Reklama tutoriala C++

0

Witam :) Ostatnio napisałem dwa tutoriale do C++'a, dla początkujących. Mam niesłabnący zapał i chęć tworzenia kolejnych poradników. Pokazałem swój kurs szerszej publiczności i większość zgodnie uznała że całkiem nieźle tłumaczę, fajnie piszę i że nareszcie zrozumieli swoje wcześniejsze błędy, przez które się zniechęcili do C++'a. Link do kursu: http://slavian.cba.pl/cpp2.html Zapraszam do zapoznania się z moim kursem! :D

0

Niestety, ale wiele rzeczy wymienionych w tekście jest nieprawdą.
Np: co do inta, standard gwarantuje jedynie, że będzie on miał wielkość przynajmniej 16bitów.
Zapoznaj się z tabelkami z http://en.cppreference.com/w/cpp/language/types

2

Szybki rzut okiem:

Dlatego, że <<endl; słóży

musi być być taka sama

rzadko kiedy inne przedrostki

które 'wsukaliśmy'

Dlaczego nienapisaliśmy

  1. int nie zawsze zajmuje 4 bajty. Zazwyczaj, ale nie zawsze.

  2. Warto odróżnić konwencje od wymagań języka. Nazwa zmiennej nie musi się zaczynać małą literą.

double
Tak, jeden z przedrostków nazywamy tak samo jak typ danej. W zasadzie, powiększa tylko zmienną, dając jej większy zakres.
???

6

int zajmuje w pamięci Ram(lub jak kto woli na płótnie) 4 bajty

Zaczyna się fajnie.
Nieprawda.

pozwala na przechowywanie wyłącznie liczb stałoprzecinkowych (nie można tam przechować liczb z przecinkiem)

Liczb całkowitych, a nie stałoprzecinkowych.

Jak sama nazwa wskazuje [char] pozwala na przechowaywanie liter

Niedopowiedzenie.

co prawda można go [char] ulepszyć, tak żeby mógł przechowywać ciągi znaków, jednak tym zajmiemy się później.

Em, to nie jest ulepszanie chara, tylko tworzenie odrębnego typu wskaźnikowego na bazie chara.

Można w nim [string] przechowywać ciągi znaków.

Pudło.
std::string to jeden ciąg znaków, a nie jakiś twór w którym można przechowywać kilka ciągów, jak wynika z tego zdania.

Teraz, zajmiemy się porogramowaniem.

Tak nam, dopomusz buk.

Deklarujemy ją [zmienną] tak: najpierw wpisujemy typ danej, potem nazwę tej zmiennej, opcjonalnie na końcu wartość zmiennej poprzedzona znakiem równości.

W tamtym kontekście to jest już definicja, a nie tylko deklaracja.

Zmienne zapisujemy od małej litery, jednak każdy kolejny wyraz w nazwie zmiennej zaczynamy dużą literą...

Co kraj to obyczaj, zależy jak się przyjęło.
Istnieje także notacja węgierska (skądinąd moim zdaniem bardzo przyjazna zwłaszcza newbie) i milion innych.

... taka jest tradycja programistów C++'a.

A to to sobie chyba nawet wytatuuję gdzieś na ramieniu.

Uzywamy go [unsigned], jeżeli chcemy, żeby nasza zmienna była bezznakowa(Patrz: bez minusa, ani przecinka ).

Czyli że niby co? unsigned float jest poprawne?

Instrukcję wczytania danych z klawiatury zapisujemy "cin"

Poziom nauki na poziomie pierwszej klasy szkoły podstawowej.
cin to obiekt, a nie żadna instrukcja wczytania danych.

Dlaczego piszesz zmienną zarówno w sekcji main, jak i przed tą sekcją? Dokładniej, będziemy mówić o tym potem, dla ciebie teraz, to wszystko jedno gdzie to napiszesz, ponieważ i tak będziesz mógł to użyć.

I niech to pozostanie puentą.

tl;dr - usuń tę stronę zanim zrobisz komuś krzywdę i nie zabieraj się za pisanie czegokolwiek nie mając o tym pojęcia. Nie mówiąc o niemiłosiernie wysokim poziomie literówek.

