Super Kompresja

0

Program bardzo dobrze pakuje, pobrałem GTA San Andreas (4g po rozpakowaniu) z neta, spakowane miało 1 mb !!!!!!!! tylko że 20 godzin rozpakować to podziękowałem, ale gra by działała bo mam orginalną wersję i patrzałem wszystkie pliki są takie same ... Także polecam gorąco !!!!

http://www.dobreprogramy.pl/KGB-Archiver,Program,Windows,11815.html

http://chomikuj.pl/Esiusz/Gry+PC*2c+Save*2c+Trainery+itd/Gry+PC/Grand+theft+Auto+-+San+Andreas

Co myślicie o tym programie?

0

Myślę, że jesteś idiotą. Czytaj komentarze na dobrychprogramach. A jeśli ktoś wynalazł algorytm robiący z 4 GB - 1 MB plik to powinien dostać za to nagrodę Nobla, chyba, że plik źródłowy składał się z samym 0x00.

0

:) ... świetny dowcip

... a może żałosny ...

... a tak konkretniej to nie jest możliwe spakowanie 4GB gry GTA do 1MB ... i nawet nie mam zamiaru próbować aby to udowodnić pozostawiam to ludziom o większej wierze w cuda :)

0

Jest to niemożliwe w ogólnym przypadku. Tylko dla odpowiedniego zestawu danych dałoby się osiągnąć taki stopień kompresji. Ale nie w ogólnym przypadku.

0

Zgadzam się, to raczej niemożliwe. Tylko w takim razie dlaczego dużo (czyt. b. dużo) komentarzy jest pozytywnych, czyli, że się wypakowało? ;/

0

Taa, KGB. Dekompresja trwa tygodniami, kompresja latami... Efektów chyba nigdy nikt nie widział. :)

0

A swoją drogą, taki algorytm ma sens, ale tylko jak będziemy mieli terahercowe procki i tera...peta bajty ram-u ;D Ciekawe ile komp NASA by to kompresował. Tylko, że jak będziemy mieli takie cuda w domu to po co kompresja jak znowu dyski będą ogromniaste. To nie ma przyszłości..

0

Efekty siedzą w łagrach :P

0

dokładnie 64kb zajmuje GTA

No ale jako człowiek niedowiarek - włącze ten program na noc, wypakuje z tej gry setup.bmp -> zobaczymy ;] 4h niby rozpakowywuje

Ale z drugiej strony jak widzę wasze posty, że nie da się.... Da się. Wyobraźcie sobie super komputer, które najtrudniejsze obliczenie, co teraz zajmuje 365lat, trwa 10−99999999999999999999999 ms
Gdyby tak powiedzmy GTA IV spakować do archiwum .RAR, następnie obliczyć jego wszystkie hashe, md5, wszystkie sha, i inne duperele, oraz jego rozmiar, to można generować pliki, liczyć jego hashe i porównywać z tymi zapisanymi. Po prostu - metoda zgadywania/kombinacji.

@Bartosz Wójcik: Nobla sobie możesz wziąć, ale te 10 milionów koron szwedzkich mi przelej na konto za ten algorytm.

0

bo mam orginalną wersję i patrzałem wszystkie pliki są takie same

Czytaj: mają taki sam rozmiar.


I to jedyne, co w tych pseudo-archiwach jest zapisane. Jeżeli istniałby taki program, który pakowałby 4 GB na 1024 bajty, to mógłbym za niego zapłacić nawet 1024 złotych, ale niestety takowy nie istnieje.
0

Problem nie jest nowy. Udowodnienie niemożliwości kompresji dowolnych danych (np losowych) jest bananie proste.

http://mattmahoney.net/dc/dce.html#Section_11
http://www.faqs.org/faqs/compression-faq/part1/section-8.html

Counting argument - matematyka na poziomie szkoły podstawowej.

0

Ja już chyba raz opisywałem na tym forum metodę na kompresję dowolnej ilości danych przy użyciu metrowego patyka. ;)

0

To ja teraz poproszę napęd do odczytu/zapisu danych na patyku.

0

Metoda by działała, gdyby atomy były nieskończenie małe.

Hmm, nieskończenie małe? To by oznaczało, że atomów by wcale nie mogło być. Dobra, dam se spokój z tym :P

0

@Wibowit, są cząstki mniejsze od atomów, to nie powinno stanowić problemu. Ewentualnie można zwiększyć długość patyka do 2m.

@lukasz1235, mój jest pomysł, szczegóły implementacji pozostawiam Tobie.

0

Pomysł nawet mam tylko będzie długi czas dostępu.

0

Coś co potrafi zrobić rowek (np. mocny laser) + silniczek + patyk. Z tym, że mała precyzja spowoduje, że pojemność będzie mniejsza niż na dyskietce :)

0

Ciekawostka: skompresowałem tym ustrojstwem (z mocą Good) plik PDF o wadze 1.3 MB. Wynik KGB to 901 KB. Wynik WinRAR'a na max. stopniu kompresji: 916 KB ;)

0

pewna gra, rozmiar 1484321 skompresowane do 60 bajtów prawie 25000 razy mniej :)
http://s1.download.net.pl/13685-duke_nukem_3d.exe

0

KGB to skradziona kopia algorytmu PAQ6 - tzn kiedyś tak było, o ile pamiętam, autor nie od razu upublicznił źródła. Obecnie PAQ ma już wersję 8, która to jest wydajniejsza i ma filtry dla większej ilości typów danych. Można ją znaleźć tutaj: http://mattmahoney.net/dc/#paq Mimo, że i tak jest cholernie wolna, to do niektórych typów danych istnieją programy, które kompresują nie tylko szybciej, ale i lepiej. Najlepiej się o tym samemu przekonać śledząc benchmarki na stronie: http://www.squeezechart.com/

0

Jest to niemożliwe w ogólnym przypadku. Tylko dla odpowiedniego zestawu danych dałoby się osiągnąć taki stopień kompresji. Ale nie w ogólnym przypadku.

w ogólnym przypadku to kompresja bezstratna w ogóle jest niemożliwa: jeśli jakiś zestaw danych ulega kompresji, to MUSI istnieć zestaw, dla którego kompresja tym programem powoduje wzrost wielkości pliku.

