Co na początek? - Tworzenie Gier

0

Ogólnie krótko rozpiszę, chciałbym zacząć tworzyć gry na platformy desktop'owe. Potrafię już tworzyć gry w JavaScript, jeżeli moglibyście to prosiłbym o proste do nauki silniki gier poza Unity/Unreal Engine 4/itp, lub jakiekolwiek biblioteki do języków programowania. Zastanawiałem się nad SFML dla C++ ale słyszałem ostatnio opinię o nim że jest cięższy do nauczenia niż nauka silnika gier.

0

Jak chcesz robić gry to ucz się je robić na gotowym silniku. Jak chcesz robić silnik gry to bierz na warsztat SFML, czy inny framework tego typu.

0
satirev napisał(a):

Jak chcesz robić gry to ucz się je robić na gotowym silniku. Jak chcesz robić silnik gry to bierz na warsztat SFML, czy inny framework tego typu.

Trochę nie za wiele mi to pomogło ale dałeś mi coś do myślenia. Ale to nie oznacza że zamykam temat.

2
Nycaff PL napisał(a):

prosiłbym o proste do nauki silniki gier [...]
Zastanawiałem się nad SFML dla C++ ale słyszałem ostatnio opinię o nim że jest cięższy do nauczenia niż nauka silnika gier.

I dobrze słyszałeś. SFML nie jest trudniejsze tylko ze względu na język, ale też framework nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Większość rzeczy i tak sobie musisz sam zaimplementować.
A w silniku do gier jak np. Unity, masz wszystko zaimplementowane, tylko musisz nauczyć się tym posługiwać. Masz system animacji, masz komponenty, zarządzanie obiektami na scenie itp.
Dodatkowo język C# upraszcza implementację (porównując do C++).

Po prostu gotowe feature'y ograniczają błędy wynikające z niedoświadczenia programisty, bo ciężkie części aplikacji mamy zaimplementowane przez profesjonalistów.
Przy czym rzeczy, do których nie ma gotowca, można sobie zaprogramować samemu. Można pisać własne shadery, proceduralnie generować meshe itp.

Więc jak chcesz łatwo się nauczyć robić gry, to odcinanie się od silników do gier tylko wpłynie negatywnie na jakość i postępy Twoich prac.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1