Godot - co o nim sądzicie?

1

Co sądzicie o silniku gry Godot? Jak wypada na tle unity, jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko produkcje 2D.

1

Ja wciąż czekam na czwórkę, bo naprawia sporo błędów (i się zastanawiam, czemu nie backportują tych poprawek…). Nie siedziałem przy tym długo, ale to, co zaobserwowałem, spodobało mi się. W szczególności to, że rozumie co to piksel, bez konieczności cudowania jak w Unity; no i 2D to 2D, a nie ułomna wariacja na temat 3D…

Nie podoba mi się poleganie na dziedziczeniu, ale tak poza tym… Tak do klepania sobie czegoś na boku dla zabawy wydaje mi się najlepszym silnikiem.

1

Nie ruszałem jeszcze Godota. Może jak będę robić coś 2D z pikselami, to będzie okazja ;)

Ale tak ogólnie rzecz biorąc to moim zdaniem ludzie akceptują to "ułomne 2D w Unity", bo jest spora społeczność i dobra dokumentacja. Twórca może być spokojny, że nie będzie sam ze swoimi problemami przy produkcji gry.

Nie wiem jak społeczność i dokumentacja działa dla Godot, ale jak próbuję postawić swojego "Hello Worlda" w Unreal, to znalezienie odpowiedzi na moje noobowskie pytania jest niestety nietrywialne i irytujące...

1

Fajny i bardzo przyjemny silnik, smialo mozna polecac na poczatek (ale to nie znaczy, ze pozniej trzeba sie przesiadac na cos innego). Community nastawione mocno na rzeczy pod licencje MIT, caly godot tez pod taka licencja, wiec twoja praca jest rzeczywiscie twoja.

Jezeli chodzi o jakosc, to chyba najlepiej o niej swiadczy fakt, ze w Polsce powoli mozna znalezc pojedyncze oferty pracy pod godot: https://www.skillshot.pl/jobs/22931-programista-godot-engine-at-solverto
Moge powiedziec, ze inne firmy tez mu sie przygladaja, wiec mozna miec nadzieje, ze popularnosc bedzie rosnac, mnie to cieszy :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1