Wejście w programowanie, nauka na grze z 1998 roku.

0

Witam, to co chce robić na tą chwilę widzę czysto hobbystycznie i nie wiem co z tego będzie dalej.
Po prostu chciałbym zrobić coś ciekawego w swoim życiu, jestem zapalonym graczem, weteranem CS'a.
Grę traktuje jako relaks i chwilową przerwę od dnia codziennego.
Ale chciałbym zrobić coś w kierunku gier, dla samego siebie. Docelowo chce stworzyć swoją pełną paczkę pluginów do counter strike 1.6.
W 2019 brzmi to dość absurdalnie, ale czuje się bezpieczniej idąc w tym kierunku, gdzie jeżeli wciągnie mnie to będę chciał przerzucić się na aktualną odsłonę csgo.

Mniej więcej postarałem się ogarnąć w jaki sposób pisać pluginy do w/w gry.
Są pisane w języku PAWN, który z tego co wyczytałem jest podobny do C.
Z racji tego, że nie wiem w jakim kierunku moje zainteresowanie tematem pójdzie, w jakiś sposób też fascynują mnie gry mobilne lecz jest to inna para kaloszy i programu, nie wiem od czego zacząć.
Chciałem na początku zacząć od C++, który jest cokolwiek to znaczy rozszerzeniem języka C, ale nie wiem czy ilość dodatkowych informacji zawartych w kursach do tego języka nie utrudni mi zrozumienia go i pisania pluginów.
Więc na tą chwilę założyłem sobie taki rozwój działania w kierunku mojej nauki.

  1. C
  2. PAWN
  3. Środowisko potrzebne do ogarnięcia pluginów(amxx,metapod etc)
    4.C++
    5.Java

Ma to w jakiś sposób ręce i nogi? Jest to dobry kierunek do nie zrobienia sobie sieki z mózgu od informacji miał ktoś może styczność z tym co chce robić ma jakieś porady?
Dzięki za pomoc i odpowiedzi, i przepraszam za tak ogromne rozwinięcie tego co nie jest w temacie.

4

Skoro tyle piszesz o pluginach to nie wiem czemu jeszcze ich nie robisz.

Zamiast marnować czas na C, C++, Java weź do ręki podręcznik/tutoral od języka PAWN, przeczytaj, przetestuj jak to działa i coś zrób z tym. W przypadku braku wyobraźni ogarnij jak są pisane inne pluginy i na ich podstawie rób coś własnego. Jeśli takie rzeczy są już dla Ciebie za trudne lub nudne, żmudne i czasochłonne to odpuść. W nauce programowania ekscytacja/ciekawość jest paliwem i jeśli tego nie ma to nie ma sensu walić głową o ścianę. Zwyczajnie zleć pracę nad pluginem ludziom, którzy w tym się specjalizują.

A tak odnośnie języków to jest jakiś powód dla którego istnieje PAWN. To jest skryptowy język, który zmniejsza próg wejścia w programowanie. Inaczej mówiąc jeśli używasz język skryptowy to większość informacji z C/C++ jest mało użyteczna. Nie musisz używać wskaźników i chyba nawet masz dostępne dynamiczne typowanie. Takie rzeczy sprawiają, że mniej musisz myśleć o szczegółach związanych z kodem, a bardziej przywiązujesz do rzeczy jaką robić. Skryptowe języki w środowiskach graficznych ułatwiają wejście w temat, bo nie dość, że piszesz łatwiej kod to jednocześnie samo środowisko daje Ci natychmiast feedback odnośnie tego co robisz.

0

Takiej odpowiedzi potrzebowałem.
Nie mam czego zlecać specjalistom bo nie bawię się w serwery itd, tylko sam dla siebie jako wstęp chciałem coś napisać, nadszarpnąć tematu, żeby efekt mojej pracy zobaczyć w grze i czerpać z tego satysfakcję, ale jestem zielony w temacie i za dużo informacji wyczytałem na raz nie wiedząc za co się zabrać, dlatego przeszukuję internet na temat PAWN'a i lecę z tematem.
Dziękuje za pomoc!

0

Ja uczyłem się programować pisząc pluginy do ogame :-)
Po prostu zacznij pisać.
Zacznij od czegoś banalnego, kropka/opis broni itd. a potem samo pójdzie.

CS 1.6 ma ogromną społeczność która nadal jest aktywna, na pewno warto szukać kontaktu.
Na pewno pomogą jakimiś poradnikami.

Powodzenia.

a i załóż jakąś stronę z Twoim projektem, nawet bloga.
Często brakuje takich śladów, a potem jest satysfakcja, notatki, znajomości, albo nawet co dopiąć do CV by się wyróżnić.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1