Gra freeware mojego autorstwa na konsole NES. Project Commando :D

16

Witam :) pomyślałem że podzielę się z wami projektem gry który stworzyłem ostatnio pod konsole NES w języku C. Jest to gra Project Commando 😃 Jest to gra w stylu Commando. Zadanie jest proste trzeba zdobyć 100pkt :D. Gra została zaprogramowana w języku C używając kompilatora cc65 oraz materiałów z internetu. Pierwszą część gry stworzyłem w 1998 było to także Project Commando ale było zaprogramowane w Quick Basicu pod dosem. Gra była nieco inna ale z tą samą grafiką :) i trochę innym story - wtedy należało zniszczyć wóz nuklearny 😃. Jestem bardzo szczęśliwy że mogę ją przesłać do was na forum 4programmers tak aby każdy kto chce zagrać mógł to zrobić za darmo :)

project_commando_000.png
project_commando_001.png
project_commando.zip . Gra do działania potrzebuje emulatora NES'a najlepiej Mesen ustawiony na tryb PAL. Plik z grą zajmuje jedynie 40kb 😃 Przesyłam screeny oraz grę :D
Pozdrawiam Commandos :D

4

Gratulacje ;)

Commandos_Project_Commando napisał(a):

Gra do działania potrzebuje emulatora NES'a najlepiej Mesen ustawiony na tryb PAL. Plik z grą zajmuje jedynie 40kb 😃

Działa na Retro Pie (Raspberry Pi). https://retropie.org.uk/docs/Nintendo-Entertainment-System/
Chyba standardowo tam on używa emulatora: lr-fceumm - tak kojarzę, że się pokazuje przy uruchamianiu gierek.

2

@Commandos_Project_Commando: nagralbys gameplay na Yotube i wrzucil. Pewnie sporo osob nie ma czasu na odpalanie tego, ale zobaczylo by z ciekawosci gameplay.

2

@WhiteLightning: Są serwisy z grami nes w przeglądarce.
np. https://emulatorgames.online/games/nes/classic-tetris
Nie patrzyłem, czy da się tam wstawić własne romy, ale nawet jeśli nie tam, to gdzieś indziej, albo można samemu postawić stronkę z emulatorem ;)

4

To jest forum programistyczne, a nie dla graczy. Wrzuć kod, albo opowiedz o wyzwaniach związanych z programowaniem na specyficzną, starą platformę o ograniczonej pamięci i zasobach, optymalizacjach i paletach itd. będzie to dla nas bardziej interesujące niż sama gra.

3

@Spearhead: Przesadzasz.
Napisał kilka szczegółów technicznych.

Sam fakt realizacji projektu na tak starożytną platformę zasługuje na posta na tym forum.

3

Ja tam bym z chęcią zobaczył kod źródłowy. ;)

2

Kod źródłowy niestety pozwolę sobie zachować w tajemnicy ;D. Ale dla zainteresowanych tematyką programowania w C pod Nes'a jest to w miarę proste zakładając znajomość podstaw programowania w języku C oraz podstawowe znajomości zasad programowania gier 2D opartych o wyświetlanie sprajtów i tilesetów :D. Oldschool game programming :D. Polecam forum o programowaniu pod Nes'a https://forums.nesdev.org/
Oraz stronę https://nesdoug.com/ na której są opisane podstawowe mechanizmy programistyczne związane z programowaniem pod Nes'a w języku C wykorzystując kompilator cc65. Pozdrawiam Commandos :D

3

Jeden z fanów odpalił na prawdziwym Nes'ie :D przesyłam zdjęcie :D!project_commando_real_nes.jpg

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1