Gra statki i plansza

0

Piszę sobię grę sieciową statki. I w sumie mam jeden problem bo nie mam pomysłu jak by użytkownik miał nanośić te statki na początku na plansze. Moja plansza to po prostu wyrysowany na canvasie TImage kwadrat podzielony na mniejsze. Jeżeli macie jakiś pomysł jak na tą planszę użytkownik mógłby nanosić statki to podzielcie się ze mną :)
Pozdrówki

0

może StringGrid i własne rysowanie załatwiło by problem. Bez problemu przeliczysz sobie wsp. myszki na konkretną komórkę, a dane gdzie jest jakiś statek możesz trzymać w SG

0

moja siatka dla przykładu, tylko że w trybie graficznym (h13), reprezentowana była w sposób następujący, może nasunie to jakieś pomysły, pozdrawiam :

          oczko = record
    numX1, numY1,
     numX2, numY2 : word;   {numerycznie}
     alfaX, alfaY : char;   {alfabetycznie}
             imie : string[3];
                    stan : record
                   kostka,
        zajete_1,trafiony,
       zajete_2, zajete_3,
         zajete_4, odkryte : Boolean;
                           end;
                  end;

         Psiatka = record
   x1, y1, x2, y2 : integer;
             blat : array[0..14] of array[0..14] of oczko;
                  end;

          siatka = ^Psiatka;
0

skoro masz TImage i tam rysunek - kratownice to zakladając równą długośc pola i lini przedzielającej (np. 10 i 1 piksel) to mozesz w zdarzeniu do tImage onMouseDown sprawdzac XY rysunku i poprzez mod/div itd itp sprawdzic do ktorego pola kratownicy naleza nacisniete wspolzedne. Od razu druga podpowiedz moze zrobic ze klikniecie prawym przyciskiem na naniesionym statku jest rownowazne z jego usunieciem.
Andrzej Dabrowski

0

no i wystarczy [soczek] [soczek] :d <font size="6"></span>,k,kl

0

A najlepiej byś zrobił, jakbyś zrobił z tego komponent - specjalnie do tej gry.

0

...i wykorzystal drag&drop ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0