Gdybyście mieli wybierać, w którą stronę iść zawodowo (tzn macie możliwość nauki,rozwoju i pracy) tzn w stronę C#/.NET czy C++ to co byście wybrali (i dlaczego) ?
PS. Jeśli temat nie w tym dziale, to przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie.
Gdybyście mieli wybierać, w którą stronę iść zawodowo (tzn macie możliwość nauki,rozwoju i pracy) tzn w stronę C#/.NET czy C++ to co byście wybrali (i dlaczego) ?
PS. Jeśli temat nie w tym dziale, to przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie.
Oba. Serio.
Jednak w C# jest teraz więcej ofert pracy, ale jeśli zależy Ci też na rozwoju i wiedzy to C++ jest konieczny. Ktoś kiedyś powiedział, że programista który nie zna C++ to wstyd. Czy to prawda - nie wnikam. Wydaje mi się, że wypada go znać.
Niemniej najczęściej teraz szuka się programistów C/C++, C#, Java. PHP. Najlepiej znać wiele języków.
polaczek17 napisał(a)
Ktoś kiedyś powiedział, że programista który nie zna C++ to wstyd. Czy to prawda - nie wnikam. Wydaje mi się, że wypada go znać.
Niemniej najczęściej teraz szuka się programistów C/C++, C#, Java. PHP. Najlepiej znać wiele języków.
Po pierwsze: Nie pamiętam żeby Ktoś coś takiego mówił.
Po drugie: Wstyd nam jako administracji, ale większość z nas C++ nie zna.
polaczek17 napisał(a)
na 100% o C++. I o ile się nie mylę to było tak napisane w jakiejś książce.
"101 Kiepskich żartów dla programmer-wannabe" autorstwa "nnn"?
Swoją drogą: witamy ponownie Panie Olszewski [rotfl]
Javę
Dla siebie - C#.
Dla swojej kariery zawodowej - C++:
Zalety:
więcej ciekawych projektów (ważne!), mniej ludzi którzy to znają a więc można wyciągnąć większe pieniądze.
Wady:
Prawdopodobnie prędzej czy później znienawidzisz ten język (albo przynajmniej jego część), a więc jeżeli masz skłonności masochistyczne to może być nawet zaleta ;)
Jeżeli masz czas na naukę, to moim zdaniem dobrze jest zacząć od C++ i potem mając w miarę go opanowanego iść dalej. C++ jest trudniejsze, ale później lepiej rozumie się C# czy Javę.
Sarrus napisał(a)
C++ jest trudniejsze, ale później lepiej rozumie się C# czy Javę.
Albo się lepiej rozumie, albo umysł jest tak skrzywiony, że nie jest w stanie zrozumieć normalnego programowania obiektowego czy też dochodzi do prób rozszerzania funkcjonalności klasy zamiast destruktora, a nie metody.
C++ jest to język, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w innych językach programowania.
Ucz się programowania, jeżeli to opanujesz to nauka języka zajmie ci tydzień.
MiL napisał(a)
Ucz się programowania, jeżeli to opanujesz to nauka języka zajmie ci tydzień.
Ciekawe jaki język da się opanować w tydzień? Chyba logo albo pascal.
@up - znając C i C# opanowałem C++ w stopniu 'w miarę' w kilka dość luźnych dni.
Pythona uczyłem się może tydzień (3 dni czytania książki wieczorami + kilka banalnych programików algorytmicznych ze SPOJa dla obycia się z językiem) piszę w miarę luźno, ale muszę co chwilę zaglądać do dokumentacji bo nie znam biblioteki standardowej.
Pascala uczyłem się koło pół roku i pisałem beznadziejnie - to był mój pierwszy język programowania.
Próbuję się nauczyć pisać w jakimś języku funkcyjnym od paru miesięcy i do niewielu rzeczy doszedłem so far.
Morał? Liczą się paradygmaty programowania które znasz, nauka samej składni to dwa wieczory (nie poznasz różnego rodzaju kruczków języka w ten sposób, ale do w miarę posługiwania się wystarczy).
