Jaką metodę zapisu wybrać?

0

Ostatnio wpadłem na pomysł żeby napisać program przechowujący kody do gier. W skład programu wchodzą: TListbox, TMemo, kilka buttonów do edycji. Zastanawiam się jaką metodę zapisu wybrać. Opisy lądujące w memo mogą być większe niż 255 znaków, z tytułami raczej takiego problemu nie będzie. Chciałbym też żeby wszystko było zapisywane do jednego pliku, a plik nie był zawalony pustymi liniami, spacjami między kolejnymi wpisami.

Co jest lepsze do tego celu? Tablica dynamiczna, tablica dynamiczna z rekordami, same rekordy, cvs, ini, xml. Powiedzcie!

Mile widziane, jakieś linki do przykładów:)

0

ja bym wybrał xmla albo jakąś bazę ebedded

0

Ja pisałem coś podobnego - baza seriali do gier/programów ;). Bardzo dobrze się do tego nadają pliki typowane lub xml.

0

Ja jestem za XML. No i niepotrzebny będzie limit znaków.:)

0

Ja bym zrobił plik składający się z dwóch części:

  1. record key: string[80]; idx: cardinal; end;
    Tablica zawierająca indeksy do danych, posortowana po kluczu, a istniejąca w celu umożliwienia ekspresowego wyszukiwania.
  2. Zestaw danych: cardinal długość, string treść, ...

W sumie dla wygody przy dopisywaniu nowych pozycji, najlepiej byłoby te 2 pliki trzymać osobno. Dodając dane, dopisujemy treść po prostu na koniec pliku, a plik indeksu "poprawiamy" dodając nową pozycję w odpowiednim miejscu.

Wybór sposobu wiąże się z tym, na czym najbardziej Ci zależy.
Jeśli na prostocie, szybkości dodawania, usuwania -> pliki typowane,
jeśli na uniwersalności, elastyczności -> xml,
jeśli na szybkości wyszukiwania -> to rozwiązanie.
A co to jest baza ebedded, to nie wiem ;x.

0

Braku prostoty i szybkości plikom xml też nie można zarzucić. Do rozwiązań czysto tekstowych(jak to), są moim zdaniem najbardziej odpowiednie. :d </b>

0

A potem możesz zrobić internetową wersję bez przerabiania bazy.
A tu jeszcze mała pomoc: http://download.4programmers.net/XMLINI109.zip

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1