Rozszerzona matura z informatyki 2013

0

Witam wszystkich,
czy jest tu ktoś, kto będzie pisał rozszerzoną maturę z informatyki? Jak idą wasze przygotowania? Jak się przygotowujecie? Na ile aktualnie ocenianie swoje możliwości? Tutaj możemy dyskutować na temat tegorocznej matury, która odbędzie się 21 maja :)

0

Ja będę pisał. Możemy sobie o tym gadać :)

0

Świetnie, jak się przygotowujesz z teorii a jak z programowania? Bierzesz większy nacisk na Excela czy accesa? Jaki język? Na początku polecam main.edu.pl na razie robię z tego programy. Całkiem pomocne :)

0

Głównie bazuję na arkuszach. Równy nacisk kładę. Język C++. Do teorii z książek i ogólnie na arkuszach.

0

No to ja ten sam język. A gdzie idziesz studiować i jakiego wyniku oczekujesz na maturze?

0

Piszę równolegle matematykę R. Nie wiem jeszcze gdzie będę studiował, ale planuję informatykę, choć wiem, że jest ciężka :)
A na jaki wynik liczę? Hm. Możliwie najwyższy. Powiem tak:

75 Ok.
80 jestem zadowolony
85 Jest na prawdę dobrze.
90 na więcej nie liczę

0

Nie chcę Cię martwić, ale dokonałem lekkiej analizy wyników sporządzonych przez CKE. Przez ostatnie kilka lat średnia punktów procentowych z informatyki rozszerzonej wzsrasta (w przeciwieństwie do fizyki, gdzie wynik malał). To oznacza, czysto teoretycznie, że mogą zrobić jakiś trudniejszy egzamin maturalny z informatyki a łatwiejszy z fizyki przez co trudniej będzie w rekrutacji. Oczywiście to tylko teoria a jak będzie w praktyce? Zobaczymy za 4 miesiące!

0

Niekoniecznie :). Po prostu fizyka liczy się na coraz większej ilości kierunków i przez to jej zdanie musi być trudniejsze (pomijając malejący poziom). Informatyka to tak właściwie jest potrzebna tylko na kilka kierunków, więc matura nie musi być tak szczegółowa. Na przykład mogę dać maturę z biologii, czy chemii, które są strasznie trudne, bo otwierają drogę na wiele kierunków medycznych (które są równie ciężkie i bardzo odpowiedzialne jak medycyna czy farmacja) i przykład geografii, której zdanie nie jest tak właściwie niczym trudnym, bo nie liczy się też na wielu kierunkach.

0

Siema!
**Jak uważacie czy warto bawić się w informatyke poziom podstawowy **i jaka jest różnica między rozszerzeniem?
Dodam, że myśle o studiach na Politechnice jakimś kierunku związanym z informatyką.

0

Pobaw sie w matematyke, a potem fizyke. Nie mam pojecia po co informatyka jest na maturze...

0

UP. To moze doczytaj i sie wtedy dowiesz po co jest.

Swoja droga proponowalbym zdawac mat lub fiz na poziomie podstawowym, a informatyke na rozszerzonym, albo dowolna wariacja z tych 3, jesli myslimy o politechnice.
Wyniki pokaza, o jakiej konkretnie mozemy myslec.

0

Ja za rok przystępuję, na 100% wybiorę Javę i o znajomość języka nie muszę się martwić, bardziej o znajomość algorytmów.

0

Mature z matematyki, fizyki czy informatyki nalezy potraktowac jako testy wstepne na uczelnie wyzsze.

Niewazne czy 3/4 gamoni odpadnie na 1 roku studiów.
Zeby sie na upragnione studia dostać, trzeba napisac dobrze owy test.

A poziom maturalny jest i tak niski ze wszystkiego i nijak sie ma do tego co jest na studiach, ale to niewazne - tutaj licza sie punkty procentowe.

0

I jak tam u Was z nastawieniem przed maturą? Już za 6 dni egzamin. Przygotowujecie sie? Co warto powtórzyć przed?
Zgadzam sie z danny112, choć nie mam jeszcze dobrego punktu odniesienia, od tych punktow procentowych zależy dostanie sie na upragnione studia.

0

Pisałem maturę rozszerzoną z informatyki w zeszłym roku. Jeśli chodzi o moją opinie, faktycznie, jak ktoś wcześnie wspomniał można to potraktować jako test wstępny na uczelnie wyższą. Jeśli czujemy się mocni i wiemy, że jesteśmy w stanie napisać poziom rozszerzony na wysoką punktacje, gdzie np. matmę rozszerzoną średnio rozumiemy to warto, zawsze to pewne punkty.

