OpenGL i Delphi

0

Mam pytanie odnośnie funkcji OpenGL. Mam dany zbiór trójkątów o dość duzych współrzędnych ~5000000, 3000000. Jak ustawić scene aby trójkąty były widoczne?
Jak wywołać funckje glFrustum(a,b,c,d,e,f) bo nie moge pojac co oznaczaja te parametry :( czy przed rysowaniem kazdego trojkata musze wywolywac funkcje glTranslatef ? Czy ta funkcja przesuwa obiekty czy uklad wpolrzednych? Z gory dzieki za odpowiedz.

0

Hmm co rozumiesz przez "duze" wspólrzedne :|
co do Frustum to:

The glFrustum function multiplies the current matrix by a perspective matrix.
void glFrustum(
GLdouble left,
GLdouble right,
GLdouble bottom,
GLdouble top,
GLdouble near,
GLdouble far
);

Parameters
left, right
Specify the coordinates for the left and right vertical clipping planes.

bottom, top
Specify the coordinates for the bottom and top horizontal clipping planes.

near, far
Specify the distances to the near and far depth clipping planes. Both distances must be positive.

czyli wywołujesz np:
glFrustum(-0.1,0.1,-0.1,0.1,0.3,500); :)

A przy translate obracasz jakby układ współrzędnych, bo jak raz obrócisz i narysujesz następną figurę to ona bedzie tez obrócona, no chyba ze przed każdą dajesz glLoadIdentity; ;P

0

mozesz narysowac normalnie poprzez gl_triangle
a zeby sie zmiescilo podziel ta wielkosc przez 1000000 i bedzie widoczna.
z tego co pamietam max. odleglosc to 100 jednostek

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1