PS pamięć RAM to pleonazm, sprawdź sobie rozwinięcie skrótu RAM.
PS2 a to co piszesz o Javie w http://slavian.cba.pl/oprogramowaniu.html to już w ogóle :D Java nie jest bardzo zaawansowanym językiem, Brakuje w nim wielu zaawansowanych elementów, które pojawiły się w C++, Java jest wolna i niewystarczająco złożona, aż boli.
PS3 w ogóle cała to podstronka o programowaniu jest dosyć zabawna.

6

Aż musiałem dodać nowego posta.

Radagast Żółty napisał(a)

nie chcę świeżego programistę dezoriętować zawiłymi i szczegółowymi nazwami, bo na etapie przysłowiowego "Hello World" 'a nie będę wprowadzać nazwenictwa o obiekcie, klasach itp

Czyli wprowadzanie takich pojęć jak preprecessing oraz linkowanie jest jak najbardziej na miejscu, ale wspomnienie, że char jest po prostu jednobajtową liczbą to już za dużo? :D

Zrozum, masz dziesiątki, jak nie setki błędów oraz niedomówień w tym "kursie" i jedyną osobą, która się zachwyci nim i - co gorsza - pochwali, jest jakiś newbie o poziomie wiedzy równym Twojemu.
I nie myśl, że "no ale taki był mój cel, aby newbie to czytali", bo nie ma nic trudnego w przekonaniu pięciolatka, że dzieci biorą się z kapusty.

Poucz się jeszcze kilka(dziesiąt) lat, przeczytaj kilkanaście(set) książek, spędź setki godzin na StackOverflow i wtedy dopiero rozważ pisanie czegoś takiego - z rzeczywistą wiedzą w zanadrzu.

1

To chyba idealnie podsumowuje całą stronę:
5a760f7b4c.png

2

no i jeszcze jedno

endl nie sluzy do przechodzenia do nowej lini od tego jest

"\n"

endl sluszy do czyszczenia bufora I przechodzenia do nowej linii
http://www.cplusplus.com/reference/ostream/endl/

Inserts a new-line character and flushes the stream.

jezeli nie wiesz co to czyszczenie bufora. Nie idz dalej z pisaniem tutoriala tylko sam sie troszke doucz ;)

A literowek masz mase

wsukaliśmy

zamiast tego to powinno byc np. wprowadzilismy

"Bronisz" sie nie jako Greboszem. Tylko, ze ta ksiazka nie uczy C++ a uczy o C z klasami. Dodatkowo uczy nie programowania a zastosowania programowania w fizyce.

W tej chwili w C++ ma nowy standard i jezeli kto kolwiek chce zaczac w tym jezyku to szukalbym tutoriala ktory na DZIEN DOBRY tlumaczy klasy. Czym jest obiekt czym sa pola i dlaczego cout jest obiektem. Jak przeciaza operatory.

Do tego duzo STL (vectory, listy, sortowania, algorytmy) z ladnymi klasami.

W miedzy czasie tlumaczyc co to if, petle, zmienne (i cala mase detali)

Ale najpierw trzeba nauczyc tego "nowego" (nowy to on nie jest ale jest prawidlowy sposobu programowania.

Do tego wrzucilbym jeszcze jakies male wzorce projektowe

6

Przejrzałem, w mojej opinii jest to tutorial na miarę tego:

Właśnie przeczytałem, że autor ma 14 lat, więc podobnie jak autor powyższego filmiku.

@Radagast Żółty: fajnie, że zajmujesz się programowaniem. Przyjmij jednak do wiadomości, że daleko Ci jeszcze do poziomu, gdzie mógłbyś kogoś uczyć z pożytkiem dla tej osoby. Pochwały od ludzi, którzy w tej dziedzinie wiedzą jeszcze mniej są bezwartościowe. Na koniec zalecam lekturę: https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga Na razie jesteś po stronie tych znacznie przeszacowujących swoje umiejętności.

0

A mnie to sie rzuciło w oczy że autor określa asma mianem języka kompilowanego (Co zresztą dobitnie udowadnia że to jescze nie pora na turoriale).
Kompilacja a asemblacja to jakby nie patrzeć, zuupełnie dwa inne procesy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1