Osobiście uważam, że poziom podstawowy to marnotractwo czasu.

Dodatkowo chciałbym zauważyć, na podstawie osobistych doświadczeń (PolSl w. Eleketryczny), umiejętności sprawdzane na maturze z informatyki są prawie nieprzydatne*. Większość osób u mnie na roku, w 1 semestrze odpadła z powodów zupełnie nie związanych z informatyką.

    • prawie nieprzydatne - w domyśle na pierwszych, przynajmniej 2 semestrach na moim wydziale. Jeśli ktoś potrafi programować w minimalnym stopniu (a zakładam, że osoby porywające się na maturę z informatyki potrafią) oraz rozumiejące co czytają, dadzą sobie na pewno radę z przedmiotów informatycznych.
0

Dopiero zauważyłem ten wątek chwilę po tym gdy dałem post tu matura rozszerzona z informatyki - dzięki google trafiłem. Nie wiem po co robić tyle tematów o tym samym. Mniejsza o to.

Wprawdzie wątek sprzed roku ale na temat, więc chyba nie ma sensu tworzyć kolejnego o tym samym.

Niedługo piszę ją właśnie na poziomie rozszerzonym. Robiłem sobie, by się przygotować, arkusze z wcześniejszych lat i natknąłem się na problemy, a mianowicie:

  1. W części II jest zawsze podpunkt do jednego zadania dotyczący stworzenia wykresu. Nie wiem dokładnie jak go stworzyć. Mógłby ktoś uraczyć jakimś przykładem, proszę? Oczywiście szukałem po google i nie udało mi się.

  2. Zadanie z bazą danych mam robić z pomocą Accessa? Tu przykład też byłby wskazany.

Skopiowałem właśnie z tamtego tematu o ile to nie problem. Z góry dzięki za pomoc.

0
  1. W części II jest zawsze podpunkt do jednego zadania dotyczący stworzenia wykresu. Nie wiem dokładnie jak go stworzyć. Mógłby ktoś uraczyć jakimś przykładem, proszę? Oczywiście szukałem po google i nie udało mi się.

Excel.

  1. Zadanie z bazą danych mam robić z pomocą Accessa? Tu przykład też byłby wskazany.

Importujesz dane, tworzysz kwerendy (zapytania) i spisujesz odpowiedzi.

0

Większość osób u mnie na roku, w 1 semestrze odpadła z powodów zupełnie nie związanych z informatyką.

  • prawie nieprzydatne - w domyśle na pierwszych, przynajmniej 2 semestrach na moim wydziale. Jeśli ktoś potrafi programować w minimalnym stopniu (a zakładam, że osoby porywające się na maturę z informatyki potrafią) oraz rozumiejące co czytają, dadzą sobie na pewno radę z przedmiotów informatycznych.

Nie wszędzie tak jest - ja jestem na kierunku (informatyka analityczna na uj) , gdzie mamy wyższy poziom matematyki niż na standardowych informatykach (mamy jej więcej i na wyższym poziomie) - owszem odpadają na tym ludzie (ale generalnie dużo osób się sama przenosi na zwykłą informatykę - często nie tylko z powodu matematyki, ale czasami też podstaw programowania, gdzie nie potrafią napisać w terminie zadań) - tyle, że to nie jest najcięższy przedmiot na pierwszym roku. Jak ktoś zaliczył niełatwą matematykę na I semestrze (logikę i teorię mnogości, algebrę i analizę I) to i tak może odpaść na programowaniu w II semestrze (lub wziąć warunek z tego), którego nie zaliczają również osoby, które zaliczyły cały I semestr. Cóż idea nauki javy, C# i C++ w jednym semestrze (nawet jeżeli jest to łącznie 8h w tygodniu wykładów i laboratoriów) to wg mnie przesada, a zadania, które mamy na ten przedmiot są bardzo ciężkie, do tego oprócz zadań jest jeszcze projekt i kosmiczne kolosy (znajomi, którzy składali na staż mówili, że ich testy rekrutacyjne z javy były o wiele prostsze) dlatego ten kurs zabiera ogromną ilość czasu, a mimo poświęconego czasu i tak sporo osób go nie zalicza. To tak aby zaprzeczyć stereotypom, że przedmioty nie informatyczne są najcięższe na pierwszym roku.

Nie wiem po co robić tyle tematów o tym samym.