Coś co potrafi zrobić rowek (np. mocny laser) + silniczek + patyk
to nie kompresja tylko prymityw ;-)
Może być zabawnie. Kiedyś był odcinek Mythbusters w którym próbowali nagrać dźwięk za pomocą znanego od starożytności koła garncarskiego. Nie wyszło im, ale jeśli tylko zrobić to dobrze, to musi zadziałać.

0

Iii tam, kiepski coś ten kompresor...

Myślę, że jesteś idiotą. Czytaj komentarze na dobrychprogramach. A jeśli ktoś wynalazł algorytm robiący z 4 GB - 1 MB plik to powinien dostać za to nagrodę Nobla, chyba, że plik źródłowy składał się z samym 0x00.

... a tak konkretniej to nie jest możliwe spakowanie 4GB gry GTA do 1MB ... i nawet nie mam zamiaru próbować aby to udowodnić pozostawiam to ludziom o większej wierze w cuda :)

A tam, co to dla mnie - masz, napisałem dla ciebie kompresor który kompresuje kilkadziesiąt tysięcy razy. :]
Link - bin.zip (Użycie z lini komend, przykładowe skompresowane pliki w folderze.)

PS. Czekam na Nobla.

0

A ja na dyskietce mam skompresowane wszystkie liczby pierwsze, aż do 2^128-159.
Samorozpakowujące archiwum małe, ale dekompresuje się strasznie wolno.

0

To ja mam skompresowane wartości funkcji sinus od zera do nieskończoności. Przy rozpakowywaniu niestety trzeba od czasu do czasu dołożyć trochę pamięci RAM, ale za to
nikt mnie nie przebije z compression ratio.

0

@0x200x20, @Xitami - protestuję, mój kompresor jest w stanie spakować i rozpakować dowolne dane (udostępniłem tylko dekompresor dlatego że to wersja demo. Zainteresowanych informuję że full v. kosztuje 10000$) ma po prostu dobrze zrównoważone drzewo :). A wasze mają ograniczone zastosowanie .

0
MSM napisał(a)

mój kompresor jest w stanie spakować i rozpakować dowolne dane

Dowolne dane, pod warunkiem, że zostaną wbudowane w zasoby. ;P

0

Protestuje, mój dekompresor (udostępniłem wersję demo z samym dekompresorem, chyba nie myśleliście że bym taką technologię upublicznił?) może zdekompresować dowolne dane, chociaż przyznaję że tylko dla tych ośmiu współczynnik kompresji jest mniejszy od zera ;). W przeciwnym wypadku plik wynikowy jest <= od pliku skompresowanego... [edit: OK, zdradzę tajemnicę - bajty 0x09 - 0xFE są po prostu kopiowane z pliku skompresowanego do wynikiwego, a bajt 0xFF działa jak quote i powoduje przepisanie kolejnego bajta bez interpretowania go]
Moim zdaniem to pełnoprawny algorytm szyfrujący, przypomina to trochę kodowanie huffmana tylko ustalonym i nie do końca zrównoważonym drzewem.

0

Tak odnosnie super kompresji. To mamy cos takiego jak funkcja skrotu. Wystarczy odwrocic to w druga strone i zaznaczyc ktory pasujacy wynik jest wynikiem wlasciwym (wkoncu rozne rzeczy moga miec ten sam skrot).
Zatem czy nie wystarczyloby np dodac wynikowy rozmiar pliku i numer ktory raz z rzedu dany hash ma sie pojawic by byc tym wlasciwym. I przeleciec wszystkie kombinacje do osiagniecia poprawnej wartosci powtorzenia skrotu i wowczas mamy interesujacej nas zawartosci, w mega kompresji? :)
Wówczas praktycznie każda rzecz można by skompresować do postaci: hash + int rozmiaru + int powtórzenia :) - czyli wymiana filmów mogłaby sie odbywać na kartce papieru :P
Fakt tylko taki, ze przy obecnej mocy obliczeniowej takie cos mogloby zajac troche duzo czasu... a wrecz zajebiscie duzo czasu.

0

Plik może mieć zerową długość, zawartość można umieścić w nazwie. Nieskończona kompresja.

0

@wasiu - teorii informacji nie oszukasz. Niestety, int powtórzenia nie byłby 'intem' mieszczącym się na kartce.

Popatrz na to tak - hash, powiedzmy, 256 bitowy. To znaczy że każda kombinacja 256 bitów danych daje statystycznie każdy możliwy hash 1 raz. A dalej już normalnie - 257 bitów powoduje że mamy każdą możliwą kombinację 2 razy (do zapisania na 257-256 = jednym bicie), 258 bitów - 4 razy (do zapisania na 258-256 = dwóch bitach), 512 bitów - 2^256 (do zapisania na 512-256 = 256 bitach). Czyli kompresja jest w sumie zerowa.

Nie łudźmy się, superkompresja nie istnieje (i nie może istnieć) :( .

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1