Środowisko graficzne w Turbo Pascalu

0

Czy ktoś wie jak w TP zrobić własne środowisko graficzne. Ściągnołem z tąd dwa przykłady "systemów operacyjnych" które są napisane TP i mają właśnie takie środowisko graficzne ale jest to zbyt popaćkane żebym umiał się w tym połapać.

0

najprosciej - uzywac grapha, rozdzielczosc: 640x480, 16 kolorow z palety 63x63x63 (przynajmniej u mnie)
obsluga jest w pomocy TP.
jesli chcesz cos lepszego poszukaj SVGA, nie pamietam gdzie to jest ale od czego sa google :)

0

trochę się trzeba pobabrać... ja tez ściągnąłem GW_DOS i tego drugiego, ale ich kod jest jak dla mnie bardzo nieczytelny, więc sam się wziąłem za napisanie czegoś takiego... i na razie porzuciłem - za dużo roboty, a ja nie mam tyle czasu. Ale jak skończę to z pewnością umieszczę kod na 4p. To co mam teraz jest zbyt niedorobioe, by pokazywać :). W Każdym raize, postanowiłem oprzeć się na obiektach, by łatwiej nimi operować (jak w Delphi). Tylko wcześcniej zrobiłem procedurki typu: ShowButton(x, y, height, width: integer; caption: string); itd. i na nich oparłem cały "system". Plus jeszce dodatkowe śmiecie, np. mój własny format ikon + program do konwersji z BMP do mojego formatu (to już w Delphi)

Wybrałem tryb 640x480x16 kolorów, oparty na standardowym Graph + unicie do obsługi myszy (ściągnięty z 4p).

0

Heh... przypomniało mi się - bo gdzieś w latach 92-94 zrobiłem sobie własne zorientowane obiektowo środowisko graficzne. Wtedy byłem dumny - bo okienka i przyciski były trójwymiarowe - wygladały lepiej niż w windows, poza tym miałem kilka procedure na inicjowanie okienek, wiec mozna było miec interfejs ale windows, x-windows, mac-os, next-step :)

0

Kris czy mógłbyś podesłać kod jak to zrobiłeś i jak zaczołeś to robić?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1