Nauka programowania przez tworzenie gier?

0

Hej
Na wstępie powiem, że nie jestem kompletnie zielony w tym temacie - napisałem konsolową wersję snake'a, zrobiłem proste "to do" w asp.net core, więc podstawy jako takie mam.
Tak się zastanawiam czy przez robienie gier w silnikach do tego przeznaczonych(unity, godot) będę rozwijał swoje umiejętności, które będę mógł później wykorzystać w innych sferach (web)? Ma to sens?

1

W programowaniu gier czasem rozwiązujesz takie problemy, których nie znajdziesz w webie.

Bo w webie masz rozwiązanie zwykle, a tu samemu tworzysz te rozwiązanie.

Weź sobie zrób do jakiejś gry PUB moda, to już masz kupę roboty od grafiki do algorytmów.
Matematyka od razu +1 poziom.
I też fajnie bo widać efekty, a ludzie nie widzą jaki bajzel pod spodem, ważne że działa.

1

Nie ma to sensu. Gry to zupełnie inna para kaloszy. Żeby coś zrobić musisz ogarnąć dużo więcej. To, że jest Unity, w którym możesz sobie wyklikać właściwie prostacką gierkę, to niczego nie zmienia. Nie mając podstaw tworzenia gier lub tego, jak działają silniki (chociażby czym jest bufor wierzchołków, czy pętla główna), nie ma co się zabierać za to. Programowania powinno się uczyć od desktopa. Potem można iść w kilku kierunkach - jak już napisałeś kilka mniejszych i większych aplikacji, rozumiesz swoje błędy i znasz lepsze rozwiązania): web, mobilne, gry. Przy czym gry są najbardziej wymagające, bo potrzebują najwięcej wiedzy.

1

Tak się zastanawiam czy przez robienie gier w silnikach do tego przeznaczonych(unity, godot) będę rozwijał swoje umiejętności,
które będę mógł później wykorzystać w innych sferach (web)?

Jak chcesz zrobić grę to pewnie najłatwiej będzie zrobić to w gotowym silniku typu Unity, czy innym. Jednak do celów nauki to nie wiem, czy na gotowym silniku się wiele nauczysz, jeśli chodzi o programowanie.

Raczej myślę, że lepiej samemu zakodować jakąś grę z palca, wtedy się najwięcej nauczysz (jest wiele artykułów na temat algorytmów choćby, czy pomocniczych bibliotek, których można użyć...).

W programowaniu gier czasem rozwiązujesz takie problemy, których nie znajdziesz w webie.

Web akurat odkrywa powoli wszystkie wzorce projektowe używane w grach i coraz bardziej programowanie webowe zbliża się do programowania gier

Np. metoda komunikacja między obiektami za pomocą przesyłania komunikatów - czyli to co jest w Reduxie - twórcy gier doszli do tego już dawno temu (inna sprawa, że też tego nie wymyślili bo to istniało choćby w Smalltalku kilkadziesiąt lat temu. Jednak gamedev o wiele wcześniej zaczął to używać i gdyby nie Facebook i jego "flux architecture", to pewnie do dzisiaj we frontendzie takie podejście nie byłoby popularne - ponieważ większość frontendów nie widziała nigdy programowania poza webem, więc sama by nie doszła do tego).

Więc myślę, że programowanie gier może dużo dać w webie (podobnie jak i inne działki programowania - frontend też się powoli zbliża z backendem, a pisanie we froncie trochę sprawia wrażenie pisania backendowego - czyli np. robisz różne operacje na danych. Z tym, że są to operacje realtime).

Wiele stron też faktycznie zaczynają przypominać aplikacje desktopowe...

Web to chyba tylko responsive design sam wymyślił, a wszystko inne ściąga z innych działek.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1