Powiedzmy, że napisałem program. Jak do niego zrobić jakiegoś plug-ina i jak wyglądają wtyczki od strony technicznej?
poszukaj na stronie....
Polecam "Vademecum profesjonalisty" - tam jest to rewelacyjnie opisane (przynajmniej w wersji dla BCB).
Mozesz uzyc dll'ow, exe'cow ze zmienionymi nazwami/rozszerzeniami lub napisac wlasny jezyk skryptowy (powodzienia).
Wbrew pozorom napisanie prostego języka skryptowego nie jest takie trudne.... Widziałem chyba w Kodach źródłowych ktoś napisał coś takiego.
Można wziąć TCL - popostu cudo....
PS. Wspomniałem o tym, bo przez całą noc tłumaczyłem szwabskie komentarze i identyfikatory w skryptach do gry Wiggles... :) Fajna rzecz - 75% kodu źródłowego gry jest w skryptach, które można przerabiać...
Wbrew pozorom napisanie prostego języka skryptowego nie jest takie trudne.... Widziałem chyba w Kodach źródłowych ktoś napisał coś takiego.
To zalezy jakie funkcje ma ten plugin spelniac... Ale wydaje mi sie, ze najlepiej uzyc do tego celu dynamicznych DLL'ow.
Jakie by miał nie spełniać... Zobacz, język skryptowy mówi programowi BLE, a program po zobaczeniu tego wykonuje 30 pętli, uruchamia dwa wątki i jeszcze nie wiadomo co. Jedną komendą języka skryptowego możesz zrobić wiele.
Tak, ale robia sie schody, jak zamiast BLE, bedzie BLE(Parametr1, Parametr2, Parametr1 + Parametr2 etc), do tego jeszcze moze jakies zmienne i operacje na nich...
Ja radzę wykorzystać jednak biblioteki DLL. Kod zawarty w nich wykonuje się z reguły szybciej, niż ten interpretowany z języka skryptowego. Poza tym wcale nie tak łatwo napisać swój język skryptowy o duzych mozliwościach. Można wprawdzie wykorzystać jakiś gotowy język, np. Lua, ale nie będzie to działało bardzo szybko, a także stopień skomplikowania (choć może nie trudności) będzie nieporównywalnie większy.