Wątek przeniesiony 2015-01-08 15:35 z C/C++ przez ŁF.

Mój mały problem...odnośnie programowania.

0

Witam wszystkich użytkowników,
parę miesięcy temu zacząłem naukę c++. Na początku podchodziłem do tego z "dystansem", nie miałem ochoty na uczenie się tego, ponieważ nie mogłem tego wszystkiego wziąć do kupy. W grudniu znalazłem trochę czasu i zacząłem na poważnie uczyć się c++, ku mojemu zdziwieniu załapałem wszystko i to w mig. Rozumiem już ten język i chciałbym ruszyć dalej tzn. nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd. Tylko problem jest w tym, iż ja się uczyłem na "konsoli" - w Codeblock'u. Całkowicie nie wiem, jak wszystkie funkcje mogę wykorzystać w grach komputerowych, nie wiem jak zacząć, po prostu dla mnie to jest czarna magia. Umiem w konsoli zrobić wszystko, po jakieś kalkulatory do "mini gier". Po prostu, rozumiem pętle, wybory komputera itd.
Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++, aczkolwiek w tej chwili nie mam za bardzo na to czasu.
Ktoś może mi pomóc, co teraz mam zrobić, jakie były Wasze wybory? Dodam, że na początek chce posługiwać się silnikiem Unity3d.

Pozdrawiam.

0

Naprawde myslisz, ze wystarczy znac petle i juz mozesz Wiedzminy pisac? To jest poczatek poczatkow. Tego uzywasz tak jak dlugopisu. Ale mozesz oczywiscie pobawic sie w Unity i douczac sie potrzebnych rzeczy w trakcie.

0

Może zacznij od 2d parę prostych gierek pod allegro jak snake, pac-man czy arcanoid.
Dalej możesz przechodzić i na 3D.

0

C++ i docelowo unity3D?
Zmień język lub docelowe technologie na np cryengine, unreal engine, source :P

Na ten moment technologie do 2d: SDL2, SFML2

Pamiętaj o stopniowym zwiększaniu swojej znajomości biblioteki standardowej: http://www.cplusplus.com/reference/

0
KazikWielki napisał(a):

Naprawde myslisz, ze wystarczy znac petle i juz mozesz Wiedzminy pisac? To jest poczatek poczatkow. Tego uzywasz tak jak dlugopisu.

Naprawdę myślisz, że ja umiem tylko pętle?... Uczyłem się na bardzo dobrych kursach, załapałem wszystko co tam było tylko nie wiem jak tą wiedzę wykorzystać w GRACH.
Nigdy nie zaglądałem do internetu, bo jak widzę tutaj jest więcej idiotów niż pomocnych ludzi, teraz się zdecydowałem, myślałem, że nie tylko ja tak zaczynam i znajdzie się osoba wyrozumiała, jeżeli chcesz takie rzeczy pisać to nie odpowiadaj ;) .

Uczę się na błędach własnych, a nie jak teraz - wejdę do internetu, ktoś mi pomoże z kodem i zadowolony, tylko wtedy nie czujesz satysfakcji, że naprawdę coś umiesz. Tak samo kursy w internecie - wszystko podane jak na tacy, tylko przepisać i nic nie zrozumieć.
Dla kolegi #up 13TH_Dragon, dziękuje za normalną odpowiedź, nie wiem jak mi pójdzie w 2d, po prostu znam funkcje ale nie wiem jak je wykorzystać, będę coś próbować.
Jeżeli ktoś ma jeszcze początkowe rady, to byłbym wdzięczny.

1
Verius napisał(a):

[...]W grudniu znalazłem trochę czasu i zacząłem na poważnie uczyć się c++, ku mojemu zdziwieniu załapałem wszystko i to w mig. Rozumiem już ten język i chciałbym ruszyć dalej tzn. nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd.[...]Umiem w konsoli zrobić wszystko, po jakieś kalkulatory do "mini gier". Po prostu, rozumiem pętle, wybory komputera itd.

Prosze, przesnieście to do Flame albo Humoru, bo ja zaraz padne :D :D :D

No i na koniec perełka. Umiem wszystko z C++ ale...

Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++, aczkolwiek w tej chwili nie mam za bardzo na to czasu.

2

nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd

To znaczy że nauczyłeś się składni języka, a i tu tylko małego kawałka skoro mówisz że nie ruszyłeś obiektowosci a o szablonach pewnie nawet nie słyszałeś.

