Co wybrać C++ czy C#

0

Gdybyście mieli wybierać, w którą stronę iść zawodowo (tzn macie możliwość nauki,rozwoju i pracy) tzn w stronę C#/.NET czy C++ to co byście wybrali (i dlaczego) ?

PS. Jeśli temat nie w tym dziale, to przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie.

0

Oba. Serio.
Jednak w C# jest teraz więcej ofert pracy, ale jeśli zależy Ci też na rozwoju i wiedzy to C++ jest konieczny. Ktoś kiedyś powiedział, że programista który nie zna C++ to wstyd. Czy to prawda - nie wnikam. Wydaje mi się, że wypada go znać.

Niemniej najczęściej teraz szuka się programistów C/C++, C#, Java. PHP. Najlepiej znać wiele języków.

0
polaczek17 napisał(a)

Ktoś kiedyś powiedział, że programista który nie zna C++ to wstyd. Czy to prawda - nie wnikam. Wydaje mi się, że wypada go znać.

Niemniej najczęściej teraz szuka się programistów C/C++, C#, Java. PHP. Najlepiej znać wiele języków.

Po pierwsze: Nie pamiętam żeby Ktoś coś takiego mówił.
Po drugie: Wstyd nam jako administracji, ale większość z nas C++ nie zna.

polaczek17 napisał(a)

na 100% o C++. I o ile się nie mylę to było tak napisane w jakiejś książce.

"101 Kiepskich żartów dla programmer-wannabe" autorstwa "nnn"?

Swoją drogą: witamy ponownie Panie Olszewski [rotfl]

0

Javę

0

Dla siebie - C#.
Dla swojej kariery zawodowej - C++:
Zalety:
więcej ciekawych projektów (ważne!), mniej ludzi którzy to znają a więc można wyciągnąć większe pieniądze.
Wady:
Prawdopodobnie prędzej czy później znienawidzisz ten język (albo przynajmniej jego część), a więc jeżeli masz skłonności masochistyczne to może być nawet zaleta ;)

0

Jeżeli masz czas na naukę, to moim zdaniem dobrze jest zacząć od C++ i potem mając w miarę go opanowanego iść dalej. C++ jest trudniejsze, ale później lepiej rozumie się C# czy Javę.

0
Sarrus napisał(a)

C++ jest trudniejsze, ale później lepiej rozumie się C# czy Javę.

Albo się lepiej rozumie, albo umysł jest tak skrzywiony, że nie jest w stanie zrozumieć normalnego programowania obiektowego czy też dochodzi do prób rozszerzania funkcjonalności klasy zamiast destruktora, a nie metody.

0

C++ jest to język, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w innych językach programowania.

0

Ucz się programowania, jeżeli to opanujesz to nauka języka zajmie ci tydzień.

0
MiL napisał(a)

Ucz się programowania, jeżeli to opanujesz to nauka języka zajmie ci tydzień.

Ciekawe jaki język da się opanować w tydzień? Chyba logo albo pascal.

0

@up - znając C i C# opanowałem C++ w stopniu 'w miarę' w kilka dość luźnych dni.
Pythona uczyłem się może tydzień (3 dni czytania książki wieczorami + kilka banalnych programików algorytmicznych ze SPOJa dla obycia się z językiem) piszę w miarę luźno, ale muszę co chwilę zaglądać do dokumentacji bo nie znam biblioteki standardowej.

Pascala uczyłem się koło pół roku i pisałem beznadziejnie - to był mój pierwszy język programowania.

Próbuję się nauczyć pisać w jakimś języku funkcyjnym od paru miesięcy i do niewielu rzeczy doszedłem so far.

Morał? Liczą się paradygmaty programowania które znasz, nauka samej składni to dwa wieczory (nie poznasz różnego rodzaju kruczków języka w ten sposób, ale do w miarę posługiwania się wystarczy).

