Co wybrać dalej/później?

0

Witam,
aktualnie uczę się języka C++. Programowanie wiążę z przyszłością, ale nie patrzę na to materialistycznie. Chcę później widzieć efekty mojej nauki i pracy. Gdy już przez kilka lat oswoję się z C++ chcę wypróbować czegoś innego. Mam na oku takie języki jak: Java, Delphi i PHP. Czy warto poświęcić im trochę czasu i skupić się na nich, aby móc w przyszłości zrobić coś większego?
Czy polecacie inną "mieszankę" języków?

Proszę mi nie odpowiadać, żebym szukał w google, ponieważ chcę poznać opinię na mój post, a nie czyiś.

0

Java i PHP !

0
al2000 napisał(a)

Programowanie wiążę z przyszłością

Próbowałem zrozumieć ten zwrot, ale chyba nie dam rady. :(

Tak czy siak - z tego, co wymieniłeś, to Delphi to raczej do lamusa już obchodzi.
A jak chcesz poznać odpowiedź na swoje pytanie, to lepiej napisz co chcesz w życiu programować - bo od tego zależą języki i technologie. :)

0
somekind napisał(a)
al2000 napisał(a)

Programowanie wiążę z przyszłością

Próbowałem zrozumieć ten zwrot, ale chyba nie dam rady. :(

Tak czy siak - z tego, co wymieniłeś, to Delphi to raczej do lamusa już obchodzi.
A jak chcesz poznać odpowiedź na swoje pytanie, to lepiej napisz co chcesz w życiu programować - bo od tego zależą języki i technologie. :)

Chodzi o to, że chcę programować zawodowo.
Chciałbym tworzyć gry komputerowe, ale także takie internetowe, ewentualnie programy biurowe.
Więc przyda mi się do tego Java i PHP? I oczywiście C++. Jak coś jeszcze, albo nie tamte 2 to proszę o podaniu jakiś. :)

0

"Chciałbym tworzyć gry komputerowe, ale także takie internetowe, ewentualnie programy biurowe."

No to masz duży rozstrzał.

Do gier to:
C++ + OpenGL jeśli chodzi o PC i konsole, Java + OpenGL jeśli chodzi o komórki. Stworzenie silnika na miarę Unreal Engine, id Tech czy chociażby Unigine to cholernie trudna rzecz, mało kto jest w stanie temu podołać. Szefem Epic Games jest cholernie uzdolniony koleś, podobnie jest przy id i Unigine. Pozostaje klepanie prostych wizualnie gierek albo wykupywanie licencji na poważne silniki 3D.

Strony internetowe:
Na razie rządzi PHP + ręcznie klepany JS, ale myślę, że ręczne klepanie JS niedługo w ogóle przestanie być opłacalne. PHP został stworzony do prostych stronek, a nie wielgachnych systemów czy zbajerowanych AJAXowych mechanizmów. Rozwiązania jak Google GWT czy Vaadin pozwalają szybko tworzyć aplikacje internetowe niczym nie różniące się od stacjonarnych. Sporo kasy jednak jest za nudne firmowe wizytówki, nie różniące się wiele od siebie backendem i nieskomplikowane, takie to można stawiać metodą copy+paste w PHP i zgarniać kasę.

Programy biurowe:
Co masz na myśli? Klony Worda odpadają bo MS Office ma monopol na wszystko na desktopach :P Pisanie pierdółek na Windowsa pewnie najlepiej by szło w .NETu ("temu misiu", inaczej się nie da tego dziwacznego skrótu? zapisywać). Generalnie całość wydaje mi się to niezbyt ambitnym i ciekawym tematem, no chyba że masz na myśli robienie klona Photoshopa :)

Zapominasz o wielu dziedzinach IT. Jest jeszcze bankowość elektroniczna, aplikacje dla rządu, telekomunikacji, itp Nudne i żmudne, ale stały dopływ dużej kasy jest.

Najbardziej opłaca się brnąć w Javę wg mnie. Dużo pracy w niej, dużo zleceń, dużo możliwości rozwoju, sporo języków na JVMa kompatybilnych z Javą (Scala, Groovy, Jython, Jaskell, Clojure, itd). Ogólnie multum sposobów na karierę.

Jeśli chcesz mieć ciekawą robotę jako programista to musisz iść na renomowaną uczelnię i ciężko studiować, startować w konkursach algorytmicznych itp a potem dostać się do firmy szukającej cholernie zdolnych ludzi, np Google, ale też np Microsoft ma robotę dla zdolnych ludzi, podobnie Facebook i sporo innych dużych firm. Im zdolniejszy jesteś, tym ciekawsze wyzwania dostajesz :)

0
al2000 napisał(a)

Chodzi o to, że chcę programować zawodowo.

Czyli, że przyszłość wiążesz z programowaniem? ;)

Chciałbym tworzyć gry komputerowe, ale także takie internetowe, ewentualnie programy biurowe.
Więc przyda mi się do tego Java i PHP? I oczywiście C++. Jak coś jeszcze, albo nie tamte 2 to proszę o podaniu jakiś. :)

Możesz robić każdą rzecz, którą wymieniłeś, bez wykorzystania któregokolwiek z tych języków.

donkey7 napisał(a)

C++ + OpenGL jeśli chodzi o PC i konsole

Oczywiście. Xbox przecież nie istnieje, to zbiorowa fatamorgana.

ale myślę, że ręczne klepanie JS niedługo w ogóle przestanie być opłacalne.

Jak nie ręczne, to jakie? Automatyczne? Tak jak automatyczne generowanie HTML i CSS... Kupa syfu.

Pisanie pierdółek na Windowsa pewnie najlepiej by szło w .NETu ("temu misiu", inaczej się nie da tego dziwacznego skrótu? zapisywać).

W .NETcie już prędzej (bo odpowiadamy na pytanie "w czym?"). Ale po kiego grzyba to w ogóle odmieniać?

Właśnie zauważyłem, że to nie bswierczewski napisał tego posta. :D

0

donkey7,
nie patrzę aż tak w przyszłość. Chcę wiedzieć od czego zacząć, żeby nie być później zaskoczony, że np.ten język nie przyda mi się do tego co chcę robić. Powiedzmy, że już kilka lat siedzę w C++ i jaki język wybrać, żeby móc programować coś gropodobnego. A później gdy już w tym trochę posiedzę coś co pomoże mi zrobić coś bardziej konkretnego.
Ja określę to takim powiedzeniem: Od ogółu do szczegółu. Myślę, że zrozumiesz o co mi chodzi.

0

Taa trzeba skonczyc renomowana uczelnie i nie wiadomo co guzik prawda . Trzeba byc przede wszystkim kreatywnym !.

0

"Oczywiście. Xbox przecież nie istnieje, to zbiorowa fatamorgana."
No cóż, OpenGL lata na zdecydowanie większej ilości urządzeń niż DirectX. Jedyne na czym nie lata OpenGL to Xbox. Jeśli ktoś chce robić grę pod Xboxa i całą resztę to do wyboru jest mnóstwo middleware, dzięki którym nie trzeba dzielić zespołu na OpenGLowców i DirectXowców. Małe zespoły programistów wybiorą raczej proste gry i to raczej na komórki albo przenośne konsole, gdzie DirectXa w ogóle nie ma.

"Jak nie ręczne, to jakie? Automatyczne? Tak jak automatyczne generowanie HTML i CSS... Kupa syfu."
GWT automatycznie generuje HTML i JS. Używane jest np w GMail, Google Docs, Google Wave, itd Gdyby ktoś chciał ten JS ręcznie zaprogramować to zrobiłby 100 mln błędów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1