Od zielonego do gamedevu.

0

A wiec tak chcę zostać programistą.Nie mam studiów informatycznych a jedynie szkołę zawodową( mechanik).Pracuje na całym etacie w firmie produkcyjnej 40h tygodniowo zarabiam dobrze i nie spieszy mi się.Mój sprecyzowany cel to Gameplay Programmer(nie jestem pewny czy istnieje stanowisko junior gameplay programmer jeśli nie to stanowisko które jest najbliżej i da mi najwięcej wiedzy i doświadczenia w drodze do Gameplay Programmera) w firmie produkującej gry AAA, od tygodnia zbieram informacje i wiedzę jak zacząć się uczyć i tutaj chciałbym zasięgnąć opinii na temat planu nauki i kolejności. Plan nauki wygląda następująco:
-Dobre opanowanie języka C++(aktualnie nie napisałem nawet linijki kodu) oraz języka angielskiego(aktualny poziom średni) w tym celu znalazłem 2 kursy 1 darmowy(http://cpp0x.pl/kursy/)
drugi płatny (https://strefakursow.pl/kursy/programowanie/kurs_c_od_zera_do_bohatera.html),boję się że jakbym kupił jakiś dobry kurs po angielsku to jednak nie zrozumiałbym go na 100 % przez co nauka już trudna stałą by się jeszcze trudniejsza. tutaj pytanie jak byście ocenili te kursy? który wybrać? może najpierw ten darmowy a później płatny? Co do nauczenia się języka angielskiego jeszcze nie robiłem reserchu.
-Ogarnięcie Systemu Kontroli Wersji GIT oraz Github.
-Liznąć trochę matematyki algorytmiki i struktur danych.
-Teraz Start Z Unreal Engine 4 + do tego jakiś OpenGL + szlifowanie umiejętności C++. Do Tego zakupiłem już z powodu chwilowej ekscytacji takowy kurs(https://www.udemy.com/course/unrealcourse/) też pytanie co sądzicie o tym kursie?
-Na koniec stworzenie kilku samotnych projektów które pomogą znaleŹć 1 pracę.
Jak wspominałem nie spieszy mi się ale chciałbym dostać 1 pracę maxymalnie za 3 lata od rozpoczęcia nauki.
Oczywiście zdaje sobie sprawie z trudności takiej nauki, zaznaczę że planuje poświęcać 2-4h dziennie oraz do 4-8h w weekendy na samo pisanie kodu i programowanie.
Na sam koniec chciałbym usłyszeć opinie od kilku osób czy w ogóle takie coś jest możliwe czy po prostu moje marzenie jest nie do spełnienia no i jak byście polecali zacząć naukę żeby uczyć się EFEKTYWNIE no i jakiekolwiek rady dla początkującego.

0
Radek.r napisał(a):

chciałbym usłyszeć opinie od kilku osób czy w ogóle takie coś jest możliwe czy po prostu moje marzenie jest nie do spełnienia

Od absolutnego zera, bez studiów, w 3 lata do firmy AAA jako programista gameplayu? Nie wiem, czy "nie do spełnienia", ale będzie Ci nieprawdopodobnie trudno.

0

Programista gameplayu to cel ostateczny po 3 latach chciałbym dostać prace w branży w celu zyskiwania doświadczenia.

0

Jak chcesz iść w gamedev i to jakiś low level, to nie jest to "trochę" matematyki jak napisałeś, tylko "trochę" więcej :D Chcesz zaczynać na trzech ciężkich frontach: C++, UE4 i OpenGL. To błąd, bo nie dasz rady unless jesteś superhipermegazordowojownik. Skup się na razie na cpp i szlifuj go po to, aby później bez problemów pisać w ue4 jak i używać openGL. Na razie rzucasz się z motyką na słońce. Marzenie jak najbardziej jest do spełnienia, tylko trzeba dużo w tym siedzieć. Niemniej good luck :D

0

Programista gameplayu to cel ostateczny po 3 latach chciałbym dostać prace w branży w celu zyskiwania doświadczenia.

Myślałeś może nad tym, żeby na początku spróbować z Unity i C#? Wiem, że to nie to samo, ale dużo szybciej zauważyłbyś efekty swojej pracy i mógłbyś przynajmniej ocenić, czy Ci się to w ogóle podoba i czy chcesz się temu poświęcać. Sporo osób robi już przy jakimś doświadczeniu przejście właśnie z tych technologii na UE4 i C++. Na pewno jest im wtedy też dużo prościej.

0

cóż nie myślałem nad tym może jutro zrobię reasearch, doceniam chęci dziękuje.a jakie środowisko aktualnie najlepsze do C++ ? bo tego pytania zapomniałem zamieścić w poście.

