C++. Co polecicie?

0

Witam! Może taki mały wstęp. Programowaniem zająłem się ok. 1,5 roku temu. Na pierwszy ogień poszedł c++. Obejrzałem wszystkie tutki z kanału pasja-informatyki. Robiłem też wiele rzeczy "razem z prowadzącym". Później przyszła pora na obiektowy c++. Z racji, że nie mogłem znaleźć żadnego darmowego środowiska RAD, zniechęciłem się trochę i przestałem programować przez ok. miesiąc. Później przeszedłem na programowaniem webowe, ale to mi się nie podobało. Zacząłem uczyć się javy i dalej przy niej trwam. Ale tak. Chcę głównie tworzyć programy. Java jest do tego idealna, ale bierze bardzo dużo zasobów i wgl ma wiele minusów. Więc teraz myślę, żeby powrócić do c++'a. Ale nie wiem jaka jest najlepsza graficzna biblioteka do tworzenia programów. Słyszałem o jakichś gtk++, sfml, allegro. Ale nie wiem czy są to do GUI, czy do gier. Prosiłbym o pomoc.

0

C++ to raczej nie do GUI, chyba że hobbystycznie. Jeżeli już to Qt.

Natomiast podstawowym krokiem będzie zapomnienie wszystkiego o czym mówił Zelant ;)

0

SFML (polecam) i Allegro - głównie do gier.
GTK+, Qt - do "zwykłych" aplikacji. Myślę, że obie warte uwagi, ale z tego co się orientuję Qt jest dość bogatą biblioteką.

Java jest do tego idealna, ale bierze bardzo dużo zasobów

Jeżeli nie będziesz działał w jakichś specyficznych projektach to raczej nie musisz się przejmować trochę większym użyciem zasobów + możesz bez problemu uruchomić program na wielu różnych systemach.

0

Do aplikacji okienkowych masz:

0

A może zainteresuj się c# + wpf

@offtop
Nie wiem co wszyscy mają do zelenta. Niektórzy chyba piszą na niego, bo chcą zabłysnąć oklepaną opinią

1

Czy jak się zaczyna programowanie obiektowe, zaraz potrzeba RAD? Ja nawet w Javie koduję w vimie i jest mi z tym dobrze (kwestia sposobu myślenia).
Co do Javy – to największy problem jest z kompilacją i wstawaniem, jak już stanie ma całkiem dobre osiągi. No i te komunikaty o błędach z stacktracami na kilka ekranów. No i w sumie środowisko w którym wszystko jest takie rozdmuchane, dużo pisania, itp. Mnie bardzo spienia, ale można z tym żyć jak człowiek się przyzwyczai. Niemniej jednak jak dla mnie jest to raczej rozwiązanie dla dużych firm, dla nich to rozwiązanie ma sens. Tak dla siebie są setki lepszych języków.

Co do bibliotek:

  • GTKmm (interfejs do GTK) – to jest biblioteka do tworzenia GUI, stworzona pierwotnie dla GIMPa. Nawet w wersji dla C zachowuje obiektowy design. Lubię, aczkolwiek nie wiem czy jest jakiś graficzny program do projektowania GUI (bo jak rozumiem chcesz go).

  • QT – to nie tylko GUI, to tak naprawdę framework, który zapewnia znacznie więcej, przeróżne funkcje spoza GUI, wprowadza programowanie oparte o sygnały (bardzo fajne rozwiązanie). Oprócz tego od jakiegoś czasu lansuje rozdział między logiką, a interfejsem, za pomocą QMLa (język oparty o JavaScript). W GTK całe interfejsy pisze się w kodzie. QT posiada również środowisko programistyczne QTCreator i pewnie w tym narzędzie do projektowania okienek Poza tym jest napisany natywnie w C++ (a tak wlaściwie to zawiera swoje własne rozszerzenia do tego języka). W sumie miło wspominam pracę z nim. I pamiętaj, czyta się cute. :)

  • Allegro i SDL są bardziej silnikami do gier i aplikacji multimedialnych. W sumie nie wiem ile jest w Allegro (jest prostsze), ale w SDL masz praktycznie wszystko co potrzebne żeby tworzyć grę. Na pewno to jest dużym plusem, że korzysta z cech GPU dedykowanych grafice 2D i 3D jeśli użyć interfejsu OpenGL. Pisałem kiedyś w SDL i było fajnie. ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1