Dalszy kierunek z C#

0

Witam

Nauczyłem się trochę podstaw w C#, potrafię napisać programy z różnymi obliczeniami, a ostatnio stworzyłem przez poradnik grę w dopasowywanie.
Na takim etapie nadal powinienem się uczyć podstaw typu klasy, obiekty itp wszystko po kolei czy zacząć robić jakieś tutoriale i wyjdzie to w praniu?
Jeśli tutoriale to gdzie mogę znaleźć takie darmowe opisane step-by-step?
Swego czasu uczyłem się tak photoshopa i chyba jest to najlepszy sposób na uczenie się. W programowaniu wygląda to tak samo?
Warto uczyć się trochę Unity 3d? Do czegoś może się przydać w przyszłości?
Do tego studiuję zaocznie na kierunku informatycznym, ale chcę też rozwijać się indywidualnie.

0

Z tego, co widzę, to niczego sam nie stworzyłeś, tylko z użyciem poradników. Nie na tym polega programowanie. Jeśli już się czegoś nauczyłeś, stwórz jakiś własny projekt - Notatnik, odtwarzacz mp3 w stylu okrojonego Winampa, może jakąś bazę danych płyt/znajomych z przechowywaniem w xmlach. To jest Twój kolejny krok.

1

Jeśli tutoriale to gdzie mogę znaleźć takie darmowe opisane step-by-step?
Swego czasu uczyłem się tak photoshopa i chyba jest to najlepszy sposób na uczenie się. W programowaniu wygląda to tak samo?

Nie, w programowaniu trzeba nauczyć się myśleć samodzielnie. Tutoriale step-by-step rzadko w tym pomagają.

0
Juhas napisał(a):

Jeśli już się czegoś nauczyłeś, stwórz jakiś własny projekt - Notatnik, odtwarzacz mp3 w stylu okrojonego Winampa, może jakąś bazę danych płyt/znajomych z przechowywaniem w xmlach. To jest Twój kolejny krok.

Jestem właśnie jeszcze na takim etapie, że sam nie potrafię tego zrobić i myślałem że robiąc tutorial jak zrobić przykładowy odtwarzacz mp3 po pewnym czasie nauczyłbym się sam go tworzyć i ulepszać.

aurel napisał(a):

Nie, w programowaniu trzeba nauczyć się myśleć samodzielnie. Tutoriale step-by-step rzadko w tym pomagają.

Domyślam się, że w programowaniu ważne jest kreatywne myślenie, ale druga sprawa to jeszcze umieć to przelać na program, a takich umiejętności mi brakuje, dlatego sądziłem że robienie gotowców z wyjaśnieniami co do czego jest będzie najlepszą opcją.

Aktualnie zacząłem przerabiać ten kurs:

Na wasze eksperckie oko wygląda on w porządku?
Z tego co wiem to ważne jest też uczenie się od początku czystości kodu itp.

0

Z tego co wiem to ważne jest też uczenie się od początku czystości kodu itp.

Czystość kodu to często kwestia gustu, ale coś co zawsze jest wartościowe to pokrycie kodu testami automatycznymi. Samo GUI desktopowe pewnie ciężko się testuje, ale możesz wydzielić z niego logikę, którą możesz łatwo testować.

1

W praktyce nie tworzysz czegos od poczatku. Znajdz projekt do kontrybucji i popros o pare prostych zadan, ja sie tak uczylem i nie zaluje. Na forum sie oglasza ktos z takim projektem w Javie, w C# na pewno tez znajdziesz.

2
rdk napisał(a):
Juhas napisał(a):

Jeśli już się czegoś nauczyłeś, stwórz jakiś własny projekt - Notatnik, odtwarzacz mp3 w stylu okrojonego Winampa, może jakąś bazę danych płyt/znajomych z przechowywaniem w xmlach. To jest Twój kolejny krok.

Jestem właśnie jeszcze na takim etapie, że sam nie potrafię tego zrobić i myślałem że robiąc tutorial jak zrobić przykładowy odtwarzacz mp3 po pewnym czasie nauczyłbym się sam go tworzyć i ulepszać.

Robią taki tutorial krok po kroku nauczysz się pisać odtwarzacz mp3, a nie programować. Masz wziąć konkretny problem - Notatnik. Masz go napisać samodzielnie. Oczywiście będziesz wspomagał się internetem, ale nie wyszukuj: "Jak napisać notatnik w C#", tylko szukaj konkretnych problemów, jakie napotkasz, np: "C# jak zapisać plik tekstowy"

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1