Co lepsze: Ładowanie obrazka czy rysowanie na canvasie?

0

Który sposób na wyświetlanie czegoś komponentem Image jest mniej pamięciożerny?
Mam do wyboru:

  1. Powiększenie Komponentu Image do rozmiaru height=10000 i rysowanie po canvasie a następnie zmniejszenie do odpowiedniego rozmiaru.
  2. Rysowanie na bitmapie i następnie wczytanie jej do Image.

Dodam tylko że komponenty Image tworze dynamicznie (na ScrollBox'ie) i jest ich około 10 a w skrajnym przypadku ponad może być ponad 100.

Chyba że macie inny pomysl na wyświetlanie tak, aby zużywać mało pamięci?

0

W ogole zabawa komponentami borlanda nie jest oszczędna w pamięć. napisz co dokładnie robisz może ja lub ktoś inny wpadnie na jakiśinny pomysł którego realizacja będzie mniej ort!.

// interpunkcja! - Ł

0

Czy nie da rysować po prostu po TPaintBox? Jak potrzebujesz suwaków to sam możesz je sobie obsłużyć - np.: zmiana suwaka zmienia narysowany obraz (rysuje inną jego część).

0

Robie aplikację do wyświetlania programu TV.
Po paintbox sie nie da, ale ewentualnie mozna z tymi suwakami popracować, tylko wtedy musze zrobić kilka bitmapek i wczytywać tylko te które są aktualnie widoczne, ale może to jest pomysł.

0

da sie po paintbox to jest kontrolka :0 2 sposob musi byc EKO mozesz odciazac czyli wyswietlac poszczegolny skrawek ale do pamieci i tak to dodasz oczywiste :u jak bitmapa to bitmapa moze zrob sobie tablice z bitami :D

0

owszem, po paintbox sie da, ale co z tego, kiedy trzeba ją ciągle odświeżać?
Jak już to pozostanę przy tym sposobie z suwakami, bo nie wiem o co chodzi z tą tablicą z bitami - że mam tylko przerysowywać kawałek z tablicy?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1