To znaczy że nauczyłes sie jak pisać literki i umiesz z nich złożyć proste słowa typu DOM i KOT. Zgodnie z tą analogią pisanie gry komputerowej to jak pisanie książki. Daleko ci jeszcze do tego. Zacznij od czegoś mniejszego i ucz sie przy tym dalej języka.

0

Zacznij od pisania prostszych gierek: zapoznaj się z jakąś biblioteką i napisz Snake'a (albo najpierw na początek nawet snake w konsoli), potem Pacmana i tak dalej, stopniowo.

0

Rozumiem już ten język

nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche

Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++

Coś tu jest nie tak. I przepraszam, że Cię uraziłę.

1
Patryk27 napisał(a):

Zacznij od pisania prostszych gierek: zapoznaj się z jakąś biblioteką i napisz Snake'a (albo najpierw na początek nawet snake w konsoli), potem Pacmana i tak dalej, stopniowo.

W konsoli jest mi o wiele łatwiej, "zaprzyjaźniłem się" z codeblockiem, orientuje się w tych bibliotekach. No nic, ja wracam jeszcze do książki i z wiedzy z niej wykorzystanej spróbuje stworzyć owe "gry".

Jednak można zamknąć, ponieważ więcej tu "śmieszków" niż poważnych ludzi, w sumie po takim zachowaniu widać, iż jest to młodzież ;) .
Niepotrzebny temat, moglem od razu wpaść na pomysł aby zostawić te kalkulatory i wziąć się za tak prościutkie mini-gry.

0

Natomiast prawda jest taka, że bez OOP daleko nie zajdziesz tak czy siak - najpierw technika, potem szlifowanie ;)

0
Patryk27 napisał(a):

Natomiast prawda jest taka, że bez OOP daleko nie zajdziesz tak czy siak - najpierw technika, potem szlifowanie ;)

Wiem o tym, natomiast nie mam owego kursu, a internet jakoś mnie nie przekonuje oprócz Mirosława Zelenta, który nagrywa kursy na youtube.
W sumie ja dopiero jestem amatorem i zaczynam całą tą przygodę z programowaniem, kiedyś miałem okazje programować w html oraz java, więc taki to początek nie jest ale na pewno z c++.

0

Kup jakąś książkę do C++ albo poczytaj poradniki internetowe, imho są znacznie lepsze od kursów na YT i omawiają szerszy materiał.

PS HTML to nie jest język programowania, tak na przyszłość.

0
Patryk27 napisał(a):

Kup jakąś książkę do C++ albo poczytaj poradniki internetowe, imho są znacznie lepsze od kursów na YT i omawiają szerszy materiał.

PS HTML to nie jest język programowania, tak na przyszłość.

Wiem, html to język znaczników. Dałem tylko taki przykład, no nic nie ma sensu robić spamu - biorę się za obiektowe cpp i zobaczymy co z tego będzie.

0

Verius Nie przejmuj się złośliwymi komentarzami (złośliwość i rzucanie "polaczkami, cebulaczkami" to rak polskiego społeczeństwa, które jest skłócone mediami głównego nurtu). Na pewno musisz dążyć do celu, nieustannie pogłębiać swoją wiedzę i szukać nowych źródeł informacji. Nie ma sensu nauka książek na pamięć, najważniejsze to zrozumieć programowanie obiektowe oraz biegłe czytanie kodu ze zrozumieniem. Następnym krokiem jest skok na głęboką wodę czyli załapanie się na staż, za grosze gdzie zdobędziesz wiedzę ale będziesz zarabiać grosze. Wszystko przed Tobą. Powodzenia :)

0

Jak moi przedmówcy wspomnieli: nie mów, że potrafisz c++ jeżeli nie trybisz jego obiektowej strony. To raz. Dwa. Po ogarnieciu OOP bedzie pora na wzorce projektowe. To dwa. Potem pora na książki o samej sztuce pisania: np. Pragmatyczny Programista. W międzyczasie naucz sie git-a albo czegoś podobnego. A to dopiero początek. Lecze te rzeczy pozwolą Ci na wydajna prace z bibliotekami, wspomogą zarządzanie projektem. Inaczej mówiąc: ułatwią i umożliwją Ci pracę. Ja polecam na poczatku SFML i napisanie paru aplikacji z grafiką 2d, potem przesiadka na unity będzie przyjemnością:) min. Dlatego, że spotkasz się tam z językiem c# który jest obiektowy. Acha. Zapomniałbym: jeżeli cpp to stl i boost ;) to takie "must have".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1