Mam prośbę. Potrafi mi ktoś wytłumaczyć najlepiej na przykładzie jak wprowadzić do programu obsługe skórek. Nie chodzi mi tu o odczytywanie plików graficznych tylko konkretnie o przypisywanie tych plików do jakiegoś komponentu, np. do TButton tak aby Button wygladal dokladnie tak jak plik graficzny przypisany do niego. Wiem że trza coś sie bawić z Canvasem ale nic mi nie wychodzi. Z góry dziękuje.
No u mnie na przykłąd jest to tak zrobione, że na Canvasie formy wszystko rysuję i potem OnClick formy obsługuję. Ewentualnie możesz takiego buttona zastąpić TImage i też obsłużyć zdarzenie OnClick.
No u mnie na przykłąd jest to tak zrobione, że na Canvasie formy wszystko rysuję i potem OnClick formy obsługuję. Ewentualnie możesz takiego buttona zastąpić TImage i też obsłużyć zdarzenie OnClick.
Ja mam znacznie lepszy pomysł :
robimy petelke , wszytskie komponenty sprawdzmy do jakiej klasy naleza , i odsylamy do prodecury zwiazanej z dana klasa, ja napisze przyklad dla TButton:
proceudre PaintButton(c:TControl);
var
can:TCanvas;
begin
can:=TCanvas.create;
can.contol:=TButton(c);
can.textout(Tbutton(c).caption);
end;
to tylko przyklad i pewnie sa bledy - pisane z glowy
Jeśli chcesz korzystać ze standardowych komponentów, to najlepiej użyj XpMenu, tylko lekko go przerób, tak żeby obsługiwał grafikę ładowaną z pliku.