Morał? Liczą się paradygmaty programowania które znasz, nauka samej składni to dwa wieczory
To zdanie jest prawdziwe dla większości współczesnych języków programowania. Niestety sytuacja z C++ wygląda zupełnie inaczej. Nie wystarczy znać dobrze obiektowego i imperatywnego paradygmatu programowania, żeby nauczyć się C++ w kilka wieczorów. W C++ jest masa kruczków, idiomów właściwych tylko dla tego języka i żeby je poznać nie wystarczy przeczytać tutoriala na necie. Trzeba po prostu naklepać masę linijek kodu i co najmniej kilka razy się sparzyć, aby stwierdzić, że znasz C++.
Tak więc jeżeli wydaje Ci się, że opanowałeś C++ "w miarę" w kilka dni to masz rację - wydaje Ci się ;P
To ja powiem Ruby! ; )
A nawet Pythona ; ]
Demonical Monk napisał(a)
Wstyd nam jako administracji, ale większość z nas C++ nie zna.
No bo to jest jak z managerami, jak sie ktos na czym nie zna to znaczy ze moze tym zarzadzac.
C# jest przyjemny, ale osobiście przez niechęć do M$ nie przepadam za .NET. Nie lepiej Javę? ;)
Może w końcu coś się ruszy z 'rynkiem' Pythona w Polszy...
jeśli szukasz szybkiego i łatwego programowania to polecam Pythona, a z Tych co wymieniłeś to najpierw C++ a potem C# bo oba są często rozpatrywane
Sam na początku uczyłem się c++ przez niemal rok z "Symfonia C++ standard"(Tylko pierwszy TOM:D) do tego trochę SDL i allegro jednak wczoraj zerknąłem na c# i mi się bardzo spodobał :D
Aktualnie czytam tutek z 4programmers o c# ;p
Kieruje się na gamedev :D
Kieruje się na gamedev
W takim razie <Java/ Scala/ inny język na JVM> jeśli chcesz robić gry na komórki lub casualowe sieciówki typu np MineCraft. Wybierz C++/ C++0x jeśli chcesz robić gry na PC i konsole.
Powiem tak - zależy gdzie siebie widzisz w przyszłości. Według mnie oprócz dwóch działów (gamedev i embedded) C++ jest wypierany przez takie języki jak C# czy Java, dlatego też często jest, iż praca programisty C++ w takich sektorach jak np. ERP to w większości utrzymywanie kodu/poprawianie błędów, rzadziej tworzenie czegoś nowego/projektów od podstaw. Bo teraz takie projekty powstają właśnie w językach C#, Java itp. bo jest szybciej, łatwiej itd.. C++ zostanie tam gdzie ważna jest optymalizacja (gamedev itd) i gdzie ciężko jest wepchać coś innego (embedded itd.)
A w c# nie da się pisać gier?
Wydaje mi się, że właśnie w c# wyjdzie to dużo szybciej ponieważ nie muszę martwić się pisaniem kilku set linii kodu dla menu i obramowania gierki(a zrobię to graficznie w visual c#) a skupie się na pisaniu zdarzeń,tworzeniu klas przeciwników,itd...
W c# super szybko tworzy się takie aplikacje dla przykładu prosty kalkulator w c++/sdl zajmuje mi 230 linii a w c# 60 gdzie większość zrobiłem graficznie ;p
A działają tak samo;p
Do c# jest XNA dla gier czyż nie;p
Nie wiem jak to na prawdę jest nie znam technologi,języków,branży czy spraw z programowaniem dopiero się uczę (I Technikum Inf).
Oświećcie :D
Akurat wyklikanie kalkulatora w czymkolwiek nie stanowi problemu: Qt Designer (C++), Matisse GUI Builder wbudowane w NetBeans (Java), WindowBuilder Pro dla Eclipse (Java), edytor wbudowany w IntelliJ IDEA (Java), itp itd. A interfejs graficzny w grze tworzy się ręcznie. No chyba, że rzeczywiście da się w XNA wyklikać Wiedźmina, Battlefielda czy Need for Speeda. Oczywiście w C# da się pisać gry, ale nie słyszałem o jakichś udanych produkcjach w C#.
A w c# nie da się pisać gier?
Jasne że się da, sam kilka napisałem (kiedyś, teraz chwilowo zajmuje się 'poważniejszymi' rzeczami).
Do wszystkich ważniejszych bibliotek są wrappery (jak FMod, OpenGL, DirectX, Ogre i dużo innych).
XNA jest podobno bardzo wygodne (nie wiem, nie pisałem pisałem dwie godziny po czym stwierdziłem że dla mnie OpenGL > DirectX)