Napisałem sobie w D6 prościutką gierkę w stylu Space Impact czy Galaxian jak ktoś woli (latanie statkiem kosmicznym i strzelanie do wroga). Do obsługi grafiki użyłem Delphix. Nie użyłem SpriteEngine'a, napisałem swój engine do obsługi statków, pocisków, kolizji itp...(musiałem napisać własny ponieważ to jest mój projekt na ocenę). Jest oparty na tablicach zawierających dane każdego obiektu(położenie, życie itp). Podczas każdej pętli te tablice(osobna dla pocisków i statków wroga) są sprawdzane i na ich podstawie jest np. wykrywana kolizja.

Natknąłem się na jeden problem, a mianowicie pewne procedury podczas pierwszego wywołania powodują "przycięcie się" gry. Efekt ten nie występuje w kolejnych odwołaniach do procedur. Ma to miejsce w momencie np. pierwszej kolizji pocisku ze statkiem wroga. Potem wszystko chodzi ok. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Właściwość DXTimer.Framerate wskazuje mi ok 50-60 klatek na sekundę... Może to wina sprzętu, jest za słaby? Mam P3 500MHz 192MB RAM, grafika ATI Rage Mobility 8MB WinXP. Może to mieć coś wspólnego z używaniem pamięci wirtualnej?