Karta graficzna dla grafika

0

Na ile przydaje sie "wypasiona" karta graficzna dla grafika pracujacego w Corelu lub Photoshopie? Jak bardzo przydaje sie duzo pamieci na karcie, szybkie zlacze, wsparcie DX lub inne *Shadery?

0

Corel lub Photoshop? Wcale. Te rzeczy są do grafiki 3D (w dodatku renderowanej w czasie rzeczywistym, no chyba, że program potrafi tego użyć), do grafiki 2D wcale Ci się nie przyda.

Dużo pamięci jest potrzebne, ale RAM, a nie na karcie graficznej. Złącze karty w grafice 2D nie ma znaczenia, wsparcie DX zależnie od programu (ale właściwie żadne specjalnie nie jest potrzebne), shardery tylko w 3D.

To czego trzeba w 2D to bardzo szybki procek (najlepiej równoległy - dlatego komputery Mac mają tu wielkiego plusa; lub wielordzeniowy - programy mają kopa, ale najlepiej jeśli same dodatkowo to jakoś wspierają), dużo RAM (1GB to chyba minimum), szybkie dyski (najlepiej w macierzy).

0

Niby karta graficzna nie tak ważna, ale jednak ważna dla grafika. Szczególnie to widać przy otwartych sterownikach dla karty intela, gdzie w 2D jest szybsza od jakiejkolwiek innej na rynku (mówię z doświadczenia, porównując kartę w laptopie kumpla a na sprzętach do których mam dostęp) (oczywiście chodzi o Linuksa, Windowsa od dawna nie widziałem).

Ciekawe czy jeszcze robią testy szybkości 2D, ale weź to pod uwagę, kiedyś w benchmarkach było 2D równie ważne co 3D!

0

Są jeszcze karty dla 4 monitorów:
http://www.nvidia.pl/page/quadronvs.html

0

Ja polecam karty matroxa milenium :] NIE MA nic lepszego niz ta karta dla grafika komputerowego
sam obecnie mam na spedarz matrox mienium g 550 jak by co to zapraszam na [email protected] bardzo taniutko

0

Nie no, szkoda byłoby mi kasy na tak niewspółczesną kartę jak G550. Już najniższe GeForce na półkach sklepowych są szybsze, mają więcej pamięci (średnio 4 do 16 krotnie więcej), też oferują możliwość podpięcia 2 (droższe nawet więcej) ekranów, a przede wszystkim mają wsparcie producenta w nowoczesnych sterownikach.

@0utsideR: do tych programów sprzęt zaczyna być potrzebny, gdy obrabiasz obraz w bardzo dużej rozdzielczości lub z bardzo wieloma warstwami. Postawienie na szybkość dysków, RAM i procka przyniesie o wiele większy efekt niż zmiana karty graficznej. A może nawet lepiej zainteresować się w zamian porządnym monitorem :>

0

Dla grafiki 2D jak mówi Szczawik. Grafika rastrowa, wektorowa i botmapowa to de facto tablica pikseli. Efekty typu blur wymagają sporo obliczeń, ale procesora, bo to operacje na macierzach. Samo wyświetlenie bitmapy to nawet najniższa grafika na półce sobie poradzi. Ramu sporo. Kolega ma 2 GB i zastanawia się na dodaniem 1GB. Pamiętaj, że wszystko wykonyje się w pamięci. Szybki dysk, owszem przydaje się jak musisz zapisac zeskanowany plik, który ma 300 MB (to był mój rekord). Nawet jeżeli zaczniesz projektować w AutoCad'zie i SolidWorks'ie to zobaczysz, że nie ma tam jakiejś specjalnie wyrafinowanej grafiki. Wykorzystują one podstawowe funkcje OpenGl'a, czyli starczy GeForce 5200. Mocna grafika dopiero dla Maya lub 3ds. Tam w grę wchodzi dynamiczne oświetlenie, zaawansowane cieniowanie, efekty specjalne itp.

Poszukałem informacji:

Auto Cad Mechanical Desktop

  • RAM:

    • dla modeli > 1000 części 1.0 - 3.5 GB (3.5 GB litości...)
    • dla modeli < 1000 częsci 512 MB
  • procesor

    • dla modeli > 1000 części 1.8 GHz
    • dla modeli < 1000 częsci 1.0 GHz
  • grafika: zgodna z openGl i 64 MB

0

Wymagania Photoshop CS2 (czyli najnowszego) - ze strony producenta:

<b>* Intel® Xeon™, Xeon Dual, Intel Centrino™, or Pentium® III or 4 processor</b>
* Microsoft® Windows® 2000 with Service Pack 4, or Windows XP with Service Pack 1 or 2
<b>* 320MB of RAM (384MB recommended)</b>
* 650MB of available hard-disk space
<b>* 1,024x768 monitor resolution with 16-bit video card</b>
* CD-ROM drive
* Internet or phone connection required for product activation

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1