Maski

0

Cze!
Mam pytanie do kogoś kto jest dobrze w temacie, aby wytłumaczył mi (przystępnie w łatwy sposób) o co chodzi w tych maskach do plików graficznych? Jeśli nie chce wam się o tym pisać to dajcie chociaż jakiś link do takiej strony gdzie jest to wytłumaczone w łatwy sposób.

Dzięki

0

maska to takie cóś co ci przeslania obrazek. tak gdzie maska jasniejsza obrazek widoczniejszy, tak gdzie czarna obrazek niwidoczny. Tak jakbys mial dziury w kartce papieru.
Bardziaj łopatologiczie to sie chyba nie da.

0

http://www.directx.neostrada.pl/direct3d/13/13dx_main.htm
Czytaj opisy samego mechanizmu sprite a nie kod :)

Moze ode mnie mały sampl:
Zakładamy, że chcesz mieć na ekranie literkę A, ale chcesz żeby było dla niej dostępne rozmycie (płynne przejście). Więc tworzysz sobie maskę bitową literki V. Jest ona odwrócona, gdyż czytamy od dołu

000000012|210000000
000000123|332100000
000012320|023210000
000123210|012321000
000123100|001321000
000123100|001231000
002320000|000023200
012320000|000023210
012320000|000023210

i potem w programie ustawiasz sobie np, że jeżeli bit = 3 to r,g,b=255, jeżeli 2to r,g,b=170, jeżeli 1 to 80, jeżeli 0 to 0

Może trochę pomogło....

0

A może jakieś przykłady jak z tej funkcji korzystać?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1