Dobry plan nauki?

Odpowiedz Nowy wątek
2019-08-10 18:24
0

Witam witam, nie wiem czy ścieżka jaką obrałem jest dobra więc spytam.
Z programowaniem, jeśli to można nazwać to kiedyś coś tam sobie pisałem w html i css. I tak dalej wole siebie nazywać świeżo początkującym.
Chciałem wrócić do jakiegoś prostego kodowanie i szukałem inspiracji, więc moim celem jest zrobienie działającego czegoś na wzór Smoki Nightwood (ktoś to pamięta xd?) czy Gladiatus, bo motywacja najważniejsza :P
No dobra, jaką ścieżkę sobie założyłem?:
-php,
-powtórka HTML i CSS (chyba włącznie z HTML 5)
-JS(tutaj też podstawy podstaw liznąłem)
-MySql
-AJAX (te JSON itd., jak kody tego przejrzałem to nie wiem w ogóle co sie tu dzieje :D).
Proszę o sensowną wypowiedź kogoś doświadczonego,
Serdecznie pozdrawiam wszystkich :D.

ja tylko powiem, że masz jakiś konkretny cel, więc jesteś na lepszej drodze niż większość początkujących - sugar_hiccup 2019-08-10 20:01

Pozostało 580 znaków

2019-08-10 19:49
0

Czy masz coś wspólnego z Przemkiem z patronite i jego smokami?
https://patronite.pl/nightwood


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say

Pozostało 580 znaków

2019-08-10 20:17
0
cerrato napisał(a):

Czy masz coś wspólnego z Przemkiem z patronite i jego smokami?
https://patronite.pl/nightwood

Nie xddd, nie wiedziałem nawet, że ktoś zbiórkę do takiej gry prowadzi (gra wydaje sie być zabytkiem, nie wartym w ogóle reaktywacji)

@edit a to sam twórca uuu :D
~Pamiętam, że wypuścił też coś takiego jak stwory/monsters nightwood, co nie cieszyło się już taką popularnością jak smoki, moze to go pogrążyło :D.

Do dzisiaj gra była dla mnie unikalna - dziwne rozwiązania czy swoboda w tworzeniu tych ramek smoków xd.
No cóż, grywałem w takie gry jak knights.pl, gladiatus, smoki czy MyFantasy; pograłbym w coś takiego ale bardziej sandboxowego, więc jeśli będę kiedyś tam wstanie zrobić coś podobnego, będe bardzo zadowolony.
Mógłbyś na pytanie odpowiedzieć :P jak znasz odpowiedź.

edytowany 2x, ostatnio: kakaisback, 2019-08-10 20:24

Pozostało 580 znaków

2019-08-10 21:48
3

Co do odpowiedzi - moim zdaniem, jeśli chcesz zrobić grę przeglądarkową (a sądząc z podanych technologii - właśnie w tym kierunku zmierzasz) to ja bym się najpierw skupił na froncie - czyli HTML/CSS/JS i stworzył taką makietę/atrapę, czyli coś, co nie posiada specjalnie docelowej funkcjonalności, ale graficznie jest zbliżone do produktu docelowego. Czyli - masz jakieś menu (np. logowanie - przy czym po kliknięciu LOGUJ nic się nie sprawdza na serwerze, tylko przyjmuje, że dane są poprawne), jakieś plansze, które ładnie wyglądają, się przesuwają, smoki które po nich chodzą, interakcja z użytkownikami itp. Jak będziesz to miał gotowe, to dopiero wtedy bym się brał za stronę serwerową.

Aczkolwiek to jest moja wizja, jak ja bym to robił. Może inni inaczej by podeszli do tematu ;)


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say

Pozostało 580 znaków

2019-08-10 22:05

Cześć, nie wiem jak to się robi obecnie zgodnie ze sztuką, bo nie siedzę w temacie, ale pamiętam że jak uczyłem się JS'a to korzystałem z tego na samym początku https://kursownik.pl/kursy/html5_canvas/ i bardzo przyjemnie szło więc może Ci przypasuje :)

Pozostało 580 znaków

2019-08-10 22:14
1

Ciekawe, tyle tego, że już mam następne tygodnie co robić :D
Dziękuje serdecznie.
@cerrato już poprawiłem :D

edytowany 4x, ostatnio: kakaisback, 2019-08-10 22:17
no to powodzenia w takim razie i do dzieła. A za pewien czas wrzuć to, co zrobiłeś do Oceny i recenzje :) - cerrato 2019-08-10 23:45
Jeśli się w tym teraz nie pogubię, to i wrzucę :D - kakaisback 2019-08-11 00:04

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0