projekt gierki RPG

0

witam
chciałbym napisać swoją pierwszą grę i proszę w związku z tym o pomoc :]

na początek chciałbym zapytać jak zrobić cuś takiego:

mamy okno programu 600x400 (nasza forma)
na jej środku jest okno z planszą gry, 300x250, w tym oknie wyświetlany jest kawałek jakiejś większej mapy
wciskając przyciski klawy <ort>przesówa </ort>się nam mapka w tym okienku
"Pomożecie?" :> :d

0

Na sam początek proponuje ci DelphiX

0

Nie pisz kilku tematów od razu. Można przecież zadać dwa pytania w jednym temacie.

Tez uważam, że potrzebujesz DelphiX. Bez niego nigdy nie napiszesz takiej gry. poza tym jak sobie przegladam źródła gier napisanych w DelphiX to i tak nie wyglada to zbyt rewelacyjnie. Nie wydaje mi się abyś (nie chce cie zniechęcać) napisał grę RPG z prawdziwego zdarzenia. Sam w zasadzie na pewno nie. Potrzebujesz jeszcze przeciez grafików i kilku innych programoistów, którzy napiszą silnik, mapy itp.

0

wolałem w różnych, żeby bardziej przejżyście było ;)
w tym tutaj to bardziej chodzi o pomoc w mojej grze, a w tym drugim ogólnie o pisaniu gier rpg

a czy jest delphix pod delphi7? ja mam tylko pod d6 i z moim działać nie będzie

po pierwsze nie mam zamiaru zrobić gry typu diablo!
grafika prosta, mam, samemu zrobiłem, dźwięki nagrałem, mapy map, szczegółowy opis zasad gry mam, trzeba to tylko teraz jakoś napisać :P

skąd dorwać delphix pod delphi7?

// ok mam tego dx, idę teraz szukać jakiegoś opisu/kursu - jak ktoś ma chęć mi wrzucić na pocztę jakieś materiały z tego to śmiało :] a najlepiej to to co napisałem na początku, ktoś ma i chce, to niech śle ;]

0

a czy jest delphix pod delphi7? ja mam tylko pod d6 i z moim działać nie będzie

Jest.. niewiem skąd go możesz ściągnąć (jeżeli chodzi o internet), bo ja go mam z Komputer Świat Ekspert 6/2003 i tam był tylko do d7, i był też na wszelki wypadek UnDelphiX

0

skąd dorwać delphix pod delphi7?

http://4programmers.net/file.php?id=1251

0

nie działa, tj zip który się ściągnął jest zły ;/ ma ktoś cały? proszę podesłać na [email protected]

http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=download+DelphiX+for+Delphi+7&btnG=Szukaj&lr=
Nie możesz sobie sam znaleźć?

0

poza tym, że powinienieś sam znaleźć to MASZ MOŻLIWOŚĆ EDYTOWANIA SWOICH POSTÓW więc popraw post a ni piszesz nowy z tekstem poprawka coś tam. A co do tych tematów to jeżeli kotś nie zna odpowiedzi to i tak nie odpowie bez względu na to czy to jest w kilku tematach i wygląda przejrzysciej czy nie.

0

A ja może trochę późno, ale proponuję DelphiX zastąpić OpenGL'em. Jak nauczysz się OpenGL'a, to będziesz mógł wykorzystać swą wiedzę w wielu językach programowania i do tego na wielu platformach (taki DirectX na przykład po przesiadce z Windowsów na jakiś porządny system na nic Ci się nie zda, a OpenGL jest Open-Source i działa na bardzo wielu platformach).

0

Bez niego nigdy nie napiszesz takiej gry.

gre mozna napisac bez delphix czy opengl.
to nie zadne trudne zajecie.
z tym ze nie bedize tam moze zadnych super nowoczesnych efektow graficznych :)
wystarczy troche pogrzebac sobie po canvasie :]

ja zrobilem kilka prostych gierek bez uzycia delphix czy opengl.
jak kolega zabieralem sie za jakis rpg badz cos w tym stylu, wlasnie na canvasie :)
co z tego wyjdzie...czas pokaze :)
poki co mam mapke, ladowanie mapki, ludzika animowanego, i to tyle na razie :D
(nie mam zamiaru tworzyc nie wiadomo jakich efektow :))

ps. ja proponuje uzyc powerdraw, bardzo dobre narzedzie do tworzenia grafiki 2d :)
o wiele lepsze od zwyklego delphiX :)

0

wiecie co... wy tutaj o OpenGL czy innych DirectX... a ja jak zobaczyłem temat to pomyślałem o textówce :) Może od czegoś takiego by było najlepiej zacząć?

0

Trochę OT : Jeśli tekstówka, to tylko sieciowa - moim zdaniem tylko wtedy jest szansa, że ktoś będzie grał.

0

Fakt. Poza tym, wbrew pozorom, napisanie dobrej tekstówki (szczególnie w języku polskim) to nie byle zadanie... Rozumienie polskich komend, obsługa rozmów między graczami i między graczem a NPC i takie sprawy, żeby to było grywalne to trzeba się trochę napracować. Jest to też ciekawa sprawa, ale ćwiczy całkiem inne umiejętności. Jak się robi coś w stylu Betrayal at Krondor (czy ktoś to jeszcze pamięta :) ), to trzeba się trochę do grafiki przyłożyć, dialogi są na poziomie stylu: ktoś coś mówi, ty masz dwie czy trzy odpowiedzi do wyboru. Natomiast tekstówka to całkiem inna dziedzina... No, ale zszedłem z tematu, więc skończę swą wypowiedź :)

0

Fakt. Poza tym, wbrew pozorom, napisanie dobrej tekstówki (szczególnie w języku polskim) to nie byle zadanie... Rozumienie polskich komend, obsługa rozmów między graczami i między graczem a NPC i takie sprawy, żeby to było grywalne to trzeba się trochę napracować.

Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze to nie jest skomplikowane, tego po prostu jest duzo do napisania. Oprocz "rozmow miedzy graczem a NPC" bo dobra implementacja tego elementu jest bardzo trudna (sam sie na to w moim MUDzie nie porywam, to domena specow od chatterbotow). Jesli kogos interesuje pisanie MUDa to zapraszam na CVS mojego projektu ArdaMUD, tak za dwa tygodnie, kiedy bede mial czas go wreszcie uaktualnic.
Natomiast jesli chodzi o zaczynanie od tekstowek by pozniej napisac cos graficznego, to nie widze sensu poniewaz te typy gier naprawde sie roznia i niewiele mozna nauczyc sie o jednym typie piszac drugi.

0

wszystko fajnie
wesoledi to trochę wolno Ci idzie ;)
ja tam jadę w delphix
jakbyś chciał pogadać o tym to wal na moje gg 2718428
nie napiszę co jest gotowe, wkrótce wrzucę linka do gierki to sami zgracie i zobaczycie postępy, poczekajcie jeszcze ze 3 dni :]
no i ma sie rozumieć ja pod sieć robię gierkę :]
pozdro all
ave!

<font color="green">//a tak w ogóle, szukam sampli do delphix, ma ktoś jakąś ciekawą kolekcję, tak tak szukałem, proszę nie podawać linków do wyszukiwarki google czy innych :]</span>

<font color="brown">//dzięki zerknę na pewno na tą stronę</span>

0

<font color="green">//a tak w ogóle, szukam sampli do delphix, ma ktoś jakąś ciekawą kolekcję, tak tak szukałem, proszę nie podawać linków do wyszukiwarki google czy innych :]</span>

Na Delphi.Bajoo czy cos takiego jest tego bardzo dużo. Masz tutotriale jak pisac gry takie jak Mario, sa gotowe przykłady.

0

hmm brakuje mi jeszcze jednej sprawy
otóż w mojej grze po wciśnięciu klawiszy strzałek na chwilę są one blokowane, tj. wciskamy strzałkę w prawo i przez 1,5sek gra nie reaguje na ponowne wciśnięcie
to założenie
można to rozwiązać na dwa sposoby (tyle znam, jak ktoś zna inne to proszę napisać :))
pierwszy to stworzyć dynamicznie 1000 timerów (bo 1000 graczy maksymalnie gra) i każdemu timerowi przypisać gracza, gdy dany delikwent wciśnie strzałkę, to włanczamy timera i przez 1,5 sek blokujemy strzałki, fajne, ale jak ja mam dynamicznie stworzyć 1000 timerów :] gdzieś był artykuł, ale niestety wyszukiwarka na tej stronce go nie znalazła :/ szkoda, może ktoś wie jak to zrobić?

a drugi sposób to po wciśnięciu klawiszy dorzucić precedurkę], która przez 1,5 sek blokuje dane klawisze, sleep(1500), ale tu trzeba zrobić tak, żeby gra się nie zatrzymywała na 1,5 sek, że nic nie można zrobić
HELP ME! :]
ave!!! i dzięki za pomoc ;)

0

A pomyslales o tym ze klient i serwer pisze sie osobno, i ze serwer nie zajmuje sie takimi [CIACH!] jak nacisniecie klawisza u klienta.
Natomiast jesli chcesz miec poltorasekundowe opoznienie miedzy krokami (baaardzo dynamiczna gra zaiste) to
A) (serwer) nie interpretujesz polecenia jesli od ostaniego ruchu minelo mniej czasu niz 1.5s
B) (klient) blokujesz klawisz, nie wiem dlaczego mialoby to zatrzymac ci gre, przeciez i tak trzeba to napisac wielowatkowo

0

wiem że pisze się osobno, mam napisane osobno, a czemu wielowątkowo?
nie zajmujemy się teraz serwerem, a programem klienta, jak w nim mam zablokować te klawisze? ;]

<font color="green">// co do zatrzymania gry to sleep zablokuje mi wszystko przez ileś milisekund a mi chodzi żeby tylko określone klawisze
ponoć to się jakoś robi application.procescośtam się wpisywało i działało</span>

0

W tej procedurze w ktorej przechwytujesz nacisniecia zrob ifa sprawdzajacego czas i po klopocie. Alternatywnie zrob flage blokujaca klawisz i timera ktory odblokuje go i sie zatrzyma.

PS. Nie zakladalbym skalowalnosci czegokolwiek napisanego w Delphi na 1000 uzytkownikow, jesli serwer bedzie dzialal dobrze przy 100 to juz mozesz to uznac za niezly sukces.

0

doszedłem do wniosku, że błędnym myśleniem w ogóle było założenie, że potrzebuję 1000 timerów, a w zasadzie wystarczy tylko 1 :] przecież z programu Clienta na danym kompie nie będzie mogło grać więcej niż 1 gracz :] ah głupota sorka ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1