Sockety - Prędkość wysyłania i odbioru

Odpowiedz Nowy wątek
2006-07-24 12:29
norbipal
0

Witam.

Mam pewien problem. Robię grę sieciowa. Występuje w niej dwóch gracz.. (serwer-klient). Prędkość gry ustala Serwer (timer) aby gra toczyła się z tą samą prędkością. Gra toczy się w czasie rzeczywistym. Ruch wykonywany jest bez przerwy i efekt rysowany jest na Canvas. Po swoim ruchu serwer wysyła pozwolenie do klienta, że ma wykonać ruch. Ruch jest automatycznie wykonywany i rysowany. Wszystko działa dobrze jak testuje grę na jednym komputerze (127.0.0.1). Ale jak testuje grę przez Internet to do klienta dochodzi tylko pierwsze pozwolenie. Reszta nie dochodzi. Teraz pytanie jaki czas muszą mieć sockety na wysłanie i odbiór wiadomości ?? Timer chodzi z prędkością 1 ms co daje w rezultacie wynik 7 ms. (Jak ustawiam timer na 12 ms to chodzi z ta samą prędkością jakby był ustawiony na 1 ms). Przez ten okres serwer wykonuje ruch i wysyła pozwolenie w formie tekstu. Klient odbiera i Od razu wykonuje ruch. Ile musi wynosić przerwa miedzy wiadomościami, aby one dochodziły normalnie (zakładajmy łącze 128 KB/s). Dodam, że używam standardowych socketów (Internet).. Może zmienić je na INDY ? Czy INDY działa szybciej/lepiej ?

P.S Czy jest inna forma wysyłania informacji niż zwykły teskt ?

Pozostało 580 znaków

2006-07-25 21:32
Nerevar
0

Ja bym ci polecił komponenty INDY. Mają więcej funkcji i zastosowań. Tworzenie programów sieciowych z wykorzystaniem INDY jest równie łatwe, co z standardowymi komponentami.

Pozostało 580 znaków

2006-07-25 21:53
0

Ja odradzam INDY i polecam ICS, może Synapse(ale jest ono troszkę trudniejsze w opanowaniu, niż ICS).


Program to zbiór zer i jedynek ułożonych tak, żeby denerwować użytkownika.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0