Od czego zacząć przygodę z XAMARIN ?

0

Jak w miarę szybko nauczyć się XAMARIN-a? Zależy mi na programowaniu appek mobilnych na wszystkie trzy platformy.

Czy lepiej postawić na wzorzec MVVM czy na nowsze podejście: Xamarin Forms? (czym one się z grubsza różnią?).

Jakie konstrukcje i rozwiązania z języka C# są najważniejsze w mobile dev? (uczyłem się C# za czasów 2.0 :), do wersji 6.0 włącznie pojawiło się sporo ulepszeń i zmian).

Nie chciałbym się uczyć wszystkiego z C#, a skupić tylko na elementach języka i platformy .NET przydatnych pod kątem właśnie XAMARIN-a.

Od czego zacząć, na czym skupić uwagę?

DZIEKI ZA PODPOWIEDZI !

0

Sam zabieram się za naukę Xamarin (niestety powoli z braku wolnego czasu). Z opinii z którymi się spotkałem wynika że Forms jest trochę zabugowane i ograniczone w stosunku do natywnych bibliotek. Podobno jest również wolniejsze. Z drugiej strony za pomocą Forms łatwiej stworzyć jedno UI na wiele platform no i trzeba pamiętać że będzie poprawiane.

Co do samego języka C# to ma on wiele przydatnych mechanizmów, chociażby LINQ do wygodnego operowania na danych. Tak naprawdę to wiele mechanizmów języka się przyda w pisaniu aplikacji mobilnych, jeśli zależy Ci na nauce ściśle pod kontem mobilnym to chyba przydała by Ci się jakaś książka konkretnie na ten temat. Sam nie jestem w stanie niestety żadnej polecić.

0

A które podejście jest lepsze (czytaj: łatwiejsze) na start?

0

Z opinii z którymi się spotkałem wynika że Forms jest trochę zabugowane i ograniczone w stosunku do natywnych bibliotek.

Już ponad dwa lata o tym słyszę, może Micro$oft coś poprawi w tej kwestii.

Znacie jakiś opis struktury projektu multipage, tzn. jak zrobić aplikację kilku stronicową, np:

  • ekran tytułowy
  • strona konfiguracji / ustawień
  • strony właściwe aplikacji
  • itp.

Interesowałyby mnie też informacje na temat użycia własnego adaptera / dostosowania List View do własnych preferencji.

0

Nie przesadzajmy. Co tak naprawdę wnosi tu język C#, jeśli chodzi o programowanie natywne? C# jest dobry w połączeniu z .NET, gdy nie ma .NET to C# w stosunku do javy za wiele nie wnosi - ot, miejscami bardziej zwięzła składnia (jak np wspomiane linq)

Już widzę te dziwne konstrukcje składniowe, przeniesione z javy gdy odwołujemy się do natywnego api Androida. Poza tym, ciekawy jestem jak zrealizowano chociażby możliwość użycia bibliotek javowych? Jakoś most do C#? Znając życie, sprawi to problemy. Czy przez Xamarina mogę np podłączyć się do mavena i korzystać z bibliotek stamtąd?

0

Powiedzcie jak się ma XAMARIN do WINDOWS UNIVERSAL APPS (czyli aplikacji uniwersalnych na PC, tablety i komórki) ???

Czy to będą oddzielne "nurty", czy zamierzają to jakoś połączyć? Wiem, że Xamarin to Android i iOS i Windows, a WUA to tylko Windows.

0

Z tego co znalazłem to już jest wsparcie Xamarin Forms dla WUP: https://developer.xamarin.com/guides/xamarin-forms/platform-features/windows/installation/universal/
Więc jest to jakoś połączone, chociaż przyznaję że przeglądnąłem pobieżnie.

0
Aventus napisał(a):

Z tego co znalazłem to już jest wsparcie Xamarin Forms dla WUP: https://developer.xamarin.com/guides/xamarin-forms/platform-features/windows/installation/universal/
Więc jest to jakoś połączone, chociaż przyznaję że przeglądnąłem pobieżnie.

Wygląda to ciekawie. Dzieki!

1

Gdyby kogoś jeszcze interesowało- na stronie Microsoft'u dostępna jest darmowa wersja książki "Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms" https://mva.microsoft.com/ebooks#9780735697232

Wygląda interesująco. Sam miałem zacząć naukę od pisania natywnych aplikacji na Andorida ale chyba się przekonam do Forms.

0

Z tego co czytałem, to można równolegle używać obu podejść (MVVM oraz Xamarin.Forms).

Ta książkę posiadam, wygooglałem ją wcześniej. Może niedługo wyjdzie coś po polsku. Myślę, że jak X jest teraz za friko, to jego popularność szybko wzrośnie.
Na YT jest sporo tutków z Xamarina i chyba jest to jedyne źródło video tutoriali za free.

Dobrą stroną z przykładami do X. jest WINTELECT.com

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1