Robić tylko to co się lubi, czy dostosowywać się do rynku pracy?

0

Witajcie,
obecnie stoję przed wyborem tego w jaką branże wejść. Mam swoje upodobania, ale jak zaczynam cosik "grzebać" to obawiam się, że marnuje czas na coś co nie jest dziś potrzebne na rynku pracy i przez to później może być problem. Pytania:

  1. Programujecie w tym co lubicie, czy bardziej, bo takie wymagania stawia rynek pracy?
  2. Lubię bardziej gamedev, c++, algorytmikę ( im bardziej zaawansowane tym dla mnie ciekawsze ), matmę. Z tego co przeglądałem po ofertach pracy to dominuje szczególnie Java/webdev, która ostatnio jakoś nie przypadła mi do gustu a wśród tego co ja lubię nie ma zbytnio ofert dla juniorów. Ktoś kiedyś powiedział mi, abym zacisnął zęby i na początek szedł w coś co ma niski próg wejścia a na boku rozwijał się w tym czym lubię i ewentualnie po jakimś czasie zmienił pracę. Myślicie, że to dobry pomysł, aby iść w coś co jest na razie pewne, jednak średnio daje frajdę, czy jednak lepiej postawić wszystko na jedną szale?

Z góry dzięki

0

Ile masz lat? Masz kogoś na utrzymaniu? Jak jesteś młody i sam to możesz robić to co chcesz tj. gamedev - juniorów może nie przyjmują tak dużo jak w webdev ale nikt Ci nie zabroni robić gier samemu albo dołączyć do jakiegoś istniejącego projektu. Napisz do np. http://gloriavictisgame.com albo innych N polskich projektów "indie", porozmawiaj, ustal jakieś warunki i twórz coś dla nich.

0

20, studiuje sobie obecnie będąc na drugim roku informatyki. Mam parę pomysłów na własne gierki, jednak nie będzie to nic szczególnie oryginalnego, chętnie wziąłbym się za jakieś szachy, czy inną strategię. No i android jest w sumie ciekawy.

0

Robić tylko to co się lubi - a masz drobne parę milionów dolców?

2

Jak masz jaja, to rób tylko to, co lubisz. Jeśli naprawdę to lubisz, to za kilka lat będziesz w stanie z tego całkiem nieźle wyżyć. Tak uważam.

3

Nie rozumiem - przecież w Twoim przypadku pójście w gamedev będzie zarówno robieniem tego co lubisz, jak i dostosowaniem się do rynku. Gamedev może nie jest tak modny jak np. frontend, ale z roku na rok branża coraz bardziej się rozrasta i zapotrzebowanie na ogarniętych ludzi rośnie. Na Skillshocie prawie codziennie pojawia się po kilka ofert. Mało z nich ma dopisek "junior", ale to wynika z tego, że w gamedevie aż tak bardzo się nie stopniuje różnicy między juniorem a regularem, czyli jak np. wejdziesz w wymagania na Gameplay Programmera, to może się okazać, że będzie wymagana znajomość C++ i matmy, a doświadczenie komercyjne będzie już mile widziane.

Generalnie jestem zdania, że najszczęśliwsi są ludzie, którzy uczą się tego, co ich naprawdę pasjonuje, bo instynktownie chcą wiedzieć z tej dziedziny jak najwięcej, uczyć się jej jak najwięcej, a więc też mają największe prawdopodobieństwo zarabiać w tym dobrze. Jak pójdziesz w coś, co jest modne, ale Cię nie interesuje, to będziesz zmuszał się do nauki tego, więc prawdopodobnie do najwyższych stawek i tak nie dojdziesz, a do tego Twoja codzienna praca nie będzie dawać Ci satysfakcji. Jeszcze jakby Twoją pasją była hodowla jedwabników, to faktycznie można byłoby się zastanowić czy dasz radę to zmonetaryzować, ale jeśli pasjonuje Cię gamedev, to myślę że spokojnie możesz siąść, uczyć się i pracować nad sensownym portfolio. Powodzenia :)

0

Rób to co lubisz. To da Ci satysfakcję i pieniądze.

2

Wydaje mi się, że lubi się to, co się dobrze zna. Jeśli czegoś nie lubisz, ale chciałbyś to polubić, to spróbuj to poznać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1