Stożek OpenGl

0

tworze stozek poleceniem

gluCylinder(gluNewQuadric,10,0,20,50,10);

i rysuje sie bardzo ładnie. Tylko w jaki sposób przesunac go w XYZ? Obecnie tworzy sie on w 0,0,0. Jak go przeniesc np do 20,30,100?

0

gltranslate(x,y,z);

0

Właściwie to jest: glTranslateT(x,y,z);
zamiast T: - f dla GlFloat
- d dla GlDouble
To jest oczywiste, ale...
Po przesunięciu stożka i wyświetleniu go dobrze jest wrócić do pozycji (0,0,0). Powinno to wyglądać tak:

 glTranslateT(x,y,z);
 gluCylinder(gluNewQuadric,10,0,20,50,10);
 glTranslateT(-x,-y,-z);
0

glpopmatrix();
translacja
rysowanie stozka
glpushmatrix();

glpopmatrix();
translacja
rysowanie inne
glpushmatrix();

mogloby mi sie pomylic z push i pop matrix bo nie pamietam co jest pierwsze hm

0

[diabel] podziałało dzieki chopaki

0

najpierw musisz coś położyć "Push" a dopiero mozesz zdejmować "Pop" :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1