Wątek przeniesiony 2015-01-08 15:35 z C/C++ przez ŁF.

Mój mały problem...odnośnie programowania.

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-07 21:35
0

Witam wszystkich użytkowników,
parę miesięcy temu zacząłem naukę c++. Na początku podchodziłem do tego z "dystansem", nie miałem ochoty na uczenie się tego, ponieważ nie mogłem tego wszystkiego wziąć do kupy. W grudniu znalazłem trochę czasu i zacząłem na poważnie uczyć się c++, ku mojemu zdziwieniu załapałem wszystko i to w mig. Rozumiem już ten język i chciałbym ruszyć dalej tzn. nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd. Tylko problem jest w tym, iż ja się uczyłem na "konsoli" - w Codeblock'u. Całkowicie nie wiem, jak wszystkie funkcje mogę wykorzystać w grach komputerowych, nie wiem jak zacząć, po prostu dla mnie to jest czarna magia. Umiem w konsoli zrobić wszystko, po jakieś kalkulatory do "mini gier". Po prostu, rozumiem pętle, wybory komputera itd.
Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++, aczkolwiek w tej chwili nie mam za bardzo na to czasu.
Ktoś może mi pomóc, co teraz mam zrobić, jakie były Wasze wybory? Dodam, że na początek chce posługiwać się silnikiem Unity3d.

Pozdrawiam.

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:40
0

Naprawde myslisz, ze wystarczy znac petle i juz mozesz Wiedzminy pisac? To jest poczatek poczatkow. Tego uzywasz tak jak dlugopisu. Ale mozesz oczywiscie pobawic sie w Unity i douczac sie potrzebnych rzeczy w trakcie.

edytowany 2x, ostatnio: KazikWielki, 2015-01-07 21:42

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:40
0

Może zacznij od 2d parę prostych gierek pod allegro jak snake, pac-man czy arcanoid.
Dalej możesz przechodzić i na 3D.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:45
0

C++ i docelowo unity3D?
Zmień język lub docelowe technologie na np cryengine, unreal engine, source :P

Na ten moment technologie do 2d: SDL2, SFML2

Pamiętaj o stopniowym zwiększaniu swojej znajomości biblioteki standardowej: http://www.cplusplus.com/reference/

edytowany 1x, ostatnio: spartanPAGE, 2015-01-07 21:45

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:47
0
KazikWielki napisał(a):

Naprawde myslisz, ze wystarczy znac petle i juz mozesz Wiedzminy pisac? To jest poczatek poczatkow. Tego uzywasz tak jak dlugopisu.

Naprawdę myślisz, że ja umiem tylko pętle?... Uczyłem się na bardzo dobrych kursach, załapałem wszystko co tam było tylko nie wiem jak tą wiedzę wykorzystać w GRACH.
Nigdy nie zaglądałem do internetu, bo jak widzę tutaj jest więcej idiotów niż pomocnych ludzi, teraz się zdecydowałem, myślałem, że nie tylko ja tak zaczynam i znajdzie się osoba wyrozumiała, jeżeli chcesz takie rzeczy pisać to nie odpowiadaj ;) .

Uczę się na błędach własnych, a nie jak teraz - wejdę do internetu, ktoś mi pomoże z kodem i zadowolony, tylko wtedy nie czujesz satysfakcji, że naprawdę coś umiesz. Tak samo kursy w internecie - wszystko podane jak na tacy, tylko przepisać i nic nie zrozumieć.
Dla kolegi #up 13TH_Dragon, dziękuje za normalną odpowiedź, nie wiem jak mi pójdzie w 2d, po prostu znam funkcje ale nie wiem jak je wykorzystać, będę coś próbować.
Jeżeli ktoś ma jeszcze początkowe rady, to byłbym wdzięczny.

