Rozbijanie piksela BitMapy na RGB, modyfikacja bitów

0

Moje pytanie jest następujące:

  1. Gdzie kończy się nagłówek BitMapy i jak wyglądają informacje w nim zawarte tzn. ile bitów co okresla?
  2. Jak w ciagu bitów po Nagłówku BitMapy wygląda rozbicie na GRB? Czy każde trzy kolejne 8bitów określa odpowiednio pierwsza, druga i trzecią składową koloru?

a) Jeśli po nagłówku każde 24bity określają RGB to chcąc wpłynąć na ostatni z kolejnych 8bitów bit, chąc podmienić go na swój co nalezałoby zrobić?
b) Jeśli zapis RGB jest inaczej skonstruowany niż napisałem wcześniej to jak mam wpłynąć na ostatnie bity składowych RGB każdego z pikseli ???

Za wszelką pomoc dziękuję...

0

Mam juz odpowiedź na pierwsze moje pytanie:
od 10 do 14 bajtu od początku bitmapy znajduje się czterobajtowa liczba będąca wskaźnikiem do obszaru danych. od 18 do 22 bajtu znajduje się szerokość obrazka w punktach. od 34 do 38 bajtu znajduje się długość obszaru danych...

0

możesz poczytać Write your own 24 bit BMP

to wszystko zależy od tego ilo bitowa jest bitmapa, na google możesz znaleźć tysiące opisów formatu bmp, wystarczy trochę poczytać

0

And your own 8bits

Bitmapa 8bit to:
-nagłówek (54b)

  • paleta kolorów (4*256) (r,g,b,z)
    -dane obrazu array[wysokosc, szerokosc] of byte

Bitmapa 24bit to
-nagłówek
-dane obrazu array[wysokosc, szerokosc] of record r,g,b :byte; end;

Bitmapa 32bit to
-nagłówek
-dane obrazu array[wysokosc, szerokosc] of record r,g,b,a :byte; end;

tu mamy dodakowy kanał alfa

0

albo bardzo ciekawa stronka http://www.wotsit.org/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1