Bitmapa zmiana

0

To znowu ja i mam pytanie.

Mam jakiś rysunek w paincie, zapisuje go jako bitmapa.

I teraz za pomocą Delphi chciałbym by ten wcześniejszy rysunek w piancie był pusty (było tylko białe tło)

0
  1. Wczytaj bitmape
  2. Przejedź pętlą po wszystkich pikselach
  3. Pozamieniaj ich kolor na biały
  4. Zapisz bitmapke
0
arhi napisał(a)
  1. Wczytaj bitmape
  2. Przejedź pętlą po wszystkich pikselach
  3. Pozamieniaj ich kolor na biały
  4. Zapisz bitmapke

A może jakiś kodzik :>

0

Załaduj rysunek do Image'a z AutoSize:=True; po czym np w ButtonClick'u wpisz przykładowo:

image1.Canvas.Create;
image1.Canvas.Rectangle(-1, -1, image1.Width+1, image1.Height+1);
Image1.SaveToFile('C:\lol.bmp');

To jest okrezne rozwiazanie problemu ;) Mnie by ono nie satysfakcjonowalo, ale w desperacji mzoesz go uzyc ;p

0

Chcesz kodzik to masz:

var
i,j:integer;
begin
image1.Picture.LoadFromFile('C:\plik.bmp');
image1.Stretch:=true;
for i:=0 to image1.Width do
 for j:=0 to image1.Height do
  image1.Canvas.Pixels[i,j]:=clWhite;
image1.Picture.SaveToFile('C:\plik.bmp');
0
image1.AutoSize:=true;
image1.Canvas.Pen.Color:=$FFFFFF;
image1.Canvas.Brush.Color:=$FFFFFF;
image1.Canvas.Rectangle(0,0,image1.Width,image1.Height);
image1.Picture.SaveToFile('image.bmp');

zamiast $FFFFFF mozesz wstawic dowolny kolor.</delphi>

0

Ok, tylko ja nie chce wczytywać obrazka do Imaga. Jak to zrobić ??

0

a co ci za różnica przecież możesz go ukryć i użytkownik nie będzie wiedział nawet że coś się stało

0

Bez Image'a? :| Jak Ty chcesz to zrobić? No to chyba pozostaje Ci tylko Stream o ile się nie mylę...

0

Dobra Arhi jakoś już sobie poradziłem prosze odpowiedz również na post mój "schowek"

0
CooBek napisał(a)

Bez Image'a? :| Jak Ty chcesz to zrobić? No to chyba pozostaje Ci tylko Stream o ile się nie mylę...

no chyba przecież można stworzyć obiekt TBitmap :|

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1