Brak motywacji widząc lepsze rozwiązania - Gamedev

0

Witajcie! Post kieruje głównie do osób z branży gier lecz programiści aplikacji biznesowych są rownie mile widziani :)
Na początku zacząłem uczyć się Javy bo ma jest multiplatform, po około 3 miesiącach przeszedłem na Unity i tworzenie gier z racji "nudnych rzeczy" w biznesowce. Zacząłem tworzyć jakieś mniejsze gry i zawsze się poddawalem po tym jak dochodziło do czegoś większego(zawsze planowałem mała grę a potem kreatywny mózg dawal swe znaki i chciał tworzyć rzeczy nie do pomyślenia). Nauczyłem się planować dokładniej i rozsądniej. Teraz jestem na etapie ze potrafię stworzyć jakas mniejsza grę typu Clicker czy prosty platformer ale potem przeglądam yt i widzę że ktoś to robi lepiej, dokładniej. Trochę się przez to demotywuje i nie wiem czy mam się uczyć np tworzenia menu czy po prostu tworzy małe gry i w końcu jakos to przyjdzie. Denerwuje mnie to że nie ma napisanej "ścieżki" jak się czegoś nauczyć tak jak to jkakaedt w biznesowce czyli: Naucz się tego, potem proceduralne, potem obiektowe, potem dziedziczenie i polimorfizm itd. Mieliście tez tak, że nie wiedzieliście jak do tego podejśc? Pozdrawiam i miłego dnia życzę :)

0

O Panie. Ścieżki do tworzenia gier ciężko się planuje. Zerknij sobie w ten mega cykl
http://www.javadevmatt.pl/category/tworcy-niezalezni/

Przejrzyj od 1 odcinka do ostatniego. Zobaczysz tam jak ludzie robili progress zaczynając od jakiejś brzydkiej banalnej rozgrywki, a po 4 odcinkach nagle ktoś odwalił niezły kosmos. Nie ma się co przejmować. Indie games wiele wybacza :-)

0

Nie bez powodu nad grą GTA V pracowało 300, a w porywach 1000 ludzi... przez 3 lata (i więcej). Potem przez kilka lat na tej produkcji zarabiali.
Sam nie zrobisz (w rozsądnym czasie) świetniej grafiki, muzyki, dźwięków i oprogramowania.

Skoro jesteś programistą, to może dobrze by było zaprzyjaźnić się z artystami? Albo chociaż poprzeglądać asset store.

Wykonanie to jedno, ale grę trzeba też zaprojektować, jeśli ma ona wnosić coś oryginalnego, a nie być gorszą kopią istniejących gier...

0

@Hispo
Znam ta serię i przeglądam od 1 odcinka wyczekujac na drugi. Jednakże chodzi mi raczej nie o progresowanie a o to np jak wykonane jest menu itd. Nie wiem jaki "sposob" jest tym "jedynym, dobrym". :)

@Spine
Tak, to prawda gry AAA są budowane przez masę ludzi. Jeżeli chodzi o grafikę to mam parę paczek kupionych na asset storze i jestem z nich w stanie stworzyć platformowkę o ładnej grafice, lecz tu nie o grafikę chodzi.

Kolejna jest też sprawa, że więcej czasu, przynajmniej jak na razie, sprzedam w silniku niż w kodzie. Co jest dla mnie dziwne i trochę niejasne - albo po prostu coś źle robie. Chociaż jeżeli silnik ma już stworzone funkcje to czemu by ich nie użyć :)

0
Spine napisał(a):

Wykonanie to jedno, ale grę trzeba też zaprojektować, jeśli ma ona wnosić coś oryginalnego, a nie być gorszą kopią istniejących gier...

Ale głupoty pociskasz, zrobić jakąś gównogierkę typu clicker albo kasyno, nawalić tam reklam i mikropłatności wrzucić na Google Play i powtarzać te kroki najlepiej za każdym razem wrzucając to samo ze zmienionym tytułem i kolorami w menu. Tak robi 90% tej rakowej branży gamedevowej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1