Witam.
Mam pytanie do was. A raczej prośbę.
Mógłby ktoś wytłumaczyć zadanie 5 i 6 z tej kartki? Piszę dzisiaj poprawę tego i nie mogę tego ogarnąć.
Pozdrawiam
Witam.
Mam pytanie do was. A raczej prośbę.
Mógłby ktoś wytłumaczyć zadanie 5 i 6 z tej kartki? Piszę dzisiaj poprawę tego i nie mogę tego ogarnąć.
Pozdrawiam
A znasz definicje relacji równoważności i klas abstrakcji i rozumiesz te pojęcia?
Jeśli chodzi o zadanie 5, to nie wiem co prócz napisania odpowiedzi (jedna klasa to liczby dodatnie, druga to liczby ujemne) trzeba zrobić.
W zadaniu 6b, weź dwa zbiory rozłączne A i B, wtedy zbiór nie należy do , a należy do .
Właściwie to tak średnio rozumiem klasy abstrakcji. Relacje równoważności rozumiem. Ale nie wiem jak znaleźć klasy abstrakcji. O to mi najbardziej chodzi.
W zadaniu 5, klasa abstrakcji pewnej liczby, np. liczby 3 zawiera wszystkie takie liczby a różne od 0, że iloraz jest dodatni. A ten iloraz jest dodatni <==> a jest dodatnie.
Jesli nie rozumiesz klas abstrakcji to nie rozumiesz relacji rownowaznosci. Sorry. A idea jest prosta - jesli miedzy dwoma elementami zachodzi relacja rownowaznosci, to znaczy ze naleza do tej samej klasy abstrakcji. Przyklad w grupie ludzi a R b <==> (a i b maja prawo jazdy) || (a i b nie maja prawa jazdy). Masz wtedy niezalezne podzbiory pokrywajace caly zbior. A jak znalezc? Bierzesz dowolny element i wypisujesz wszystkie ktore sa z nim w relacji w calym zbiorze. Bierzesz kolejny element (ktory nie zalapal sie do kroku poprzedniego) i powtarzasz czynnosc i robisz to az sie elementy wyczerpia.
Czyli sprawdzić czy jest relacja równoważności (symetryczna, zwrotna, przechodnia), a następnie wyznaczyć zbiory które to spełniają czyli w tym wypadku liczby R+ i R- tak?