Witam chciałbym się dowiedzieć od jakiego języka programowania zacząć w miarę łatwego i przyswajalnego żeby iść w stronę gamedev ??
unity3d najprościej, tworzysz sobie postać w blenderze, robisz animacje jej bezczynności ruchu, walki. I tak lepiej gotowe assety pobrać niż tworzyć samemu.
Potem tylko przeciągasz i robisz w grafie kilka konfiguracji i masz gotowe, dość dużo poradników do różnych funkcjonalności, agenci, którzy sami znajdują trasę i kontrolują czy postać nie wyszła po za mapę.
Bugi i tak się znajdą, ale możesz w kilka godzin jakąś gierkę klepnąć i będzie ci chodziła na wszystkich urządzeniach.
Na start najlepsze, silnik jest zaawansowany przez co nie musisz się pierdołami martwić jak dany typ plików wczytać itp.
Unity 3D będzie ok na start do gamedevu.
Ale nie powinieneś zaczynać od latania, kiedy jeszcze nie umiesz chodzić.
Dobrze by było wcześniej zobaczyć jak wygląda zwykłe programowanie w C#, a potem dopiero pisać skrypty specyficzne dla Unity.
Naukę "workflowu" można zacząć od jakiegoś wideo-tutoriala w stylu "robimy grę w Unity od zera".
Możesz spróbować pobawić się Game Makerem