Nauka Androida a nauka iOS

0

Tak myślę powoli nad zmianą technologii... jedną z opcji są appki mobilne.
Od razu mówię: nigdy nie miałem iPhona, a na Androidzie to tylko budzik umiem nastawić i zadzwonić (z smsami gorzej :) ).

Pracuję rok w Symfony2, pół roku w Ruby. Także programować coś tam umiem.

Pytanie: czy w kwestii nauki SKD itp jest duża różnica pomiędzy Androidem a iOS?
Jak z materiałami? Do Andka jest sporo fajnych, przystępnych, aktualnych rzeczy? Jak z iOS?

Ciężko się wgryźć? Bardzo to egzotyczne (iOS, objective-c, iOS SKD)?
Ile trzeba stukać w domu, żeby już jakąś robotę lapnąć - czyt. jakie są wymagania od juniorow/stażystów?

Trzeba mieć Maca czy można na starym dobrym debianie/ubuntu klepać testować itp?

W sumie ciągnie mnie do tego iOS (intuicja :D)... Może bardziej doświadczeni koledzy coś doradzą?

1

Nie SKD tylko SDK. Programowanie iOSa i Androida różni się i to dość znacznie. Android to głównie Java, a iPhone Objective-C. Inna jest też logika całego SDK.
No i do iOSa musisz mieć Maca.

1

Android:

  • dobra dokumentacja
  • dużo tutoriali dobrej jakości
  • zerowa cena zaczęcia nauki
  • łatwość tworzenia UI i lokalizacji
  • otwarta platforma (jak czegoś nie wiadomo, to można zajrzeć do bebechów), można robić różne eksperymenty
  • durne pułapki na programistę (np Activity oraz zmiany kontekstu)
  • fragmentacja sprzętowa i programowa
  • w obiegu jest wiele wersji androida (urządzenia nie dostają ungrade'u lub dostają go bardzo późno)
  • dalvic
  • możliwe interakcje z innym oprogramowaniem

iOS

  • płynna platforma
  • dochodowa platforma (użytkownik iOS chętniej wyciąga porfel)
  • dużo tutoriali, ale duża część uczy złych nawyków
  • dobra separacja od innych programów
  • jednolitość urządzeń (zaledwie kilka modeli i kilka rozdzielczości).
  • praktycznie wszystkie urządzenia mają najnowszy system
  • zamknięty system, jak coś nie jest dobrze udokumentowane to koniec.
  • średnia dokumentacja
  • strasznie niekonsekwentny i chaotyczny framework
  • apple zmienia API stosując jakieś dziwne rozwiązania
  • lokalizacja to koszmar
  • utrzymanie UI to koszmar
  • Objective C (tona przestarzałych rozwiązań), poza produktami Apple język w zasadzie nie istnieje (Swift wygląda obiecująco, ale odzidziczył niektóre wady poprzednika)
  • trzeba mieć Mac-a
  • by testować na własnym sprzęcie trzeba zapłacić
  • XCode (lista wad jest dość długa)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1