Drukowanie grafiki wektorowej

0

Witam

Piszę prosty edytor grafiki wektorowej i zastanawiam się w jaki sposób zrealizować wydruki. Szczerze mówiąc kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać i z której strony ugryźć.

Programik oparty jest na komponencie Graphic32. Rozważam taką możliwość, że tworzę w pamięci dużą bitmapę a potem puszczam ją na ploter ale jakieś to mi się niefajne wydaje.

Może jakaś rada? O czym powinienem poczytać? Gdzie szukać jakiś informacji na ten temat?

Dodam jeszcze, że co prawda program jest stosunkowo prosty ale obsługuje dużo elementów graficznych równocześnie (dużo to według mnie kilkaset tysięcy) i chciałbym żeby obsługiwał też wydruki wielkoformatowe.

Dziękuję za każdą pomoc
Tomek

0

Moim zdaniem rozwiązanie z wielką bitmapą nie ma sensu .. istota polega na tym, aby własnie jej nie było. Niestety też nie wiem jak to rozwiązać.

0

jakiego typu elementy? jezeli tylko ksztalty to moze po prostu jakos rysowac po canvasie drukarki?

0

Linie proste, okręgi, łuki, krzywe, teksty w tym także teksty obrócone, ewentualnie w przyszłości małe bitmapki stanowiące jakby osobne obiekty (ale to w przyszłości i nie na 100%)

A jak rozwiązać rysowanie po canvasie drukarki tekstów pod kątem?
Na ekranie wyświetlam to w ten sposób, że tworzę małą bitmapkę, obracam ją i rzucam na bitmapę widoczną na ekranie. A na canvasie drukarki?

0

Poprzez WinApi. CreateFontIndirect(), czy jakoś tak.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1