Jak dopisać bitmapę do pliku binarnego?

0

Jak w temacie - pewnie banalne ale proszę o podpowiedź

0

O jaki plik binarny Ci chodzi? O execka? Poczytaj o zasobach (resources).

0

Nie chodzi mi o dołączanie bitmapy do zasobów tylko o dopisanie do pliku w którym zapisuję różne dane

0

No to w takim razie trzeba pliki amorficzne czyli: BlockRead, BlockWrite ;) i zapisujesz kolejne bajty oznaczające kolory pikseli - chyba tak ... :P

0

Napisałeś - chyba tak. Mnie to chyba również męczy. Ale skoro nikt nic innego nie napisał, to chyba tak trzeba zrobić

0

Eee a od czego jest TBitmap.SaveToFile/SaveToStream?

I czy ktos mi wytlumaczy czym jest plik binarny? Kazdy plik to po prostu zlepek bajtow :P

0

Plik już istnieje i jest już w nim coś zapisane(niekoniecznie bitmapa) - i chcesz dopisać SaveToFile?

0

...

Zapisujesz do streama i dopisujesz go do pliku.

0

Ja bym zrobil w nastepujacy sposob:
Na poczatku pliku stworzyl sformalizowany naglowek zawierajacy informacje o plikach zapisanych w tym pliku binarnym
na przyklad:
bitmapa.bmp rozmiar offsetSTart offsetEnd
Naglowek okreslil na powiedzmy 100 miejsc tak aby mial zawsze staly rozmiar. Zreszta ilosc plikow mozliwych do wpakowania dobierzesz sobie sam wedle potrzeb
W celu zapisu robilbym tak:

  1. Odczytywal naglowek z istniejacego pliku.
  2. Sprawdzal ostatnia pozycje w tym naglowku
  3. Pobieral jej offset koncowy (pozycje w pliku)
  4. Rozpoczynal zapis nowego pliku na pozycji offset_koncowy+1
  5. Dodawal do naglowka informacje o nowym pliku, jego offsecie poczatkowym i koncowym

Troche to skomplikowane, zreszta moze i niepotrzebnie, ale czesto uzywalm podobnego mechanizmu przy tworzeniu plikow z danymi do gier - sprawdza sie.

Pozdrawiam.

0

Dzięki !!!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1