Tak samo kursy w internecie - wszystko podane jak na tacy, tylko przepisać i nic nie zrozumieć. Tak samo ksiązki i dokumentacja, więc... z czego forumowy znawca uczył się C++ ? Bo chyba przed odpaleniem IDE musiałeś poznać jakieś podstawy. - some_ONE 2015-01-07 21:53
O nie zgodzę się z stwierdzeniem, że jest więcej idiotów: stackoverflow.com: na tym forum jest masa bardzo pomocnych odpowiedzi... Spróbuj najpierw coś napisać w allegro. Jeśli "rozumiesz" pętle, to w tej bibliotece będziesz musiał często je wykorzystywać... Potem przerzucisz się na obiektowe biblioteki.. - Kenzy1 2015-01-08 11:42

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:51
1
Verius napisał(a):

[...]W grudniu znalazłem trochę czasu i zacząłem na poważnie uczyć się c++, ku mojemu zdziwieniu załapałem wszystko i to w mig. Rozumiem już ten język i chciałbym ruszyć dalej tzn. nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd.[...]Umiem w konsoli zrobić wszystko, po jakieś kalkulatory do "mini gier". Po prostu, rozumiem pętle, wybory komputera itd.

Prosze, przesnieście to do Flame albo Humoru, bo ja zaraz padne :D :D :D

No i na koniec perełka. Umiem wszystko z C++ ale...

Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++, aczkolwiek w tej chwili nie mam za bardzo na to czasu.

edytowany 1x, ostatnio: some_ONE, 2015-01-07 21:54

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:52
2

nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche itd

To znaczy że nauczyłeś się składni języka, a i tu tylko małego kawałka skoro mówisz że nie ruszyłeś obiektowosci a o szablonach pewnie nawet nie słyszałeś.

To znaczy że nauczyłes sie jak pisać literki i umiesz z nich złożyć proste słowa typu DOM i KOT. Zgodnie z tą analogią pisanie gry komputerowej to jak pisanie książki. Daleko ci jeszcze do tego. Zacznij od czegoś mniejszego i ucz sie przy tym dalej języka.


Masz problem? Pisz na forum, nie do mnie. Nie masz problemów? Kup komputer...
edytowany 1x, ostatnio: Shalom, 2015-01-07 21:53

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:52
0

Zacznij od pisania prostszych gierek: zapoznaj się z jakąś biblioteką i napisz Snake'a (albo najpierw na początek nawet snake w konsoli), potem Pacmana i tak dalej, stopniowo.


Małpujesz ;P - _13th_Dragon 2015-01-07 21:53
O, faktycznie - mea culpa, musiałem przeoczyć ;> - Patryk27 2015-01-07 21:55

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:54
0

Rozumiem już ten język

nauczyłem się wszystkiego, pętli, warunków, switche

Myślę, że jeszcze powinienem zrozumieć obiektowe c++

Coś tu jest nie tak. I przepraszam, że Cię uraziłę.

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 21:58
1
Patryk27 napisał(a):

Zacznij od pisania prostszych gierek: zapoznaj się z jakąś biblioteką i napisz Snake'a (albo najpierw na początek nawet snake w konsoli), potem Pacmana i tak dalej, stopniowo.

W konsoli jest mi o wiele łatwiej, "zaprzyjaźniłem się" z codeblockiem, orientuje się w tych bibliotekach. No nic, ja wracam jeszcze do książki i z wiedzy z niej wykorzystanej spróbuje stworzyć owe "gry".

Jednak można zamknąć, ponieważ więcej tu "śmieszków" niż poważnych ludzi, w sumie po takim zachowaniu widać, iż jest to młodzież ;) .
Niepotrzebny temat, moglem od razu wpaść na pomysł aby zostawić te kalkulatory i wziąć się za tak prościutkie mini-gry.

No jak już zacząłeś taki śmieszny temat to może mi wyjaśnisz, czym się rożni książka od tutoriala? Bo 10minut temu wyśmiewałeś tutoriale, że niby tylko przeczytać i przepisać bez zrozumienia, a teraz chcesz się z książki uczyć? PS. Jak nie ogarniasz OOP to daruj sobie pisanie gry. - some_ONE 2015-01-07 22:00

Pozostało 580 znaków

2015-01-07 22:00
0

Natomiast prawda jest taka, że bez OOP daleko nie zajdziesz tak czy siak - najpierw technika, potem szlifowanie ;)


Najpierw masa (składnia języka), potem rzeźba (techniki dobrego programowania) :D - Sarrus 2015-01-08 13:56

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0