Tamten temat był stary, a ten dotyczy konkretnej matury, więc sądzę, że ma to sens.

0

Powodzenia wszystkim na jutrzejszej maturze! :)

0

Tobie Maciej też!

1
Maciej94 napisał(a):

Powodzenia wszystkim na jutrzejszej maturze! :)

Dzięki!

0

Po egzaminach... Nie wiem kto układał ten arkusz, ale w drugim zadaniu był karygodny błąd w algorytmie sita erastotenesa... xD Unieważnili je, ale i tak nad nim przesiedziałem z godzinę i nie wiedziałem o co chodzi. Ostatecznie je przekriślem i zaznaczyłem gdzie ten algorytm nie miał sensu. Teraz nie wiem, czy doliczą każdemu te 6 punktów(tyle było za te zadanie) czy maksymalny próg będzie wynosić 44. Kto tu jeszcze pisał rozszerzenie i ma odpowiedzi? Mogę zapodać swoje.

0

@up
Tez sie zdziwilem ze na maturze z infy wkradl sie tak istotny blad w tak prostym algorytmie. Napisalem, ze algorytm jest bledny i uznalem ze chodzilo im o sito erastotenesa i zgodnie z tym podalem swoje odpowiedzi.

@
w 2giej czesci z programowania z tego co pamietam wyszlo mi:
a) 447
b) 317
c) ilosc liczb: 49
min: 24
max: nie pamietam :P

pozostale zadanka slabo pamietam, ale jezeli masz swoje odpowiedzi to moze sobie przypomne ;)

Taaaak, w b tez mam 324, zle sobie zapamietalem ;). Pozostale mam tak samo jak ty :)

0

Ad. zadanie drugie:

Tu jest kod, dla ciekawych: http://pastebin.com/c6V8FCUc

A samo zadanie unieważnione: http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/matura-2013-blad-w-arkuszach-z-informatyki-cke-uniewaznia-zadanie_324622.html

Komisja się nie popisała :]

0

Mi się podoba ich tłumaczenie, jakoby omyłkowo dali 1 w pkt.3
Sprawdźcie sobie pkt.8 - ojejku, no chyba nie pomylili zmiennych i nie doprowadzą do nieskończonej pętli.

0

Powiedzieli ze jedynym bledem byl krok 3: "dla i = 1,2..n" zamiast "i = 2,3..n", a co z krokiem 8: "j ← i+i", ktory wlasnie powodowal ze powstawala petla nieskonczona?

Jezeli chodzilo im o sito to nalezaloby zmienic jeszcze krok 3 na j ← i*2. A jak jeszcze mam sie czepiac zapisu to czy w kroku 4: "jeżeli T[i]←true", nie zostal popelniony zwykly blad pomylenia instrukcji przypisania z instrukcja porownania? W takim razie taka instrukcja jest zupelnie bez sensu (jezeli T od i przypisz wartość true - ???). Podsumowujac, az 4 podstawowe bledy, kto do cholery uklada te matury?

0

Z powyższego wynika że matura rozszerzona z informatyki jest poziomem poniżej działu Newbie bo nawet Newbie są w stanie wejść na wiki i sprawdzić algorytm.
To nie jest błąd, to jest poziom nauki w Polsce. Tylko że uczniom jeszcze nie płacą za robienie wielkich idiotyzmów.

0

Właśnie, wypada tutaj po części powtórzyć to, co pisałem do MSMa parę godzin temu.

Co za geniusz wymyślił operator <- w tym pseudokodzie?! Jak uczeń przedmiotu ścisłego, jakim jest niewątpliwie informatyka (może nie dla OKE) ma podejść w sposób formalny do pseudokodu, który jest nieczytelny i korzysta z niejednoznacznych notacji? :|

Być może sami się zagubili w tym syfie i nikt nie był w stanie wiarygodnie sprawdzić poprawności algorytmu...

0

Napisać dobrze rozszerzoną maturę z infy można łatwo, szybko i bez problemu. A osoba która coś tam troszkę w excelu potrafi zrobić albo nawet i nie umie te 30% zrobi bez problemu.

Nie dziwię się że na kierunek Informatyka na PWR nie biorą przy rekrutacji w ogóle pod uwagę maturę z informatyki.

0

http://www.newsweek.pl/bins/media/fileupload/9c/9cc9/9cc9b76163404cf68b8135482b702f52.pdf

Mógłby ktoś ogarnięty rozwiązać ten arkusz? Już bez pisania tego programu z zadania 1, to wiem na 100% ze mam dobrze :p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1