesor 4 rdzeniowy, 16 GB Ram, karta zintegrowana ponieważ o ile pamiętam chyba tylko Photoshop CS (nie Lightroom) korzysta z GPU tylko przy kilku filrach.

Do każdego ww. zestawu zalecam dysk SSD. U mnie Lightroom 5 i DxO Optics Pro 8 dostały skrzydeł po wymianie.
Przy grafice zawsze stawiam monitor na pierwszym miejscu, gdyż szybki efekt ale nijaki nie ucieszy.
Sam mam monitor z 98% SRGB i kiedyś kumple się ze mnie śmiali, że nie warto. Mina im zrzedła jak wyglądała modelka na moim ekranie, jak na ich i jak po wydruku....
Oczywiście, można kupić monitor spełniający jeszcze wyższe wymagania odnośnie palet np. Adobe RGB, ale wiąże się to z dodatkowymi nakładami.

Często używam tego zdjęcia do porównań http://wallpapertube.com/female-celebrities/bold-elisha-cuthbert-wallpaper

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1