Zapis koloru, SILENT i bąbelkowa forma.

0

W moim progu tłem jest shape i można to tło zmieniać za pomocą procedury:
if kol.execute then shape1.Brush.Color:=kol.Color;
Proste. Problem w tym że po ponownym uruchomieniu kolor jest oczywiscie znów "domyślny".
Pytanie1: Jak do pliku (tekstowego) zapisać i z niego załadować do shape-a "wartość" koloru (co to za zmienna bo chyba nie string)?
To samo dotyczy także czcionki labela (zapis i odczyt z pliku).

Pytanie2: Co zrobić żeby podczas kopiowania (przenoszenia) NIE pojawiało się okienko systemowe "Trwa przenoszenie"? Mam FFlags:=FOF_SILENT ale i tak się pojawia.

Pytanie3: Wiem że można zrobić z formy jakiś wielokąt (polygon punkty itd). Ale jak zrobić żeby krawędzie formy były jakimiś łukami (np forma w kształcie łba misia z okrągłymi uszami :-) lub chmurki)?

0

Sa dwie funkcje:

ColorToString
i
StringToColor

Jak sie latwo domyslec jedna zmienia kolor na stringa druga odwrotnie, co daje mozliwosci przechowania wartosci koloru w pliku tekstowym

0
  1. Może zastosuj CopyFile...
  2. Wykorzystaj TransparentColor
0

haha! Na statnie to ja moge odpowiedziec ;) Możesz ładować jakiś rysunek misia (np. czarnego na bialym tle). Następnie go całego przeskanowac i tam tworzyć region, gdzie jest kolor czarny (CreateRectRGN + CombineRGN).

0

haha! Na statnie to ja moge odpowiedziec ;) Możesz ładować jakiś rysunek misia (np. czarnego na bialym tle). Następnie go całego przeskanowac i tam tworzyć region, gdzie jest kolor czarny (CreateRectRGN + CombineRGN).

Tylko po co, skoro to samo zrobi za ciebie TransparentColor ?

0

Heh... fakt, cos tam było z tym...z tego co pamietam to TransparentColor nie działa na wszystkich platformach, za to regiony wszedzie, zawsze ;) No i do tego są szpanerskie :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1