Wątek przeniesiony 2015-03-28 14:41 z Newbie przez somekind.

Praca dyplomowa

0

Hej, przymierzam się do pisania pracy inżynierskiej. Dokładnego tematu jeszcze nie mam, bo mój promotor nie może się zdecydować, ale wiem, że będzie na pewno związany z tworzeniem gier.

Załóżmy czysto teoretycznie, że będę miała zrobić grę platformową 2D w javie, bez użycia żadnych zewnętrznych bibliotek graficznych, silników itp.

Co powinnam opisać w takiej pracy w rozdziałach poprzedzających opis tworzenia mojej gry? Mógłby mi ktoś z was zaproponować przykładowy spis treści z drobnymi sugestiami co poszczególny rozdział mógłby zawierać?

Z góry dziękuję wszystkim chętnym za pomoc...

0

Nie idź w to. Jakąś "bibliotekę graficzną" musisz użyć, chociażby LWJGL - http://www.lwjgl.org/

W pierwszych rozdziałach możesz przedstawić i porównać kilka silników do Javy, żeby potem opisać wybrany.
Jeśli np. wybierzesz ten LWJGL, to możesz opisać to co w tutorialach (czyli jak pisałaś prosty silnik, ładowanie tekstur, wyświetlanie sprite'a, jakieś klasy służące do wyświetlania animacji). Jako jeden z pierwszych rozdziałów możesz też opisać mechanizmy języka Java użyte w projekcie, np. ArrayList i jej wydajność albo jak i po co zrobiłaś Singletona.

0

Problem, w tym, że mam z góry narzucone, że będę miała użyć czystego języka bez żadnych zewnętrznych dodatków. Tematu też nie mogę zmienić, bo również został mi narzucony. Dlatego mam problem z tym co mogę w tym opisać na minimum 70 stron?

0

Powiedz mu, że to praca inżynierska i wystarczy spokojnie 30 stron, w końcu masz do przygotowania obszerną, działającą aplikację! To nie jest przecież praca humanistyczna, gdzie głównym celem jest powstanie dokumentu... Stop, nie traktujmy studentów wszystkich kierunków tak samo! Niech uczelnie wkroczą we współczesność.

Nie wiem jak gry w czystej Javie, ale LWJGL napędza trochę komercyjnych gier ( http://wiki.lwjgl.org/wiki/Projects_Using_LWJGL ) i to czego się nauczysz korzystając z tej biblioteki (OpenGL) będziesz mogła bezboleśnie przenieść do innych języków programowania.

Warto się zapytać po co mu taki "proof of concept" -> może on zna tylko czystą Javę? Dobrze byłoby przycisnąć, żeby to zrobić w bardziej przyszłościowej technologii (libGDX, LWJGL). To jest Twoja praca i Ty będziesz się z tym użerać większość czasu, dobrze byłoby jak najlepiej wykorzystać swój wysiłek.

0

Napisanie kodu gry nie stanowi dla mnie żadnego problemu :) Nie wiem tylko co opisać od strony bardziej teoretycznej nie związanej z samym opisywaniem stworzonej przeze mnie gry. Mój promotor zakłada, że praca ma się dzielić na 2 części teoretyczną i praktyczną (moja gra) i tu właśnie mam problem z tą teorią (???)...

0

Teoria to może być masa rysunków i opisów detekcji różnego rodzaju kolizji. Potem możesz opisać reakcję na kolizje. No i porównać czystą Javę z innymi sposobami rysowania wielokątów. Mi promotor napisał przynajmniej spis treści...

0

Dzięki, ale raczej nie o to mi chodzi, a ja chyba nie potrafię wytłumaczyć tego w zrozumiały sposób. Trochę dziwnie będzie jak w pierwszych rozdziałach będę opisywała kolizje. Chyba muszę się z tym sama uporać... mimo wszystko dzięki za chęci.

Ja niestety muszę wszystko sama ogarniać gość chce od razu całą pracę dostać. Nie pomaga nam w niczym.

0

Może coś o rynku gier, powiększanie się ilości gier mobilnych, na różne platformy. Gry jako forma rozrywki. Projektowanie i pisanie gier, dodawanie rywalizacji, rankingów. Takie "lanie wody" ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1