0
  1. Ale wiesz, że generalnie programowanie gier AAA wiąże się przeważnie ze strasznym crunchem za małe (stosnukowo) pieniądze? Że tacy developerzy w EA pracowali po 12 godzin w tygodniu 7 dni w tygodniu i praktycznie miesiącami nie widzieli swoich rodzin?

  2. C++ jest niedorzecznie trudny, w szczególności dla kogoś, kto nigdy nie kodził... Najpierw może się spróbuj C nauczyć i zobacz jak to smakuje...

  3. Czemu kursy, co za czasy, że wszyscy się wolą uczyć z kursów czy od youtuberów miast przeczytać porządną książkę... z czego byś się C++ nie nauczył, książki Meyersa (1, 2) będą raczej lekturą obowiązkową...

  4. Jak nie lubię Unity i C#, tak chyba lepiej jednak spróbować tego...

0
Radek.r napisał(a):

Plan nauki wygląda następująco:
-Dobre opanowanie języka C++(aktualnie nie napisałem nawet linijki kodu) oraz języka angielskiego(aktualny poziom średni) w tym celu znalazłem 2 kursy 1 darmowy(http://cpp0x.pl/kursy/) drugi płatny (https://strefakursow.pl/kursy/programowanie/kurs_c_od_zera_do_bohatera.html),boję się że jakbym kupił jakiś dobry kurs po angielsku to jednak nie zrozumiałbym go na 100 % przez co nauka już trudna stałą by się jeszcze trudniejsza. tutaj pytanie jak byście ocenili te kursy? który wybrać? może najpierw ten darmowy a później płatny?

No język to oczywista oczywistość. Często można się natknąć na opinie, że w UE4 można stworzyć grę samymi blueprintami, bez kodowania, ale mimo wszystko trzeba wiedzieć czym jest zmienna, czym jest klasa, czym są pętle, instrukcje warunkowe, etc.
Na początku średni angielski moim zdaniem wystarczy, żeby znaleźć to czego się szuka lub zadać pytanie. Wystarczy napisać czego się oczekuje, co nie działa i opatrzyć to sensownym kawałkiem kodu. Szlifować oczywiście warto.
Ja mimo wszystko jestem zwolennikiem uczenia się z książek a wszelkie materiały on-line (kursy, wideo. blogi) traktuje jako dobre uzupełnienie. Ale podobno jestem staroświecki ;)

-Teraz Start Z Unreal Engine 4 + do tego jakiś OpenGL + szlifowanie umiejętności C++. Do Tego zakupiłem już z powodu chwilowej ekscytacji takowy kurs(https://www.udemy.com/course/unrealcourse/) też pytanie co sądzicie o tym kursie?

Nie wiem dlaczego wrzuciłeś tu OpenGL. Silniki są właśnie po to, żeby nie zawracać sobie głowy tym czy "pod maską" jest OpenGL, DirectX czy inny Vulkan. Z kupnem kursu też się pospieszyłeś. Skoro nawet nie liznąłeś cpp to na niewiele Ci się on teraz przyda.
UE4 mimo, że jest napisany w C++ to jednak jest to dość "specyficzny" C++ i przestawienie się może zająć trochę czasu.
Podczas nauki "normalnego" C++ przeczytasz o tym, że makr należy generalnie unikać, że singleton to kupa, że globale to zło, że notacja węgierska to była dobra, ale za czasów Mieszka I, że SOLID, że "composition over inheritance", po czym zajrzysz w kod źródłowy Unreala... i jest dokładnie odwrotnie niż pisali w książkach. Makr jest niezliczona ilość, singletony i globale czają się za każdym rogiem, klasy mają prefixy i potrafią mieć po dwieście metod a SButton dziedziczy po SBorder. Dochodzi jeszcze specyficzne pojmowanie konstruktora, garbage collector, "własny STL", refleksja. Inny świat, no ale działa i to dobrze działa, więc trzeba z tym żyć ;)

Na sam koniec chciałbym usłyszeć opinie od kilku osób czy w ogóle takie coś jest możliwe czy po prostu moje marzenie jest nie do spełnienia no i jak byście polecali zacząć naukę żeby uczyć się EFEKTYWNIE no i jakiekolwiek rady dla początkującego.

Jak to mówią sky is the limit.
Rady? Cierpliwość i upór ;)

PS. Żeby nie było, w UE4 niczego wielkiego nie zrobiłem. To są jedynie spostrzeżenia, w wolnych chwilach hobbystycznie przeglądam źródła, żeby zobaczyć jak coś zostało zrobione.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1