0

Morał? Liczą się paradygmaty programowania które znasz, nauka samej składni to dwa wieczory

To zdanie jest prawdziwe dla większości współczesnych języków programowania. Niestety sytuacja z C++ wygląda zupełnie inaczej. Nie wystarczy znać dobrze obiektowego i imperatywnego paradygmatu programowania, żeby nauczyć się C++ w kilka wieczorów. W C++ jest masa kruczków, idiomów właściwych tylko dla tego języka i żeby je poznać nie wystarczy przeczytać tutoriala na necie. Trzeba po prostu naklepać masę linijek kodu i co najmniej kilka razy się sparzyć, aby stwierdzić, że znasz C++.
Tak więc jeżeli wydaje Ci się, że opanowałeś C++ "w miarę" w kilka dni to masz rację - wydaje Ci się ;P

0

To ja powiem Ruby! ; )
A nawet Pythona ; ]

0
Demonical Monk napisał(a)

Wstyd nam jako administracji, ale większość z nas C++ nie zna.

No bo to jest jak z managerami, jak sie ktos na czym nie zna to znaczy ze moze tym zarzadzac.

0

C# jest przyjemny, ale osobiście przez niechęć do M$ nie przepadam za .NET. Nie lepiej Javę? ;)

Może w końcu coś się ruszy z 'rynkiem' Pythona w Polszy...

0

jeśli szukasz szybkiego i łatwego programowania to polecam Pythona, a z Tych co wymieniłeś to najpierw C++ a potem C# bo oba są często rozpatrywane

0

Sam na początku uczyłem się c++ przez niemal rok z "Symfonia C++ standard"(Tylko pierwszy TOM:D) do tego trochę SDL i allegro jednak wczoraj zerknąłem na c# i mi się bardzo spodobał :D
Aktualnie czytam tutek z 4programmers o c# ;p

Kieruje się na gamedev :D

0

Kieruje się na gamedev
W takim razie <Java/ Scala/ inny język na JVM> jeśli chcesz robić gry na komórki lub casualowe sieciówki typu np MineCraft. Wybierz C++/ C++0x jeśli chcesz robić gry na PC i konsole.

0

Powiem tak - zależy gdzie siebie widzisz w przyszłości. Według mnie oprócz dwóch działów (gamedev i embedded) C++ jest wypierany przez takie języki jak C# czy Java, dlatego też często jest, iż praca programisty C++ w takich sektorach jak np. ERP to w większości utrzymywanie kodu/poprawianie błędów, rzadziej tworzenie czegoś nowego/projektów od podstaw. Bo teraz takie projekty powstają właśnie w językach C#, Java itp. bo jest szybciej, łatwiej itd.. C++ zostanie tam gdzie ważna jest optymalizacja (gamedev itd) i gdzie ciężko jest wepchać coś innego (embedded itd.)

0

A w c# nie da się pisać gier?
Wydaje mi się, że właśnie w c# wyjdzie to dużo szybciej ponieważ nie muszę martwić się pisaniem kilku set linii kodu dla menu i obramowania gierki(a zrobię to graficznie w visual c#) a skupie się na pisaniu zdarzeń,tworzeniu klas przeciwników,itd...

W c# super szybko tworzy się takie aplikacje dla przykładu prosty kalkulator w c++/sdl zajmuje mi 230 linii a w c# 60 gdzie większość zrobiłem graficznie ;p
A działają tak samo;p

Do c# jest XNA dla gier czyż nie;p
Nie wiem jak to na prawdę jest nie znam technologi,języków,branży czy spraw z programowaniem dopiero się uczę (I Technikum Inf).
Oświećcie :D

0

Akurat wyklikanie kalkulatora w czymkolwiek nie stanowi problemu: Qt Designer (C++), Matisse GUI Builder wbudowane w NetBeans (Java), WindowBuilder Pro dla Eclipse (Java), edytor wbudowany w IntelliJ IDEA (Java), itp itd. A interfejs graficzny w grze tworzy się ręcznie. No chyba, że rzeczywiście da się w XNA wyklikać Wiedźmina, Battlefielda czy Need for Speeda. Oczywiście w C# da się pisać gry, ale nie słyszałem o jakichś udanych produkcjach w C#.

0

A w c# nie da się pisać gier?

Jasne że się da, sam kilka napisałem (kiedyś, teraz chwilowo zajmuje się 'poważniejszymi' rzeczami).
Do wszystkich ważniejszych bibliotek są wrappery (jak FMod, OpenGL, DirectX, Ogre i dużo innych).
XNA jest podobno bardzo wygodne (nie wiem, nie pisałem pisałem dwie godziny po czym stwierdziłem że dla mnie OpenGL > DirectX)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1